Geen turbodruk!
Geen turbodruk!
Hallo jongens iemand enig idee, wat er aan de hand zou kunnen zijn bij het ineens wegvallen van de turbodruk van mijn speedster turbo. alle slangen zitten goed vast, zou verder geen idee kunnen hebben, ben dan ook een leek op dit gebied,auto heeft 22000 km op de teller en word netjes door vd Kooi onderhouden, auto start verder goed, maar rijd op dit moment als een oude wijven bak, hoop dat één van jullie mij een passend antwoord zou kunnen geven, of denkt te weten. bedankt alvast voor de moeite!
Groet Peter.
Groet Peter.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
geen turbodruk
Wanneer echt alle slangen goed vastzitten (en er niet niet een gescheurd is), blijft de turbo zelf(waste gate blijft open?) of turbine kapot? En de interkoeler (lek?) als oorzaak over. Of heb je er een aftermarket BOV opzitten die defect is?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Volgens Jan vd Kooi, gaat de turbo eigelijk nooit stuk,zegt ie, zal mij benieuwen, hij had pas nog een turbo waar een losse slang de boosdoener was, op zijn advies slangen gecontroleerd, zaten dus allemaal zo als ze zitten moeten, was aan een auto aan het inhalen. niet eens zo overdreven snel, voelde tegelijk bij het inhalen dat het niet goed zat, viel gelijk terug, starten doet ie goed, maar begint al bij het wegrijden, dat er geen turbo meedoet. maar bedankt voor het meedenken jongens, Jan zei nog als het de slangen niet zijn, zal ik er eerst een stukje mee moeten sturen om het te beoordelen, (word vervolgd)
Groet Peter.
Groet Peter.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Die aanzuig buis van de turbo wil toch nog wel eens vacuum klappen? (van horen zeggen)
Courtenay verkoopt er een alu versie van om dat te voorkomen.
http://www.courtenaysport.co.uk/vx220-t ... fo_22.html
(op de helft ergens "Alloy Intake Pipe")
Courtenay verkoopt er een alu versie van om dat te voorkomen.
http://www.courtenaysport.co.uk/vx220-t ... fo_22.html
(op de helft ergens "Alloy Intake Pipe")
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Bodemplaat en modderkuip gedemonteerd om de slangen te controleren?
Kan ook een vacuümslangetje zijn... van de wastegate of evt. aftermarket BOV (al moet je dan wel iets van druk opbouw merken).
Turbo's gaan zelden kapot, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Heb er vorige week nog één gezien bij Vmax, met slechts 30k op de klok. Mocht dat het geval zijn... mooi moment om er een LEH turbo op te zetten. Met grotere intercooler of chargecooler en remap goed voor ±280pk
Kan ook een vacuümslangetje zijn... van de wastegate of evt. aftermarket BOV (al moet je dan wel iets van druk opbouw merken).
Turbo's gaan zelden kapot, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Heb er vorige week nog één gezien bij Vmax, met slechts 30k op de klok. Mocht dat het geval zijn... mooi moment om er een LEH turbo op te zetten. Met grotere intercooler of chargecooler en remap goed voor ±280pk
Yep heb oa wiel plus kunstof wielkast eraf gesloopt om het één en ander te bekijken mbt de slangen, maar kom er zo niet uit, en om dat ik heb gelezen dat het aan meerdere zaken kan liggen, lijkt het mij verstandig om Jan er even naar te laten kijken , ben een vrij technische jongen, maar op het gebied van de turbo, heb ik er niet veel verstand van nu weet ik niet hoe Jan dit gaat beoordelen verder, zal mij benieuwen.
Groet Peter.
Groet Peter.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
geen turbodruk
De suggestie van Smiley lijkt mij ook een goede! En makkelijk te testen of dat de oorzaak is.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Mijn auto staat nog steeds bij Jan te overnachten hij kan het even niet vinden en denkt dat het een elektronisch probleem betreft, ben benieuwd,is in ieder geval een serieus probleem blijkbaar,maar omdat ik er even onverwacht binnen kwam druppelen en er ook nog een lotus af moest die dag liet ik hem maar staan en heb mijn taxi thuis gebeld,maakt verder niet uit was tocht kl weer die dag, jij nog een beetje droog overgekomen(ouwe turtle waxer ) ook mooie turbo heb je trouwens, ziet er perfect uit en leuk je gesproken te hebben!
Word vervolgd.
groetjes Peter.
Word vervolgd.
groetjes Peter.
Heb mijn auto weer terug en loopt weer vanouds, bleek eerst niet in de Wastegate te zitten, waarnaar Jan is gaan zoeken in oa de kattalysator,de demper,of er geen lekkage in het druksysteem was te (turbo)bespeuren vervolgens spruitstuk eraf gehaald en inlaatsysteem bekeken was het dus ook niet, toen intercooler op druk gezet (misschien lekkage),ook electrisch systeem nakekeken en doorgemeten (incl op de testkast gehad)jullie raden het al ook niet. vervolgens weer terug naar het begin de Wastegate, werd uieindelijk een nieuwe opgezet en netjes afgesteld en auto liep gelijk weer perfect ,was even zoeken maar dan heb je weer wat. De moraal van dit verhaal is dat Wastegate open is blijven staan, en de turbo dus niet op druk kwam, nou ja hulde aan Jan vd Kooi en Rick zou ik zo zeggen, die niet opgegeven hebben
Dit even in grote lijnen uitgelegd aan jullie!
Gr Peter.
Dit even in grote lijnen uitgelegd aan jullie!
Gr Peter.