nieuwe remblokken?

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

nieuwe remblokken?

Bericht door Sir_Bongiovi »

enkele vragen...

Bij het remmen hoor ik nu zo'n soort 'gesleep' op mn remmen; ik neem aan dat mn remblokken ver op zijn?
volgens ik hier al gelezen heb zijn de originele blokken dan ook niet zo goed. Door welke kan ik deze het best vervangen? (liefst op dezelfde klauwen; niet voor circuit gebruik)
Moeten de voorste en achterste remblokken gelijktijdig vervangen worden als je deze door een ander type veranderd?

Gisteren remde ik en toen ik de pedaal losliet hoorde ik hem nog wat verder 'slepen' tot ik nog eens effe het rempedaal indrukte :roll:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: nieuwe remblokken?

Bericht door Smiley »

Sir_Bongiovi schreef:enkele vragen...

Bij het remmen hoor ik nu zo'n soort 'gesleep' op mn remmen; ik neem aan dat mn remblokken ver op zijn?
Dat kun je bij schijfremmen duidelijk zien door het wiel heen.

Afbeelding

De gele pijl is je remklauw.
De rode pijl is de remklauw zuiger.
De blauwe pijl is het niet slijtbare deel van je remblok.
De groene pijl is de slijtlaag van je remblok.

Als de groene pijl laag zo goed als weg is, gaat hij over van de slijtlaag naar het staal van de remblok zelf (blauw), en dan gaat je remschijf naar de vaantjes.

De groene slijtlaag kun je dus zelf goed controleren.

Voor non track kan ik je niet zo goed adviseren wat nieuw te kopen, want rc5's zijn wat te drastisch denk ik.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Als je 't eenmalig hebt gehad kan 't ook een "vuiltje" zijn of je remklauw blijft hangen...
Anders misschien Pagid RS014 v/a ?!
Nr.0672
Blitz

Bericht door Blitz »

let wel dat de binnenste remblokken duidelijk sneller slijten dan de buitenste, dus wielen er af en langs binnen kijken!
ik heb de RC5 voor dagelijks gebruik en ik plak toch niet met men neus tegen het stuur :lol:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Hier nog een mooi overzicht dat allerlei blokken beschrijft:
http://wiki.seloc.org/a/Brake_pads
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

moeilijk te zien op foto maar vooraan lijken ze me toch 'af'

Afbeelding

Afbeelding

waar kan ik het best mn nieuwe remblokken bestellen? aan een goede prijs/kwaliteit. Niet bij de Opel boer neem ik aan?

Hierzo?
http://www.elise-shop.com/eliseshop-rem ... p-679.html
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Ja die zijn op hun eind :lol: Alhoewel ik zie nog steeds een paar mm rem voering. Maar de onderkant van de blok kan het probleem geven

http://www.elise-shop.com/cl-brakes-rc5 ... 00029.html

Hier ga je een hoop lol aan beleven :wink:
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.

Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0 :shock:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

sooike schreef:Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.

Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0 :shock:
162.00euro voor een volledige set lijkt me nog mee te vallen; is het nodig om de achterste remblokken ook te vervangen ook al zijn deze nog niet versleten? omdat je anders met 2 soorten zit? Ik vermoed van niet?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ik zou wel als je andere blokken neemt dan de standaard blokken voor & achter doen zodat je geen remverschil krijgt!

En eventueel is het EBC Yellowstuff setje wat voor jou als je toch niet regelmatig gaat circuit rijden? Vele malen goedkoper als de ESR800 en ik denk qua kwaliteit zeker het zelfde (dan wel evt. beter). Alleen voor circuit werk ondergeschikt aan ervaren coureurs ;)
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

sooike schreef:Het geluid dat je omschrijft (slijpen) is volgens mij duidelijk te zien op je foto's.
Ik vermoed dat het niet-slijtbare deel van je blokken tegen de schijf wrijft, daardoor heb je dat roestkleurig randje aan je remschijf.

Remvoering is inderdaad wel op! Zeker ook de achterste langs de binnenzijde controleren.
Ik heb voor dagelijks gebruik (geen circuit) goede ervaringen met ESR800 van eliseshop.
36.28m 100-0 :shock:
mja die roestkleur is me ook opgevallen; ziet er niet gezond uit zo :? ; achteraan is het niet het geval
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Bij de autosport company, OMP Competition.
Voor #OT/6951 à 71,40 achter #OT/6952 à 71,40 euro, dus voor en achter totaal slechts een kleine 143 euro (was kleine 2 jaar geleden) en ik heb zelf nog nooit zulke goeie remblokken gehad..
Ook circuittraining 200-300 km achter elkaar vollaan remmen geen issues..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Voor baangebruik ga voor Mintex 1144. De meeste gebruikte pad in de UK op de VX220. (http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s1210p4104)

Anders CL RC5+ (http://elise-shop.com/cl-brakes-rc5-bra ... 00029.html)
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Yep, die OMP blokken inderdaad! :)
Plaats reactie