Geplaatst: 23 aug 2012 22:05
Driving-fun, alleen straatauto's.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=25094
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=25094
De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Je kan de bouten het best een voor een vervangen, maar let heel goed op de lengte!!!Smiley schreef:Nu alleen nog de 10.9 upright bouten erin.
Kan ik die 1-op-1 wisselen zonder dat de camberplaatjes eruit lazeren?
Moet er nog locktite op?
Als ik het goed begrijp is er over dit voorval contact met Yvo geweest. Zou mooi zijn als Yvo hier even 'in springt'.Smiley schreef:LIjkt erop dat de bout elk jaar even nakijken aan te raden is:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/13 ... k-failure/
Als ex-inkoper van bevestigingen kan ik jullie verzekeren dat de kwaliteit van de goedkope chinese bouten nogal kan variëren. Zij slaan er een hardheidscode in als je dat wil, maar hun kwaliteitscontrole is vrij zwak. Zij nemen standaard enkel iedere 10.000e bout uit de produktielijn om er testen op uit te voeren. Dus als er zich een productieprobleem voordoet, dan is het goed mogelijk dat er een hele batch foute bouten verzonden worden. Ik liet soms ook bouten testen, en had er regelmatig die niet voldeden. Nu kocht ik in voor de DHZ-sector en maakte geen vermelding van de hardheid op de verpakking, dus was het niet zo belangrijk. Maar voor belangrijke bevestigingen kan je je beter wenden tot de leveranciers van de industriële sector.YvoTuk schreef:En wat dan eigenlijk nog het meest trieste is in dit verhaal.. de kwaliteit van de bouten.. Ik denk niet dat wij geïnteresseerd zijn in het verkopen van kits met chinese boutjes die incorrect gespecificeerd zijn. Sterker nog, als ik kijk naar de leverancier waar wij deze bouten inkopen denk ik ook niet dat die zich zo iets zou kunnen veroorloven.
Wij zijn voor die mensen een relatief kleine speler, maar we spreken hier wel over een van de grootste staal / bevestings artikelen groothandels in Nederland.
De jaarlijkse controle is iets wat ik geleerd heb bij de race teams in Engeland.. de jongens die serieus bezig zijn doen iedere race een 'spanner check' omdat ze er vanuit gaan dat iets zou kunnen buigen of breken. Juist op zo'n moment haal je er een probleem uit.
Oh en... hou er altijd rekening mee dat ALLES kapot kan. Dat hoeft niet te zijn omdat je iets bewust mishandeld hebt. Het kan simpelweg komen door een combinatie van factoren.. daarbij komt dan weer die 'spanner check' naar boven...
Wat wordt er op de foto gebruikt als krikpunt? Net de toe-links opgehaald en straks aan de slag.S. Gonzales schreef:Afgelopen woensdag heb ik bij Yvo de RVS toe link set opgehaald, de toe link upgrade is onderdeel van een aantal aanpassingen op korte termijn. Zo ligt er inmiddels een nieuwe set Motec wheels in Titanium kleur te wachten op de Toyo R888's die over een paar dagen binnen zijn.
Donderdag ben ik begonnen met de montage.....
Niet waar de as-steunen staan, maar waar de krik met het blokje hout staat in het midden. Is dat de balk waar je normaal gesproken aan de zijkant van de auto krikt?Smiley schreef:Hetzelfde punt waar je die dikke bout doorheen moet halen.
Als je diffuser eraf is, is dat wel duidelijk.