Goedendag autoliefhebbers en freaks
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dynamo is gewoon 14volt, dat geeft geen problemen.
De capaciteit is alleen wat minder, maar als je er een beetje op let dat je je verlichting niet een uur aan laat staan is er zat capaciteit voor een paar keer starten. Ik rij al jaren met zo'n accu en hij doet het nog als een tierelier.
En ik becoelde niet de roll bar, die laat ik ook liever zitten hij zit er trouwens puur voor de veiligheid, stijfheid van. De auto zal er niet gigantisch door verbeteren.
Ik bedoelde deze frames:
En dan de slijptol erin:
Succes
De capaciteit is alleen wat minder, maar als je er een beetje op let dat je je verlichting niet een uur aan laat staan is er zat capaciteit voor een paar keer starten. Ik rij al jaren met zo'n accu en hij doet het nog als een tierelier.
En ik becoelde niet de roll bar, die laat ik ook liever zitten hij zit er trouwens puur voor de veiligheid, stijfheid van. De auto zal er niet gigantisch door verbeteren.
Ik bedoelde deze frames:
En dan de slijptol erin:
Succes
Allen, 75 kilo klinkt inderdaad wel veel (Dit was ook toen ik nog fanatiek fitnesste, zit nu rond de 71 kilo) MAAR wel bij een lengte van 1.90 mtr ofwel te LICHT volgens de BMI schaal
Maik, bedankt voor de duidelijke foto's! Kon me al niet voorstellen dat je de 2 dwarsbuizen bedoelde! De dynamo geeft inderdaad 13.8 -14V (accu is maximaal 14.4 volt, namelijk 2.4 volt per plaat x 6) maar de dynamo stuurt natuurlijk meer amprere's naar de accu toe dan de accu kan hebben! Gemiddelde dynamo is 30-35 ampere ofwel kans op overbelading!!! Met als gevolg een dode accu....
Maik, bedankt voor de duidelijke foto's! Kon me al niet voorstellen dat je de 2 dwarsbuizen bedoelde! De dynamo geeft inderdaad 13.8 -14V (accu is maximaal 14.4 volt, namelijk 2.4 volt per plaat x 6) maar de dynamo stuurt natuurlijk meer amprere's naar de accu toe dan de accu kan hebben! Gemiddelde dynamo is 30-35 ampere ofwel kans op overbelading!!! Met als gevolg een dode accu....
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik ben (goddank ) ook geen elektrotechnicus, maar volgens mij maakt dat niets uit. Amperes kunnen ook niet "gestuurd" worden, alleen maar "gevraagd". En Ah is geen Ampere maar een capaciteitseenheid Ampere-uur.
Er rijden talloze circuitwagens rond met gelaccu's met lager dan origineel capaciteit, met zover ik weet geen verdere aanpassingen. Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...
Er rijden talloze circuitwagens rond met gelaccu's met lager dan origineel capaciteit, met zover ik weet geen verdere aanpassingen. Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Prima verwoord MaikMaik schreef:Ik ben (goddank ) ook geen elektrotechnicus, maar volgens mij maakt dat niets uit. Amperes kunnen ook niet "gestuurd" worden, alleen maar "gevraagd". En Ah is geen Ampere maar een capaciteitseenheid Ampere-uur.
Er rijden talloze circuitwagens rond met gelaccu's met lager dan origineel capaciteit, met zover ik weet geen verdere aanpassingen. Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik, Dat klinkt wel aannemelijk.... overladen zou alleen bij een spanning hoger dan 14.4 volt kunnen gebeuren, maar ga het tzt voor de zekerheid nog even navragen bij een electrogeleerde
Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...
Dit is voor mij nog algebra v.w.b merk/typenamen, ben wat dat betreft nog een leek qua speedsterkennis.
Tijd om dat te veranderen.....het forum kan mij hier zeker wel meer over verklappen....
Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...
Dit is voor mij nog algebra v.w.b merk/typenamen, ben wat dat betreft nog een leek qua speedsterkennis.
Tijd om dat te veranderen.....het forum kan mij hier zeker wel meer over verklappen....
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik zal je helpen
http://www.eliseparts.com/products/show ... rake-pads/
http://www.eliseparts.com/products/show ... djustable/
http://www.postmaautosport.nl/content/i ... &Itemid=26
Het gaat je in ieder geval geld kosten [/img]
http://www.eliseparts.com/products/show ... rake-pads/
http://www.eliseparts.com/products/show ... djustable/
http://www.postmaautosport.nl/content/i ... &Itemid=26
Het gaat je in ieder geval geld kosten [/img]
Maik, GROTE dank voor het "technisch vertalen"!
Dat is heel mooi speelgoed, die remblokken en schokbrekers!
Maar waarschijnlijk niet direct aan mij besteed.
Voor mij zal het gebruik van een Speedster puur op straat zijn.
Denk dat ik die +/- 1500 euro beter kan besteden aan een supercharger!
De Link naar RedTop battery vind ik heeel interessant, ga er zeker 1 aanschaffen voor de Speedster tzt en binnenkort al voor mijn C-Kadett in opbouw! Hopenlijk verkopen ze deze ook voor motor(fietsen) aangezien ik tevens een jaren 70/80 Kawasaki luchtgekoelde caferacer (met turbo) aan het bouwen ben die aan een verhouding 1 pk op 1.25 kg moet komen
Dat is heel mooi speelgoed, die remblokken en schokbrekers!
Maar waarschijnlijk niet direct aan mij besteed.
Voor mij zal het gebruik van een Speedster puur op straat zijn.
Denk dat ik die +/- 1500 euro beter kan besteden aan een supercharger!
De Link naar RedTop battery vind ik heeel interessant, ga er zeker 1 aanschaffen voor de Speedster tzt en binnenkort al voor mijn C-Kadett in opbouw! Hopenlijk verkopen ze deze ook voor motor(fietsen) aangezien ik tevens een jaren 70/80 Kawasaki luchtgekoelde caferacer (met turbo) aan het bouwen ben die aan een verhouding 1 pk op 1.25 kg moet komen
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Je moet dan maar niet een keer een rondje met iemand mee rijden die wel Nitrons heeft, want dan ben je verkocht Na de remmenupgrade die verplicht is bij een speedster, tenminste, als je wilt kunnen remmen met dat ding, is dat in mijn ogen DE belangrijkste upgrade die het meeste rijplezier per euro oplevert, zelfs meer dan 500 pk erbij voor 500 euro...
Het beste koop je gewoon een speedster waar dat allemaal al opzit. Kans is ook niet gering denk ik, zou zomaar kunnen dat 30% van de speedsters in NL al op Nitrons staat...
Het beste koop je gewoon een speedster waar dat allemaal al opzit. Kans is ook niet gering denk ik, zou zomaar kunnen dat 30% van de speedsters in NL al op Nitrons staat...
Maik,
Heb afgelopen zaterdag de #0660 van Richard overgenomen..........tjee dat is een nieuwe dimensie in autofun voor mij!
Stuurt als een kart en kreeg gelijk flashbacks naar mn (opgevoerde) mini tijdperk
Stap natuurlijk uit een oldtimer van 1200 kg met trommelremmen achter, voor mij remt een speedster hard zegmaar......maar dat kan natuurlijk nog beter.
Wat is jou ervaring met de RC5 brake pads voor wat betreft levensduur van de remschijven? Ofwel na hoeveel km kan je je remschijven bij het oud ijzer dumpen?
Ben zelf (nog) de beperkende factor bij het rijden met de speedster, want wil hem niet achterstevorenondersteboven hebben uiteraard
Maar meer betaalbare pk's zijn altijd welkom dus maar eens gaan orienteren op het forum voor wat betreft de optimale in- en uitlaat combinatie ism een gekraakte ecu!
Speedstergroet,
Arno
Heb afgelopen zaterdag de #0660 van Richard overgenomen..........tjee dat is een nieuwe dimensie in autofun voor mij!
Stuurt als een kart en kreeg gelijk flashbacks naar mn (opgevoerde) mini tijdperk
Stap natuurlijk uit een oldtimer van 1200 kg met trommelremmen achter, voor mij remt een speedster hard zegmaar......maar dat kan natuurlijk nog beter.
Wat is jou ervaring met de RC5 brake pads voor wat betreft levensduur van de remschijven? Ofwel na hoeveel km kan je je remschijven bij het oud ijzer dumpen?
Ben zelf (nog) de beperkende factor bij het rijden met de speedster, want wil hem niet achterstevorenondersteboven hebben uiteraard
Maar meer betaalbare pk's zijn altijd welkom dus maar eens gaan orienteren op het forum voor wat betreft de optimale in- en uitlaat combinatie ism een gekraakte ecu!
Speedstergroet,
Arno
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Juist als je zelf een beperkende factor bent zorg ervoor dat je materiaal goed is. De shocks zijn vergelijkbaar met de remmen, ik vind het waardeloos!
Ik zou ten alle tijden afraden om eerst vermogen erin te stoppen en dan te denken over andere shocks, banden en remmen.
Zoals Maik al zei, rij maar eens met iemand mee en doe dan het rondje met je eigen Speedster
De CL RC5 eten je schijven niet op, ik rij nu al 83.000 km met standaard schijven en zo'n 40.000 met de RC5. Standaard schijven zijn erg goedkoop, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zijn natuurlijk geen circuit kilometers maar ik ben ook geen zondagsrijder.
Ik zou ten alle tijden afraden om eerst vermogen erin te stoppen en dan te denken over andere shocks, banden en remmen.
Zoals Maik al zei, rij maar eens met iemand mee en doe dan het rondje met je eigen Speedster
De CL RC5 eten je schijven niet op, ik rij nu al 83.000 km met standaard schijven en zo'n 40.000 met de RC5. Standaard schijven zijn erg goedkoop, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zijn natuurlijk geen circuit kilometers maar ik ben ook geen zondagsrijder.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!