Toe link upgrade
Geplaatst: 09 jul 2011 18:53
Afgelopen woensdag heb ik bij Yvo de RVS toe link set opgehaald, de toe link upgrade is onderdeel van een aantal aanpassingen op korte termijn. Zo ligt er inmiddels een nieuwe set Motec wheels in Titanium kleur te wachten op de Toyo R888's die over een paar dagen binnen zijn.
Donderdag ben ik begonnen met de montage.
Het boren van de 4 gaatjes aan de linkerkant leek mij iig erg lastig. In de praktijk bleek dat gelukkig mee te vallen. De uitlaat (downpipe) kon gewoon op z'n plaats blijven, de isolatie een beetje wegwerken was voldoende om er met een compacte boormachine bij te komen. Na (tijdelijke) montage van de steunplaat kun je de plaats waar de gaatjes (6 mm) komen goed aftekenen. De M 10 bout door de onderste draagarm heb ik tijdelijk vastgezet met een gewone moer i.p.v. de bijgeleverde nylock moer. Het boren (met nieuwe boortjes, eerst 3 mm en daarna 6 mm) ging erg makkelijk. De rubber afdichtingen heb ik vooraf volgespoten met vet. Daarna alle M6 boutjes met een momentsleutel vastgezet op 11 Nm en de M 10 borgmoeren gemonteerd met 45 Nm. De rechterkant biedt meer ruimte en gaat dus wat makkelijker. De klauwhamer op de foto is gebruikt om de centreerpuntjes voor de boorgaatjes te slaan.
Van tevoren had ik de wielstand (sporing) opgemeten met een lasertje van nog geen €4,00 bij Blokker). Daar heb je veel plezier van wanneer je weer een redelijke basisafstelling wilt hebben. Voor het exacte afstellen moet je toch op een uitlijnbrug.
De auto wordt er niet sneller van maar wanneer ik straks met semi slicks ga rijden is het wel een veilig idee.
Donderdag ben ik begonnen met de montage.
Het boren van de 4 gaatjes aan de linkerkant leek mij iig erg lastig. In de praktijk bleek dat gelukkig mee te vallen. De uitlaat (downpipe) kon gewoon op z'n plaats blijven, de isolatie een beetje wegwerken was voldoende om er met een compacte boormachine bij te komen. Na (tijdelijke) montage van de steunplaat kun je de plaats waar de gaatjes (6 mm) komen goed aftekenen. De M 10 bout door de onderste draagarm heb ik tijdelijk vastgezet met een gewone moer i.p.v. de bijgeleverde nylock moer. Het boren (met nieuwe boortjes, eerst 3 mm en daarna 6 mm) ging erg makkelijk. De rubber afdichtingen heb ik vooraf volgespoten met vet. Daarna alle M6 boutjes met een momentsleutel vastgezet op 11 Nm en de M 10 borgmoeren gemonteerd met 45 Nm. De rechterkant biedt meer ruimte en gaat dus wat makkelijker. De klauwhamer op de foto is gebruikt om de centreerpuntjes voor de boorgaatjes te slaan.
Van tevoren had ik de wielstand (sporing) opgemeten met een lasertje van nog geen €4,00 bij Blokker). Daar heb je veel plezier van wanneer je weer een redelijke basisafstelling wilt hebben. Voor het exacte afstellen moet je toch op een uitlijnbrug.
De auto wordt er niet sneller van maar wanneer ik straks met semi slicks ga rijden is het wel een veilig idee.