Pagina 1 van 2

Std Uitlaatspruitstuk 2,2

Geplaatst: 29 aug 2011 10:13
door Exmantaa
Heeft iemand nog een standaard gietijzeren uitlaatspruitstuk ongebruikt liggen van de 2,2 NA?

Even iets nodig om mijn project "rijdbaar" te maken... :wink:

Edit; ongescheurd graag...

Geplaatst: 29 aug 2011 11:28
door Maik
Exmantaa, hier ligt er nog 1 te stinken, wanneer kom je hem ophalen?

std 2,2 spruitstuk

Geplaatst: 29 aug 2011 17:56
door S. Gonzales
Je mag de mijne wel lenen Frank, als ik je daarmee kan helpen. Is ff dichterbij voor je.

Geplaatst: 29 aug 2011 19:41
door Exmantaa
Ow, dat is helemaal mooi.
Maik had er ook eentje in de aanbieding voor me, maar dit kan ik bijna op de fiets af en is nu toch voor even tijdelijk. 8)

ps; ketting gelukt??

Geplaatst: 29 aug 2011 19:56
door Maik
Pffff, moet ik toch weer langer wachten om een sc-nieuwe-stijl te rijden :roll: :wink:

Geplaatst: 29 aug 2011 20:03
door Smiley
Maik schreef:Pffff, moet ik toch weer langer wachten om een sc-nieuwe-stijl te rijden :roll: :wink:
Volgens mij heb je geen excuus nodig om bij exmanta of mij effe langs te wippen voor een ritje hoor :wink:

Geplaatst: 29 aug 2011 20:16
door Maik
Nou, voor het thuisfront wel :lol: , beetje druk hier komende maand...

Geplaatst: 29 aug 2011 21:07
door S. Gonzales
Exmantaa schreef: ps; ketting gelukt??
Inmiddels een nieuwe pakking, keerring en rekbout voor de trillingdemper binnen. Woensdag de motor laten zakken, de lange bout + deksel eraf en kettingset vervangen etc.. Martin komt me dan even helpen. Hopelijk gaat het lekker vlot. Maar in 3 uur, zoals 'Benny' in Engeland..... :roll:

Geplaatst: 29 aug 2011 21:10
door Exmantaa
Maik schreef:Pffff, moet ik toch weer langer wachten om een sc-nieuwe-stijl te rijden :roll: :wink:
Sorry...
Spruitstuk is overigens om een " SC allerlaastste stijl" even fatsoenlijk rijdbaar te maken. :wink:

Geplaatst: 29 aug 2011 23:25
door SpeedsterWimpie
zoek er nog een lekvrije voor weinig :roll:

Geplaatst: 30 aug 2011 8:20
door Dominique
S. Gonzales schreef:
Exmantaa schreef: ps; ketting gelukt??
Inmiddels een nieuwe pakking, keerring en rekbout voor de trillingdemper binnen. Woensdag de motor laten zakken, de lange bout + deksel eraf en kettingset vervangen etc.. Martin komt me dan even helpen. Hopelijk gaat het lekker vlot. Maar in 3 uur, zoals 'Benny' in Engeland..... :roll:
Joop, heb je woensdag nog ongewenst advies nodig? Wellicht heb ik ff tijd om langs te rijden.

std 2,2 spruitstuk

Geplaatst: 30 aug 2011 16:06
door S. Gonzales
Kom maar langs hoor! Wij beginnen al vroeg.
Deze operatie heb jij al eens van heel dichtbij meegemaakt, toch?

Geplaatst: 30 aug 2011 16:20
door Smiley
SpeedsterWimpie schreef:zoek er nog een lekvrije voor weinig :roll:
Is hetzelfde als de vectra B. Komt op ebay DE nog wel eens voorbij voor weinig:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0590887452
Wel effe navragen of het replica is of niet.
De officiele "speedster"variant van het ding zou iets van 750 zijn bij opel.

Geplaatst: 31 aug 2011 21:07
door 911Speedster
bij de garage zonder ervaring hebben we er met 2 personen zo´n 9 uur erover gedaan, de ketting wissel (4,6uur volgens de tis).

was wel goed om het zelf te doen, gaf mijn iig wel meer zekerheid. vooral mbt de juiste Nm voor de verschillende bouten.

we zullen maar zo zeggen "goed werk heeft tijd nodig" ;)
heb er iig geen lekage of andere problemen aan overgehouden.

Ga je dan ook gelijk de sproeier uitwisselen voor de ketting smering zoals in de "product verbeter actie" van opel voor de ketting?

std 2,2 spruitstuk

Geplaatst: 01 sep 2011 20:18
door S. Gonzales
911Speedster schreef:we zullen maar zo zeggen "goed werk heeft tijd nodig" ;)Ga je dan ook gelijk de sproeier uitwisselen voor de ketting smering zoals in de "product verbeter actie" van opel voor de ketting?
Helemaal met je eens, ik heb er drie dagen voor uitgetrokken. MartinB heeft mij de afgelopen 2 dagen prima geholpen. Is sowieso leuker om het samen te doen, maar voor sommige handelingen moet je toch 4 handen hebben. Pannenkoeken en Zeeuwse bolussen eten ging ook goed! :D
Gisteren kwamen we achter de oorzaak van het gerammel. De kettingspanner van de balansassenketting heeft de geest gegeven. Die brengt de ketting op spanning wanneer er oliedruk is maar rammelde nu aan alle kanten omdat hij niet meer blokkeerde. Niet goed!
Nog even getwijfeld om alleen een nieuwe spanner + de geplande nokkenaskit te monteren. De nokkenaskettingspanner heb ik onlangs vervangen en die doet het gewoon prima. Daar heeft het dus niet aan gelegen. Uiteindelijk besloten voor twee complete kits te gaan. Nu zit alles er nieuw in, incl. de nieuwe oliesproeier (zit bij de kit voor de nokkenassen), pakking, krukaskeerring en rekbouten. Woensdag de laatste dingen monteren en dan draait ie weer als een zonnetje, incl. nieuwe olie en oliefilter. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
De motor ziet er van binnen trouwens super schoon uit! Foto's volgen later want we dwalen van het eigenlijke onderwerp af (sorry Frank :?