nieuwe remblokken?
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
nieuwe remblokken?
enkele vragen...
Bij het remmen hoor ik nu zo'n soort 'gesleep' op mn remmen; ik neem aan dat mn remblokken ver op zijn?
volgens ik hier al gelezen heb zijn de originele blokken dan ook niet zo goed. Door welke kan ik deze het best vervangen? (liefst op dezelfde klauwen; niet voor circuit gebruik)
Moeten de voorste en achterste remblokken gelijktijdig vervangen worden als je deze door een ander type veranderd?
Gisteren remde ik en toen ik de pedaal losliet hoorde ik hem nog wat verder 'slepen' tot ik nog eens effe het rempedaal indrukte
Bij het remmen hoor ik nu zo'n soort 'gesleep' op mn remmen; ik neem aan dat mn remblokken ver op zijn?
volgens ik hier al gelezen heb zijn de originele blokken dan ook niet zo goed. Door welke kan ik deze het best vervangen? (liefst op dezelfde klauwen; niet voor circuit gebruik)
Moeten de voorste en achterste remblokken gelijktijdig vervangen worden als je deze door een ander type veranderd?
Gisteren remde ik en toen ik de pedaal losliet hoorde ik hem nog wat verder 'slepen' tot ik nog eens effe het rempedaal indrukte
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: nieuwe remblokken?
Dat kun je bij schijfremmen duidelijk zien door het wiel heen.Sir_Bongiovi schreef:enkele vragen...
Bij het remmen hoor ik nu zo'n soort 'gesleep' op mn remmen; ik neem aan dat mn remblokken ver op zijn?
De gele pijl is je remklauw.
De rode pijl is de remklauw zuiger.
De blauwe pijl is het niet slijtbare deel van je remblok.
De groene pijl is de slijtlaag van je remblok.
Als de groene pijl laag zo goed als weg is, gaat hij over van de slijtlaag naar het staal van de remblok zelf (blauw), en dan gaat je remschijf naar de vaantjes.
De groene slijtlaag kun je dus zelf goed controleren.
Voor non track kan ik je niet zo goed adviseren wat nieuw te kopen, want rc5's zijn wat te drastisch denk ik.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Hier nog een mooi overzicht dat allerlei blokken beschrijft:
http://wiki.seloc.org/a/Brake_pads
http://wiki.seloc.org/a/Brake_pads
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
moeilijk te zien op foto maar vooraan lijken ze me toch 'af'
waar kan ik het best mn nieuwe remblokken bestellen? aan een goede prijs/kwaliteit. Niet bij de Opel boer neem ik aan?
Hierzo?
http://www.elise-shop.com/eliseshop-rem ... p-679.html
waar kan ik het best mn nieuwe remblokken bestellen? aan een goede prijs/kwaliteit. Niet bij de Opel boer neem ik aan?
Hierzo?
http://www.elise-shop.com/eliseshop-rem ... p-679.html
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ja die zijn op hun eind Alhoewel ik zie nog steeds een paar mm rem voering. Maar de onderkant van de blok kan het probleem geven
http://www.elise-shop.com/cl-brakes-rc5 ... 00029.html
Hier ga je een hoop lol aan beleven
http://www.elise-shop.com/cl-brakes-rc5 ... 00029.html
Hier ga je een hoop lol aan beleven
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.
Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.
Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0
Einfach nur ein nackter Sportler
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
162.00euro voor een volledige set lijkt me nog mee te vallen; is het nodig om de achterste remblokken ook te vervangen ook al zijn deze nog niet versleten? omdat je anders met 2 soorten zit? Ik vermoed van niet?sooike schreef:Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.
Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Ik zou wel als je andere blokken neemt dan de standaard blokken voor & achter doen zodat je geen remverschil krijgt!
En eventueel is het EBC Yellowstuff setje wat voor jou als je toch niet regelmatig gaat circuit rijden? Vele malen goedkoper als de ESR800 en ik denk qua kwaliteit zeker het zelfde (dan wel evt. beter). Alleen voor circuit werk ondergeschikt aan ervaren coureurs
En eventueel is het EBC Yellowstuff setje wat voor jou als je toch niet regelmatig gaat circuit rijden? Vele malen goedkoper als de ESR800 en ik denk qua kwaliteit zeker het zelfde (dan wel evt. beter). Alleen voor circuit werk ondergeschikt aan ervaren coureurs
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
mja die roestkleur is me ook opgevallen; ziet er niet gezond uit zo ; achteraan is het niet het gevalsooike schreef:Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.
Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0
Bij de autosport company, OMP Competition.
Voor #OT/6951 à 71,40 achter #OT/6952 à 71,40 euro, dus voor en achter totaal slechts een kleine 143 euro (was kleine 2 jaar geleden) en ik heb zelf nog nooit zulke goeie remblokken gehad..
Ook circuittraining 200-300 km achter elkaar vollaan remmen geen issues..
Gr,
The Duke
Voor #OT/6951 à 71,40 achter #OT/6952 à 71,40 euro, dus voor en achter totaal slechts een kleine 143 euro (was kleine 2 jaar geleden) en ik heb zelf nog nooit zulke goeie remblokken gehad..
Ook circuittraining 200-300 km achter elkaar vollaan remmen geen issues..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
Voor baangebruik ga voor Mintex 1144. De meeste gebruikte pad in de UK op de VX220. (http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s1210p4104)
Anders CL RC5+ (http://elise-shop.com/cl-brakes-rc5-bra ... 00029.html)
Anders CL RC5+ (http://elise-shop.com/cl-brakes-rc5-bra ... 00029.html)