Pagina 2 van 4

Geplaatst: 01 aug 2012 5:32
door Arno
Smiley schreef:Vorige week ook de elise-shop toelinks gemonteerd.
Aan Joops verslag weinig toe te voegen.

Ik hield de volgende onderdelen over. (ik denk voor de turbo)

Afbeelding
Die tapse bus is idd. voor de turbo's die hebben een later type upright.

De andere ziet er uit als 1 van de busjes die in de toe link kogelgewrichten passen om alle speling tussen de bout en de kogel er uit te krijgen.. Had je daarvan ook 2 teveel?
En de aansluiting op de hub:

Afbeelding
Umm.. Ik ken deze toe link kit niet, maar moet die bus tussen de upright en de toe link niet andersom? Dus het brede deel tegen/in de upright en het smalle deel op het kogelgewricht cq. pas-busje?

Bye, Arno.

Geplaatst: 01 aug 2012 8:21
door Smiley
Arno schreef:De andere ziet er uit als 1 van de busjes die in de toe link kogelgewrichten passen om alle speling tussen de bout en de kogel er uit te krijgen.. Had je daarvan ook 2 teveel?

Ja.

Umm.. Ik ken deze toe link kit niet, maar moet die bus tussen de upright en de toe link niet andersom? Dus het brede deel tegen/in de upright en het smalle deel op het kogelgewricht cq. pas-busje?

De bus loopt van breed naar smal weer naar breed.
Ik heb er geen foto van, maar in de handleiding kun je er een indruk van krijgen.

http://www.auto-editie.nl/prive/foto/20 ... elinks.zip

Geplaatst: 01 aug 2012 10:18
door Arno
Ah, check! :thumbup:

Dacht dat het ook een (bredere) tapse bus was als je foto's zag, maar dan klopt het!

Dan klopt het ook dat je deze onderdelen nog over hebt, want die zijn samen nodig voor een turbo cq. latere upright met tapse koppeling..

Bye, Arno.

Geplaatst: 01 aug 2012 10:48
door Smiley
Kijk; geruststelling en info voor de volgende die die kit gaat monteren :thumbup:

foto toch nog gevonden:
Afbeelding

Geplaatst: 18 aug 2012 7:56
door Pascal
Nu heb ik ze al 2,5 jaar in de kast liggen :roll: toch volgende week maar eens inbouwen.

Geplaatst: 18 aug 2012 8:58
door Smiley
De grootste bout die door het chassis gaat is in sommige kits een imbus vorm (zoals bij mij) en bij sommigen een boutvorm zoals bij gonzales, mocht het bij sommigen verwarring opleveren.

Geplaatst: 18 aug 2012 9:53
door Neetmans
Ik heb de set gisteravond gemonteerd.

Heb meteen de ATS'en erop gelegd met R888's.

Nu alles goed laten uitlijnen, dan kan ik er waarschijnlijk voorlopig weer even tegen :)

Geplaatst: 18 aug 2012 10:43
door Pascal
Moet zeggen dat mijn toelinkies er toch wel iets anders uitzien, zal wel ouwe zooi zijn liggen natuurlijk al 2 jaar in de kast te verstoffen :shock:

Volgens mij moet er eerst nog een onderdeel uit de asferische kogel gedrukt worden zoals op de foto te zien is en vervangen worden door het losse onderdeel.

Zag het er bij jullie ook zo uit toen het uit de verpakking kwam

Geplaatst: 18 aug 2012 10:50
door Smiley
Dat is de duurdere lichtgewicht kit, die zal er wel anders uitzien.

Patser :thumbdown:
























:wink:

Zat er geen beschrijving bij?

Geplaatst: 18 aug 2012 18:57
door Pascal
De zelfde beschrijving die jij gepost hebt

Geplaatst: 18 aug 2012 19:30
door Smiley
De kogel ziet er hetzelfde uit als uit mijn kit.
Die rare verbinding er inderdaad uittrekken, en die je erboven gelegd hebt erin.
Moet zonder al teveel kracht kunnen, mits hij er niet ingeperst is.

Geplaatst: 18 aug 2012 23:01
door Pascal
Had al zo`n vermoeden maar blijkt toch goed vast te zitten.
Zal morgen even wat meer geweld gebruiken 8)

Geplaatst: 23 aug 2012 21:06
door Smiley
Vandaag de plakbanden binnengekregen.

Afbeelding

Nu alleen nog de 10.9 upright bouten erin.
Kan ik die 1-op-1 wisselen zonder dat de camberplaatjes eruit lazeren?
Moet er nog locktite op?

Woensdag as eens uitproberen op CPZ 8)

Geplaatst: 23 aug 2012 22:00
door Neetmans
Smiley schreef:Vandaag de plakbanden binnengekregen.
dat wordt genieten!!
Ik heb ze er nu ook een weekje opliggen, en het rijdt super!!

Geplaatst: 23 aug 2012 22:03
door aKra
Smiley schreef: Woensdag as eens uitproberen op CPZ 8)
Ziet er goed uit! Wat is er woensdag a.s.? :)