GM Supercharger hardware delen voor 2,2 ombouw

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Die aangepaste aansluiting op het manifold vond ik eigenlijk niet op Courtenays site...
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_836.html

Hij zit al op het manifold geschroefd op de foto hierboven.
In mijn topic zie je hem los.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik wil van de winter gaan beginnen aan deze setup.
Nu even geen tijd ivm verbouwing aan het huis en daarna de garage en schuur.
Ik hoop dat je in januari een mooi setje op de plank heb leggen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

De meeste doen zoiets ook als winterproject, want dan staat de Speedy meestal toch een tijdje werkloos. :wink:
(Slechts enkele malloten gaan "hartje zomer" een project starten Hier staat er 1; het is knalgeel en bivakkeerd sinds vanavond in m'n garage. :P )
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

GM supercharger

Bericht door S. Gonzales »

Exmantaa schreef:De meeste doen zoiets ook als winterproject, want dan staat de Speedy meestal toch een tijdje werkloos. :wink:
(Slechts enkele malloten gaan "hartje zomer" een project starten Hier staat er 1; het is knalgeel en bivakkeerd sinds vanavond in m'n garage. :P )
MV?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Het is meer gebrek aan tijd.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: GM supercharger

Bericht door Exmantaa »

S. Gonzales schreef:
Exmantaa schreef:De meeste doen zoiets ook als winterproject, want dan staat de Speedy meestal toch een tijdje werkloos. :wink:
(Slechts enkele malloten gaan "hartje zomer" een project starten Hier staat er 1; het is knalgeel en bivakkeerd sinds vanavond in m'n garage. :P )
MV?
MV?? Nee, meer VX.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:het is knalgeel en bivakkeerd sinds vanavond in m'n garage. :P )
Effe een gilletje als hij rijdbaar is.
Smiley wil de douw van een harrop wel eens voelen :thumbup:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Smiley zei:
Effe een gilletje als hij rijdbaar is.
Smiley wil de douw van een harrop wel eens voelen
Me too :wink:
Benieuwd!

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Euhmmm, hoe werkt dit eigenlijk?
Van de Courtenay site:
ECU Remap Z22SE S/C

Product Information
Base ECU Remap for Z22SE supercharger conversion for VX220/Speedster.

Please send us your own fully working ecu (by registered post/courier). We will install a rev limited 'running in' base map into the ecu and return it to you to get your conversion up and running.
The vehicle should then be brought to us for final recalibration, optimisation and dyno set up (at extra cost)
Jij bent niet teruggegaan toch Stefan?
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Nop,
Dat werkt in de UK, maar is hier toch even lastiger.
Stefan en ik (Rob) rijden eigenlijk nog steeds met een 'base mapping" rond. Echter 249,3pk 'gecorrigeerd' en een kaarsrechte lambda van 0,8 tot 6800rpm op de rollenbank. :wink:
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 24 aug 2011 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha, duidelijk.
Wat zou er nog ongeveer te winnen zijn als je hem toch nog fijner laat afstellen? Laaddruk wordt niet softwarematig geregeld toch? Dat kan je alleen varieren met de poelie?
Voor welk octaangetal benzine is die basismap eigenlijk? Vanaf RON95?
En zou er nog wat meer vermogen te halen dan zijn als je hem voor RON98 laat afstellen (ontsteking vervroegen)? Ook omdat er een 2,5inch uitlaat onder hangt is er misschien nog wat meer uit te peuren?
En de toerenbegrenzer gaat dus naar 6800rpm? Of nog iets verder?

Hoop vragen weer :lol:
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Well...
Ik ging vorig jaar juist met die gedachte op de rollenbank. Juist om te kijken hoe mijn base mapping nu draaide en waar ik eventueel nog wat kon winnen met een betere afstelling of evt. andere uitlaat/inlaat. (Ik had al wat last van gewenningsverschijnselen en hoopte met mijn base map ergens rond de 240 te zitten. Dit is overigens gemeten met een standaard airbox/fram filter en een Piper manifold/cat plus std turbo einddemper. Geheel standaard blok op RON 98 )
We keken wat vreemd toen mijn achterwielen tijdens die test op de bank begon door te spinnen, en met 2 man gewicht in de auto voor extra wieldruk kwam ik met onderstaand plaatje. (Volgens RICA kon ik hier weinig meer aan doen; lambda en koppelverloop perfect.) Was eigenlijk wat "teleurgesteld, want met 250pk zat ik dus al redelijk tegen de grens van m'n drijfstangen aan. Een kleiner poelie doe ik dus maar even niet...
Je ziet wel dat ie bovenin iets vlakker wordt en een klein tikkeltje rijker loopt; dit is denk ik door de restrictie van die turbo reflectiedemper. Met een full 2,5" systeem loopt die lijn waarschijnlijk zo rechtdoor de toerenbegrenzer in.
Begrenzer staat op 6800rpm en ik vind dat even prima. Meer zou leuk zijn, maar de Ecotecs schijnen een klepveer resonantie hebben bij 6850rpm.

En ja, 250pk door de uitlaat maakt zeker iets meer herrie en moet je wel even aandacht aan geven. (Smiley weet meer details. :wink: )

Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Exmantaa zei:
Begrenzer staat op 6800rpm en ik vind dat even prima. Meer zou leuk zijn, maar de Ecotecs schijnen een klepveer resonantie hebben bij 6850rpm.
Betekent "resonantie", dat ze bij de 6850 toeren in hun eigenfrequentie komen en als je daar wat langer inzit, ze heel snel zullen breken ?

Gr,
The Duke

P.S.
Geef hem nu regelmatig 7300 met standaard klepveren, dus wordt beetje ongerust daarvan nu ik dit lees :oops:
The bullshit stops when the light drops
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Precies wat je zegt, een resonantiefrequentie, maar dus geen echt zwevende kleppen door te veel toeren. Als je daar gewoon doorheen knalt zal er weinig loos zijn. (in de US gaan ze ook wel door tot 7200 dacht ik) Maar rond dat toerental moet je niet te lang gaan zitten. In UK had een circuit VX (SC) last van "oppompende" hydraulische stoters en dat was wel toevallig op een stuk bij wat langdurige hoge toeren...


@Duke; wanneer is de 2011 Manta powertest? Wil wel proberen of ik de Rica bank haal met het LSJ blok in die Gele.
(Mijn te-koop topic lijkt wat af te dwalen. :wink: )
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... a#p1925736

15 oktober.. Smiley had hem ook al gevonden zie ik :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie