GM Supercharger hardware delen voor 2,2 ombouw
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
GM Supercharger hardware delen voor 2,2 ombouw
Kreeg laatst wat aanvragen vanuit de UK voor mijn spare SC spullen, maar misschien wel zo aardig om deze hier eerst even onder de aandacht te brengen voordat dit weg gaat. Er mogen wel wat SC's bij in ons eigen clubje.
Dus te koop; alle GM hardware delen voor DIY 2,2 supercharger ombouw:
- GM Eaton M62 SC, uiteraard compleet met bypass actuator, stage 2 poelie etc. Gereinigd, nagezien en de lagers voorzien van speciaal Eaton vet plus verse SC olie.
- GM inlaat manifold en montage bracket. Gereinigd en de Laminova cooler-cores nagezien. Evt. uitgevoerd met een zgn. dual pass chargecooling.
- GM 68mm throttlebody
Deze GM hardwaredelen mogen hier weg voor €1100,- (Is minder dan de grote UK groupbuy! En kan nu gerust 3mnd omruilgarantie op deze SC geven, plus mijn tel nummer voor inbouwhulp. )
Rest van de benodigde ombouwdelen is allemaal verkrijgbaar via Courtenay's webshop, incl. de noodzakelijke ECU remap.
Wil dit ook compleet turn-key inbouwen, maar dan wel graag ruim van tevoren even overleg via PB om de spullen te reserveren en tijd in te plannen. (Winterproject? Zie o.a. de SC ombouwthread van Smiley.)
Of tussenvorm; alle benodigde delen in een soort kitvorm aanleveren en alleen zelf erin schroeven zonder uitzoek en maakwerk. 'Logistiek' een stuk eenvoudiger en ik hoef dan zelf ook geen clams los te bikken. Via PB graag.
Voor de purist heb ik ook nog een gloednieuwe ongebruikte SC & TB liggen. Prijs hiervan via PB, maar check Courtenay's webshop eerst even voor de nieuwprijs daar...
Dus te koop; alle GM hardware delen voor DIY 2,2 supercharger ombouw:
- GM Eaton M62 SC, uiteraard compleet met bypass actuator, stage 2 poelie etc. Gereinigd, nagezien en de lagers voorzien van speciaal Eaton vet plus verse SC olie.
- GM inlaat manifold en montage bracket. Gereinigd en de Laminova cooler-cores nagezien. Evt. uitgevoerd met een zgn. dual pass chargecooling.
- GM 68mm throttlebody
Deze GM hardwaredelen mogen hier weg voor €1100,- (Is minder dan de grote UK groupbuy! En kan nu gerust 3mnd omruilgarantie op deze SC geven, plus mijn tel nummer voor inbouwhulp. )
Rest van de benodigde ombouwdelen is allemaal verkrijgbaar via Courtenay's webshop, incl. de noodzakelijke ECU remap.
Wil dit ook compleet turn-key inbouwen, maar dan wel graag ruim van tevoren even overleg via PB om de spullen te reserveren en tijd in te plannen. (Winterproject? Zie o.a. de SC ombouwthread van Smiley.)
Of tussenvorm; alle benodigde delen in een soort kitvorm aanleveren en alleen zelf erin schroeven zonder uitzoek en maakwerk. 'Logistiek' een stuk eenvoudiger en ik hoef dan zelf ook geen clams los te bikken. Via PB graag.
Voor de purist heb ik ook nog een gloednieuwe ongebruikte SC & TB liggen. Prijs hiervan via PB, maar check Courtenay's webshop eerst even voor de nieuwprijs daar...
- Bijlagen
-
- SC small.JPG (126.3 KiB) 4993 keer bekeken
-
- med_gallery_5090_36_123739.jpg (49.36 KiB) 4993 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 23 aug 2011 6:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... at_99.html
Uitgaande van Stage II 250pk, zonder motorwijziging:
water pump = 122
pre rad = 444
dual pass = 99
remap 200
idle pully = 78
turbo injectoren = 282
Inlet Manifold Support Bracket = 43
map sensor = 63
Plus nog wat klein spul rond de 100, maakt om en nabij de 1400 pond
De pro alloy maatwerk radiator voor de SC hakt er eigenlijk nog het meeste in.
Mocht je ook nog een pro alloy alu catch tankje willen hebben (wat netjes aan de andere kant van je header tankje bracket past), komt er nog eens 100 bij.
Uitgaande van Stage II 250pk, zonder motorwijziging:
water pump = 122
pre rad = 444
dual pass = 99
remap 200
idle pully = 78
turbo injectoren = 282
Inlet Manifold Support Bracket = 43
map sensor = 63
Plus nog wat klein spul rond de 100, maakt om en nabij de 1400 pond
De pro alloy maatwerk radiator voor de SC hakt er eigenlijk nog het meeste in.
Mocht je ook nog een pro alloy alu catch tankje willen hebben (wat netjes aan de andere kant van je header tankje bracket past), komt er nog eens 100 bij.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Check de webshop van Courtenay.co.uk voor actuele prijzen en verzendkosten. Even zoeken op Supercharger:
http://www.courtenaysport.co.uk/index.p ... &Submit=Go
Dacht dat meeste daar wel staat.
Alleen die TB adapterplate en uiteraard de SC + manifold is niet nodig. Wel een 100A dynamo, anders past de manifold niet.
Verder hoef je dan alleen nog "even wat tijd en liefde" te investeren...
Edit; Smiley was weer eens sneller....
Edit2 voor Maik: Bij een beetje circuitgebruik zou ik onmiddelijk een zgn dual pass chargecooling monteren met een zo groot mogelijke (Pro Alloy) pre-rad en inderdaad dat extra tankje. En misschien voorzichtig denken aan een paar andere drijfstangen voor stage 2,5+??
http://www.courtenaysport.co.uk/index.p ... &Submit=Go
Dacht dat meeste daar wel staat.
Alleen die TB adapterplate en uiteraard de SC + manifold is niet nodig. Wel een 100A dynamo, anders past de manifold niet.
Verder hoef je dan alleen nog "even wat tijd en liefde" te investeren...
Edit; Smiley was weer eens sneller....
Edit2 voor Maik: Bij een beetje circuitgebruik zou ik onmiddelijk een zgn dual pass chargecooling monteren met een zo groot mogelijke (Pro Alloy) pre-rad en inderdaad dat extra tankje. En misschien voorzichtig denken aan een paar andere drijfstangen voor stage 2,5+??
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Thanks
Drijfstangen en de hele rattaplan? Welja, dan kan ik er gelijk wel een LS7 inlepelen
Toch wel grappig dat dit dan gaat kriebelen. Heb altijd al gezegd dat ik het torretje NA wilde houden, maarja...
Hoe is die gasresponse nou echt met de laatste generatie SC's? Smiley, leen mij even je speedster voor een paar rondjes op Malmedy
Drijfstangen en de hele rattaplan? Welja, dan kan ik er gelijk wel een LS7 inlepelen
Toch wel grappig dat dit dan gaat kriebelen. Heb altijd al gezegd dat ik het torretje NA wilde houden, maarja...
Hoe is die gasresponse nou echt met de laatste generatie SC's? Smiley, leen mij even je speedster voor een paar rondjes op Malmedy
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
en ohja, wat betekent dit nou allemaal precies? Hier staat Chinees!
Exmantaa schreef:
Edit2 voor Maik: Bij een beetje circuitgebruik zou ik onmiddelijk een zgn dual pass chargecooling monteren met een zo groot mogelijke (Pro Alloy) pre-rad en inderdaad dat extra tankje. En misschien voorzichtig denken aan een paar andere drijfstangen voor stage 2,5+??
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Zie mijn inbouw topic voor de beeldvorming.Maik schreef:en ohja, wat betekent dit nou allemaal precies? Hier staat Chinees!
dual pass mod = 1 slang water in de sc koeling, en 2 eruit. Daarmee wordt het niet meer dan 40 graden.
De radiator voor de SC moet zo groot mogelijk. Totdat pro alloy deze maatwerk radiatoren had, stonden ze van een ander type (kleiner) rechtop in de crashbox (pascal, piet etc).
Nu zijn ze maar 10 cm kleiner dan de gewone radiator, en kunnen dus beter koelen.
Ideaal voor de track.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De dual pass is een aangepaste aansluiting op het manifold, met 3 ipv 2 pijpjes, welke rond de 100 pond was.Maik schreef:Dus dual pass kost niets meer dan alleen wat loodgieterswerk?
Het plastic y stukje wat je tussen de 2 water aansluitingen uit het manifold hebt, terug naar het reservoir, zal een paar euri zijn.
Als je de foto's van mijn topic met de uitleg van de koeling nog eens terugkijkt, zal het wel verhelderender zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Ter verduidelijking;
Op een geblazen blok voor circuit/trackday gebruik kun je eigenlijk nooit teveel chargekoeling hebben en die dual pass mod maakt dat de chargekoeler nu parallel wordt doorstroomt. => Meer koelcapaciteit, beter!
(Laatst ergens gelezen dat Chris Randall met zijn race Europa soms de 90* inlaattemp aantikt en hij naarstig op zoek is naar meer koelcapaciteit...)
Edit; die dual pass mod staat een beetje verstopt: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_836.html
(En helaas nada korting bij Courtenay...)
Op een geblazen blok voor circuit/trackday gebruik kun je eigenlijk nooit teveel chargekoeling hebben en die dual pass mod maakt dat de chargekoeler nu parallel wordt doorstroomt. => Meer koelcapaciteit, beter!
(Laatst ergens gelezen dat Chris Randall met zijn race Europa soms de 90* inlaattemp aantikt en hij naarstig op zoek is naar meer koelcapaciteit...)
Edit; die dual pass mod staat een beetje verstopt: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_836.html
(En helaas nada korting bij Courtenay...)
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 22 aug 2011 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.