Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17 jul 2011 16:06
door vauxhall
ik rij zeker zo graag met de 175 voorkant op circuit als de 205 die ik nu heb
volgende worden 195 voor

Geplaatst: 17 jul 2011 16:12
door Smiley
Kun je bevestigen dat je onderstuur eerder voelt bij 175 dan bij 205 vauxhall?

Geplaatst: 17 jul 2011 17:38
door SpeedsterWimpie
ik rij er al meer dan 50.000km mee, zoekt iets meer maarja

Moet wel zeggen heb nu 215 maar die lopen nu hij verlaagd is wel aan bij maximale uitslag, dus toch maar weer de 205 eronder binnen kort.
helaas worden de mooie Toyo's R1 miet meer geleverd

Geplaatst: 17 jul 2011 20:24
door vauxhall
ja voelt beter aan bij de speedster
is hij ook voor gemaakt he
smal voor en breder achter

de R1-R's worden niet meer gemaakt?

Geplaatst: 17 jul 2011 20:40
door Smiley
vauxhall schreef:ja voelt beter aan bij de speedster
is hij ook voor gemaakt he
smal voor en breder achter
Je vindt de 175 beter aanvoelen op de track dan de 205?

Geplaatst: 18 jul 2011 8:03
door speedokus
Met bredere voorbanden gaat hij inderdaad veel meer zoeken.

Geplaatst: 18 jul 2011 19:23
door Dennizz
Smiley schreef:Kun je bevestigen dat je onderstuur eerder voelt bij 175 dan bij 205 vauxhall?
Onderstuur eerder voelen lijkt mij erg sterk, dat je meer onderstuur hebt met een 175 bandje is waar.

Mijn mening is dat je met een smalle band voor tijd verliest met insturen vanwege onderstuur.

De achterkant volgt altijd wel, het moet echt gek gaan wil je achter echt uitbreken met R1R. Dat gebeurt alleen met vol gas in 1 keer, gas los in 1 keer en met nat/glad wegdek in beide situaties een stuk eerder.
Oja, een setje nitrons zijn essientieel voor een stabiele wegligging!

Geplaatst: 19 jul 2011 11:02
door Spider
nog een keer naar het filmpje gekeken,
maar hij haalt ver door in toeren rijdt op dat moment op een vrij nat gedeelte zie plassen aan de rand van de rechterkant,
dan schakelt ie vrij snel op en heb je eigenlijk lift off oversteer,
er is een eerder filmpje ergens op ons forum op het circuit met nat weer,
in een rechter bocht met de vraag "wat gebeurt hier?"
daar wordt het uitgelegd.
(driftcursus is dit een van de manieren om in de drift te komen)
hij had mogelijk beter standgas kunnen houden
en op het drogere gedeelte pas opschakelen,
niet teveel wiellast wisseling op nat,
droog kan trouwens ook verraderlijk zijn met koude banden etc.

Geplaatst: 19 jul 2011 12:35
door allen
Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?

Geplaatst: 19 jul 2011 13:03
door markv
Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
Advies van dezelfde mensen die de originele ABS unit in de speedster hebben ontworpen...

Geplaatst: 19 jul 2011 13:27
door Kasper
allen schreef:
Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?
Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaan :?:

Geplaatst: 19 jul 2011 14:11
door Dennizz
Kasper schreef:
allen schreef:
Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?
Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaan :?:
Tja, dan kan je ook denken dat de standaard schokbrekers het best zijn :mrgreen:

Geplaatst: 19 jul 2011 15:05
door Kasper
Dennizz schreef:
Kasper schreef:
allen schreef: En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?
Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaan :?:
Tja, dan kan je ook denken dat de standaard schokbrekers het best zijn :mrgreen:
+ de remmen :bangin:
Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat wanneer je met andere banden maten gaat rijden, dat dat het rijgedrag zal beïnvloeden (positief / negatief). Als je op alle 4 de wielen 225ers onder zet, zal je zeker last krijgen van overstuur. 175 inderdaad weer onderstuur :wink:, het is maar net waar je voor kiest. Verder ik kan me best voorstellen dat degenen met 195 of 205 het lekkerst rijden.