Pagina 1 van 2

Voorzichtig bij nat

Geplaatst: 14 jul 2011 21:09
door Smiley

Geplaatst: 14 jul 2011 22:14
door SpeedsterWimpie
Shit, Shit gelukkig heeft hij de beelden nog om terug te kijken :cry:

Geplaatst: 14 jul 2011 22:39
door Smiley
Alleen een splitter eraf. Hij heeft echt geluk gehad.

Geplaatst: 15 jul 2011 0:59
door Oblivion
Zo heel erg gek vind ik bestuurder niet eens rijden, veel gas bij optrekken maar dit is echt onverwacht pech hebben. Hij rijdt quassi op 1 lijn vooruit, zijn wielen zullen een tikkeltje schuin hebben gestaan toen de grip weg trok aangezien hij niet vooruit glijdt?

Geplaatst: 15 jul 2011 5:52
door Smiley
Eigenaar vermoede diesel op de weg.

Geplaatst: 15 jul 2011 8:15
door speedokus
Heb het zelfde meegemaakt. breekt ineens uit bij gas geven op nat wegdek.
Er was gewoon niks aan te doen.
Gelukkig niks geraakt, maar wel gewaarschuwd.
grt Speedokus

Geplaatst: 15 jul 2011 16:44
door Sir_Bongiovi
damn; dit komt me ook bekend voor (die geluiden/het slippen); op de autostrade bij het nemen van de afrit. :( heeft mn bankrekening geen goed gedaan toen. Khad zowat precies dezelfde reactie als wat er uit hem komt. Shit; Fuck, godverdomme....

Geplaatst: 15 jul 2011 17:07
door Neetmans
bekeek hem en dacht idd... hmm schade moet toch alleszins meevallen...
maar voor hetzelfde geld scheurt die clam natuurlijk mooi door een tikje ergens en is het een hele dure grap!

Geplaatst: 15 jul 2011 18:26
door Maik
Altijd lullig als je schade rijdt. Gelukkig valt dit dus mee. Het lijkt er wel op dat hij niet echt met z'n hoofd bij het rijden was, want ik hoor toch wel redelijk duidelijk dat hij nog vrij lang het gas erop houdt tijdens z'n wielspinmomentje... De beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal :wink: maar ik was iets alerter geweest in deze omstandigheden...

Geplaatst: 15 jul 2011 18:52
door ohjeetje..
Vraag: op wat voor banden rijdt hij (ouderdom, slijtage, semi-slicks etc), welke spanning (hard of zacht), welke demper/veercombinatie, welke instelling (hard of zacht)? Stuurt hij abrupt?

Maakt werelden van verschil. Normaal gesproken zou hij in deze condities (geen diep stilstaand water) voldoende grip moeten hebben.

@Smiley: als je het VX220 forum leest (en dat doe je), is het bijna altijd diesel op de weg, vooral op rotondes. Gelul dus.

Groeten,


Nico

Natuurlijk blijft het beste wel een link auto'tje, zeker op nat, maar dit?

Geplaatst: 16 jul 2011 9:08
door markv
Ook meegemaakt op zandvoort in de audi s. Heel erg vaag, je hebt helemaal niet het idee dat je te fel op het gas gaat. Later bij drift sessie hetzelfde gehad, je bleef maar spinnen. Na de wijziging van Peter met de snelle gasklep response was dat probleem gewoon weg. Ik denk dat je de vertraging van de gasklep t.o.v. het gaspedaal niet moet onderschatten bij een auto als de speedster op natte ondergrond..

Mark

voorzichtig bij nat

Geplaatst: 16 jul 2011 9:29
door S. Gonzales
+ 1 (op de openbare weg). Mijn gasklep staat nu nog op "lineair". Zou dus een goede reden zijn om die op "sportief" te zetten.
Misschien nog beter:..... rustig aan doen 'bij nat'! Laat ze maar gewoon voorbijkomen :wink:

Geplaatst: 17 jul 2011 9:46
door Kasper
Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.

Geplaatst: 17 jul 2011 13:01
door rayz25
Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
jij bent ook lekker om dat nu te zeggen heb net 215 voor voor besteld :(

Geplaatst: 17 jul 2011 16:06
door speedokus
daar rij ik ook al een half jaar mee, bevalt prima.