Even voorstellen

Stel jezelf en je auto voor.
Djimbo
Nieuw lid

Even voorstellen

Bericht door Djimbo »

Hoi iedereen!

Al een aantal jaar volg ik dit forum als bezoeker, omdat ik eigenlijk wel een speedster zou willen rijden en me via dit forum goed kon inlezen. Tegenwoordig zit ik minder op de (sport)motor en is het steeds meer gaan kriebelen.

Nu ben ik dus lid geworden, in de hoop dat jullie me kunnen helpen een goede keuze te maken! Ik heb al veel gehoord en gelezen over de speedster en ben er laatst ook naar eentje wezen kijken in Apeldoorn. Deze viel me eigenlijk wel tegen: niet echt liefdevol behandeld (vooral het interieur zag er niet goed uit) en ook blaasjes in de lak en een paar scheurtjes in het bodywork.

Ik ben niet technisch aangelegd en misschien ook wel te goedgelovig. Toch hoop ik dat er een speedster is voor mij, die er netjes uitziet en waar je niet (overdreven!) elke maand mee naar de garage hoeft.
Een hobby/passie mag wat geld kosten, maar moet wel leuk blijven!

Nogmaals, ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen :)!

Groet,
Djimmie
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Welkom hier Djimmie.
Een goede speedster vinden is nog een hele kunst, zeker als je niet weet waar je op moet letten.
Waarom niet eens aan iemand die er een heeft vragen om met je mee te gaan.
Ook op meetings kun je veel informatie opdoen bijv 3 september in Kasterlee.
heel veel succes met je zoektocht.
Grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
RaoulLauffer
Actief lid

Bericht door RaoulLauffer »

Welkom op het forum en veel succes met de zoektocht naar je Speedster! 3 september is er een meeting in de buurt van Antwerpen. Is misschien handig bij je keuze. Je ziet allerlei verschillende kleuren en aanpassingen die eigenaren gedaan hebben aan de auto. Helpt misschien bij je keuze. Je kan met eigenaren praten en al je vragen stellen!
Speedster 2.2 #1123
Djimbo
Nieuw lid

Bericht door Djimbo »

Bedankt voor het welkom! Ik woon in Nijmegen en ik zou het prettig vinden om eens een keertje met iemand, met kennis van zaken, in de buurt face to face te spreken.

Laat maar weten of iemand interesse heeft.

Groet!
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Welkom Djimmie,

Als je een speedster gevonden hebt die naar je zin is, plak de link dan naar de advertentie hier.
Misschien kennen we de speedster, of kunnen ahv de foto's zien of er iets niet klopt en op moet letten.
Mocht je serieus met een auto bezig zijn, heb je ook kans dat een lid wel met je mee wil gaan kijken. Speedstereigenaren zien soms dingen waar een leek met een roze bril zo overheen kijkt.

Succes met zoeken :thumbup:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Djimbo
Nieuw lid

Bericht door Djimbo »

Bij OPC Oosterhout staan er twee: een grijze en een zwarte. Bij van Mill in Dordrecht een gele, met hardtop.
De laatste link is van een rode, met Engels kenteken. Beetje vage foto's en info en dan vertrouw ik het niet helemaal meer.... :?

Groetje!

http://www.autoweek.nl/occasion.php?mak ... J&cache=no

http://www.autoweek.nl/occasion.php?mak ... K&cache=no

http://www.autoweek.nl/occasion.php?mak ... U&cache=no

http://auto.marktplaats.nl/opel/4736839 ... ind=4&fs=1
Smiley

Bericht door Smiley »

De zwarte bij OPC is in niet zo'n nette staat, toen ik hem eerder dit jaar zag; gescheurde silcover, diverse plekken lak eraf. Zeker geen 23k waard.
Die speedsters zijn in grote batches gemaakt. Een 2001'er of een 2003'er zou niet veel uit moeten maken; je betaald alleen dik extra voor de jongere leeftijd.

Die grijze en de gele zien er op het eerste zicht goed uit, maar nadere inspectie is uiteraard altijd aan te raden.

De rode is een geimporteerde en geconverteerde vx220, waar nog een kleine 1000 bpm overheen moet.
VX220's vindt je al vanaf 6k pond, dus je betaald 5k voor een conversie.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Ik vind de gele er op de fotoos gezien nog het beste uitzien, wel een stevige prijs helaas
Grt speedokus 8)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Djimbo
Nieuw lid

Bericht door Djimbo »

Van die gele zeggen ze bouwjaar 2004 maar ik heb ook een gele speedster gezien met kenteken 48-PD-VX met bouwjaar 2002, terwijl deze dus 47-PD-VX heeft.
Nogmaals, ik ben een leek, maar klopt dit dan wel??????
Wat kun je dan nog van de prijs afhalen???

Loont het de moeite om een speedster in Engeland te kopen en hier in te voeren?

PS

Ik ben een paar weken terug vader geworden van een zoontje en kan niet een hele dag weg naar de meeting. Is er niet een Speedster kenner die een paar uurtjes heeft en die mij eens face to face wilt bijscholen in de buurt van Nijmegen (ik wil er best een klein uurtje voor rijden) :D .

Groetje
Smiley

Bericht door Smiley »

Eigenlijk zijn ze allemaal (NA's) bouwjaar 2001/2002, maar het op kenteken zetten is af en toe wat creatief gegaan toendertijd.
Staar je dan ook niet blind op de eerste tenaamstelling, en zoek een speedster die naar je zin is, en in je budget past.
Neetmans
Mega lid

Bericht door Neetmans »

Djimbo schreef:Van die gele zeggen ze bouwjaar 2004 maar ik heb ook een gele speedster gezien met kenteken 48-PD-VX met bouwjaar 2002, terwijl deze dus 47-PD-VX heeft.
Nogmaals, ik ben een leek, maar klopt dit dan wel??????
zowel 47-pd-vx als 48-pd-vx staan geregistreerd als gele speedster 2.2 :)
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

En het zijn beide origineel NL'se auto's van 2004.
Nr.0672
Djimbo
Nieuw lid

Bericht door Djimbo »

Gisteren gemaild met garage van Mill over de prijs van 22500 euro voor de gele speedster. Ik heb ze gezegd dat ik alleen kom kijken als de prijs naar een wat realistischer niveau kan. Kreeg ik een antwoord over dat het een ander soort auto is dan een corsa of astra.......... Ik had gezegd dat 18500 euro een heel wat realistischer prijs was, maar dat snapten zij weer niet.

Vandaag een testrit gehad in een Opel GT. Was heeeeel erg leuk! Ik heb een paar jaar terug een rugoperatie gehad en ik ook al is de speedster voor mij een ideaal, misschien dat die toch wat te extreem is voor mij en een GT de betere keus. Moeilijk moeilijk moeilijk.....................

Iemand wijze raad????? :D

Groetje!!
Smiley

Bericht door Smiley »

Djimbo schreef:Iemand wijze raad????? :D
De namen zeggen het eigenlijk al; de GT is een Tourer met lekkere luxe, en de speedster een puristische sportauto. Totaal geen vergelijk, behalve allebei weinig in nederland te vinden. (200 speedsters, en 128 GT's)

Ga eens rijden met beiden zou ik zeggen.
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

Smiley schreef:
Djimbo schreef:Iemand wijze raad????? :D
De namen zeggen het eigenlijk al; de GT is een Tourer met lekkere luxe, en de speedster een puristische sportauto. Totaal geen vergelijk, behalve allebei weinig in nederland te vinden. (200 speedsters, en 128 GT's)

Ga eens rijden met beiden zou ik zeggen.

En in Almere staan (ook weer op dit moment) 3 Gebruikte GT's te koop!
Jawel, 2 zwarte en 1 gele....als geel toch je voorkeur heeft?! ;)
(www.opelalmere.nl en bij vragen hoor ik je wel,vraag maar naar mij, Paul.)

6500-10500 km. Je mag ze zelf verder inrijden dus Djimbo!

Gr. Paul.
Laatst gewijzigd door Pw op 24 aug 2011 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nr.0672
Plaats reactie