Remblokken vervangen: How To
Remblokken vervangen: How To
Hallo,
kwam dit toevallig tegen:
http://www.elisenet.plus.com/BrakePads.htm
Misschien handig..
Gr,
The Duke
kwam dit toevallig tegen:
http://www.elisenet.plus.com/BrakePads.htm
Misschien handig..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
Misschien wel even handig om aan te geven dat in het filmpje de handrem kabel niet meer aanwezig is!!jaydee schreef:http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
Ik heb dit twee weken geleden gedaan... Piece of cake.
Deze kan door de stijfheid, bij het kantelen van de klauw, wel een voor een probleem zorgen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
welke krikpunten kun je het best gebruiken om de 2 voorste wielen eraf te halen?
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ipment.pdf
Ik heb 2 rolkrikken ter beschikking; kan ik het best slechts 1 zijde omhoog halen of beide? Zolang je de 2 achterbanden er niet afhaalt is het niet nodig om de voorzijde te verzwaren neem ik aan?
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ipment.pdf
Ik heb 2 rolkrikken ter beschikking; kan ik het best slechts 1 zijde omhoog halen of beide? Zolang je de 2 achterbanden er niet afhaalt is het niet nodig om de voorzijde te verzwaren neem ik aan?
Ik heb het net geprobeerd, ik heb alleen twee linker handen dus ik draaide de bout voor de achterste remklauw de verkeerde kant op (spiegelbeeld anyone?) Ik hoor 'm in het filmpje zeggen 33 foot pounds of torque, klopt dat en is dat 44 nm? Das niet zoveel toch, waarom zo weinig maar?
En dan nog iets. Heb je slecht gereedschap als sleutel 17 er (te?) ruim overheen zit?
En dan nog iets. Heb je slecht gereedschap als sleutel 17 er (te?) ruim overheen zit?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Zijn dezelfde brembo calipers, dus ja.Kasper schreef:Is het voor de speedster exact hetzelfde? Can't be that easy...
Alleen laat onze vrolijkse sector 111 kerel niet zien dat de handremkabel los is gemaakt.
Die komt er dus nog bij.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
33lb ft is inderdaad 44 Nm (handigste omrekenen is +33%).Ruben schreef:Ik heb het net geprobeerd, ik heb alleen twee linker handen dus ik draaide de bout voor de achterste remklauw de verkeerde kant op (spiegelbeeld anyone?) Ik hoor 'm in het filmpje zeggen 33 foot pounds of torque, klopt dat en is dat 44 nm? Das niet zoveel toch, waarom zo weinig maar?
En dan nog iets. Heb je slecht gereedschap als sleutel 17 er (te?) ruim overheen zit?
De bout zit met zo weinig moment vast omdat er loctite gebruikt wordt. Losdraaien kan je dus wel veel meer dan die 44 Nm kosten
Zit je sleutel zo ruim dat hij dreigt door te slippen? Ik gebruik bij voorkeur een ratel met dop voor dit soort dingen. Ik heb van die doppen die op de platte kanten van de bout/moer aangrijpen, die geven minder kans op beschadigde bouten/moeren.
Jägertee
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Voor een reguliere 8.8 kwaliteit M10 bout is 45Nm 'spot on' qua moment.Ruben schreef:Ik hoor 'm in het filmpje zeggen 33 foot pounds of torque, klopt dat en is dat 44 nm? Das niet zoveel toch, waarom zo weinig maar?
Hoger moment en je loopt het risico het schroefdraad te strippen.
Lijkt laag, maar daar zitten de meeste M10's op de auto mee vast (wishbone bouten, remklauw bouten voor, schokbreker bouten, etc. etc.). Alleen een paar sterkere (10.9 en 12.9) zoals de achterste trackrod bouten en zo zitten met meer vast.
Bye, Arno
No-one can hear you scream at 8600 RPM..