stef666
stef666
Hallo allemaal,
Na een weekje of 2 gelezen te hebben op dit forum heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken om mezelf voor te stellen.
Mijn naam is Stefan 32 jaar, Woonachtig in het Westland en werkzaam als (autocad) tekenaar.
Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (jongens)
Na 5 jaar een Subaru Impreza gereden te hebben werd het tijd voor iets anders (een stapje verder) en voor een Subru rijder is er eigenlijk maar 1 logische stap als je aan een gezins auto gebonden bent (minimaal 4 zitplaatsen dus) En dat is een Mitsubishi Lancer EVO en in mijn geval een versie VI
De auto is voorzien van de volgende Optie's.
Motorisch:
-Ralliart ECU
-Ralliart sportluchtfilter
-Ralliart open downpipe
-Ralliart open (voorste) middenpijp (katvervanger)
-Blitz Nur Spec R open middenpijp )
-Blitz Nur Spec R achterdemper
-PACE intercooler met waterspray
-AP kopelling
-ARP drijfstangbouten
-Walbro benzinepomp
-Samco slangenset
-Apexi AVC-R electronic boostcontroler
Laatst gemeten vermogen 360 PK en 470 Nm.
Onderstel:
-Eibach verlagingsveren
-OZ Supertourismo 17´´ met Michelin Pilot SX
-Hittebehandelde Brembo remschijven
-Ferodo DS2500 remblokken
Exterieur:
-Witte zijknipperlichten
-PIAA mistlampen
-Rode achterlichtunits
-Deurstickers
-carbon luchtinlaat motorkap
Interieur:
-Evo VI GSR Recaro interieur in zwart leer en blauw alcantara
-Autometer Phantom turbodrukmeter in carbon A-stijl pod
-Autometer Phantom olietemperatuurmeter
-Poli 3 spaaks 350mm sportstuur
-Mitsubishi blauwe rally naaf
-Sparco carbon pookknop
-Sparco carbon pendalen
Beveiliging:
-Clifford Avantguard 4 alarm (turbotimer, intellilights, smartwindows, intellistart, trunk release)
verder de standaard RS2 uitrusting (Airco, 4 elektrische ramen, elektrische spiegels etc.)
Nu heb ik al een geruime tijd een voorliefde voor 2 zits (roadster) auto's. En meer nog voor echte rijders auto's. Na vorig jaar op een meeting geweest te zijn bij Lotus van Sten. was ik verliefd geworden op de Elise, Helaas is deze voor mij (nog) niet weggelegd. Simpelweg door geldgebrek voor een fatsoenlijke 2e auto waar de hele familie in kan (mijn vrouw stelt redelijk wat eisen aan een auto)
Na redelijk wat leeswerk in diverse autobladen en fora ben ik bij de Speedster beland. En onderhand ben ik wel een beetje verliefd geworden op de "Speedy"
Nu ben ik dus op gemak aan het proberen om de EVO te verkopen. Al zal dit waarschijnlijk nog wel enige tijd in beslag gaan nemen. (beperkte markt voor)
En als het zover is ga ik z.s.m. op zoek naar een mooie Speedster. In die tussentijd zou ik graag een aantal meetings willen bijwonen en graag eens meerijden in een Speedster.
Hier nog een paar foto's van de huidige auto.
Na sommige tochtjes ziet de auto er ook weleens zo uit.
Na een weekje of 2 gelezen te hebben op dit forum heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken om mezelf voor te stellen.
Mijn naam is Stefan 32 jaar, Woonachtig in het Westland en werkzaam als (autocad) tekenaar.
Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (jongens)
Na 5 jaar een Subaru Impreza gereden te hebben werd het tijd voor iets anders (een stapje verder) en voor een Subru rijder is er eigenlijk maar 1 logische stap als je aan een gezins auto gebonden bent (minimaal 4 zitplaatsen dus) En dat is een Mitsubishi Lancer EVO en in mijn geval een versie VI
De auto is voorzien van de volgende Optie's.
Motorisch:
-Ralliart ECU
-Ralliart sportluchtfilter
-Ralliart open downpipe
-Ralliart open (voorste) middenpijp (katvervanger)
-Blitz Nur Spec R open middenpijp )
-Blitz Nur Spec R achterdemper
-PACE intercooler met waterspray
-AP kopelling
-ARP drijfstangbouten
-Walbro benzinepomp
-Samco slangenset
-Apexi AVC-R electronic boostcontroler
Laatst gemeten vermogen 360 PK en 470 Nm.
Onderstel:
-Eibach verlagingsveren
-OZ Supertourismo 17´´ met Michelin Pilot SX
-Hittebehandelde Brembo remschijven
-Ferodo DS2500 remblokken
Exterieur:
-Witte zijknipperlichten
-PIAA mistlampen
-Rode achterlichtunits
-Deurstickers
-carbon luchtinlaat motorkap
Interieur:
-Evo VI GSR Recaro interieur in zwart leer en blauw alcantara
-Autometer Phantom turbodrukmeter in carbon A-stijl pod
-Autometer Phantom olietemperatuurmeter
-Poli 3 spaaks 350mm sportstuur
-Mitsubishi blauwe rally naaf
-Sparco carbon pookknop
-Sparco carbon pendalen
Beveiliging:
-Clifford Avantguard 4 alarm (turbotimer, intellilights, smartwindows, intellistart, trunk release)
verder de standaard RS2 uitrusting (Airco, 4 elektrische ramen, elektrische spiegels etc.)
Nu heb ik al een geruime tijd een voorliefde voor 2 zits (roadster) auto's. En meer nog voor echte rijders auto's. Na vorig jaar op een meeting geweest te zijn bij Lotus van Sten. was ik verliefd geworden op de Elise, Helaas is deze voor mij (nog) niet weggelegd. Simpelweg door geldgebrek voor een fatsoenlijke 2e auto waar de hele familie in kan (mijn vrouw stelt redelijk wat eisen aan een auto)
Na redelijk wat leeswerk in diverse autobladen en fora ben ik bij de Speedster beland. En onderhand ben ik wel een beetje verliefd geworden op de "Speedy"
Nu ben ik dus op gemak aan het proberen om de EVO te verkopen. Al zal dit waarschijnlijk nog wel enige tijd in beslag gaan nemen. (beperkte markt voor)
En als het zover is ga ik z.s.m. op zoek naar een mooie Speedster. In die tussentijd zou ik graag een aantal meetings willen bijwonen en graag eens meerijden in een Speedster.
Hier nog een paar foto's van de huidige auto.
Na sommige tochtjes ziet de auto er ook weleens zo uit.
Laatst gewijzigd door stef666 op 28 jun 2005 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Hallo Stephan
Mooie auto en heel mooie plaatjes erbij.
Je hebt denk ik ook wel 0-100 testen of 1/8 en 1/4 mijl sprinten.
Heb je daar dan ook gegevens van ben hier wel benieuwd naar.
Als je een keer in een speedster wilt rijden, kunnen we dat wel regelen.
alhoewel ik in het oosten van het land woon.
groetjes jans
Mooie auto en heel mooie plaatjes erbij.
Je hebt denk ik ook wel 0-100 testen of 1/8 en 1/4 mijl sprinten.
Heb je daar dan ook gegevens van ben hier wel benieuwd naar.
Als je een keer in een speedster wilt rijden, kunnen we dat wel regelen.
alhoewel ik in het oosten van het land woon.
groetjes jans
Afstanden rijden vind ik geen probleem, Ik rijd regelmatig tochten van een paar honderd Km, En eens per jaar een tocht van een kleine 1500 Km.
Maar eerlijk gezegd wil ik liever niet in jouw auto (mee) rijden, Dan ben ik namelijk gelijk verpest
1/8 en 1/4 mijl tijden heb ik niet. (ik doe geen sprintwerk) Standaard doet de EVO er 4,8 Sec. over 0-100 Ik heb ongeveer 80 a 85 Pk en een kleine 100 Nm meer dan standaard. Tijden van vergelijkbare auto's zitten rond de 4,3 Sec.
Maar eerlijk gezegd doet dat mij niet veel, Het échte rijden met de auto trekt mij veel meer.
Maar ik kom graag een keer langs bij je
Maar eerlijk gezegd wil ik liever niet in jouw auto (mee) rijden, Dan ben ik namelijk gelijk verpest
1/8 en 1/4 mijl tijden heb ik niet. (ik doe geen sprintwerk) Standaard doet de EVO er 4,8 Sec. over 0-100 Ik heb ongeveer 80 a 85 Pk en een kleine 100 Nm meer dan standaard. Tijden van vergelijkbare auto's zitten rond de 4,3 Sec.
Maar eerlijk gezegd doet dat mij niet veel, Het échte rijden met de auto trekt mij veel meer.
Maar ik kom graag een keer langs bij je
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Jans woont bij mij in de buurt en ik bezit een (nog) standaard Speedster 2.2i. Dus als je een keertje naar het Oosten komt dan kan je zeker een keer meerijden in de Speedy. Als tegenprestatie wil ik dan een stukkie meerijden in de Evo.
De Evo VIII of IX staat op mijn lijstje als mogelijke opvolgers voor m'n Leon.
Tot ziens denk ik ....
Stephan, alias SteV6
De Evo VIII of IX staat op mijn lijstje als mogelijke opvolgers voor m'n Leon.
Tot ziens denk ik ....
Stephan, alias SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 08 jun 2005 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi, welkom.
Leuke auto heb je nu
Speedsterrijden zal je denk ik mbt stuur en weg gedrag positief ervaren.
mbt de motor zal je even moeten wennen, tenminste had ik, niet echt een heel mooi lopend soepele motor.
Maar ik zou niet meer zonder willen..........alhoewel als de turbo niet zoveel duurder was
Leuke auto heb je nu
Speedsterrijden zal je denk ik mbt stuur en weg gedrag positief ervaren.
mbt de motor zal je even moeten wennen, tenminste had ik, niet echt een heel mooi lopend soepele motor.
Maar ik zou niet meer zonder willen..........alhoewel als de turbo niet zoveel duurder was
De eerste voorkeur gaat uit naar een N/A En die geleidelijk naar een 200 Pk te (laten) tunen. Ik wil zelf ook wel het één en ander te sleutelen en fabriceren te hebben.
Ik heb voor ongeveer al mijn eigen auto's (en ook voor anderen) zelf uitlaten gebouwd.
Sleutelen en uitdokteren vind ik leuk om te doen.
Ik heb voor ongeveer al mijn eigen auto's (en ook voor anderen) zelf uitlaten gebouwd.
Sleutelen en uitdokteren vind ik leuk om te doen.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Als jij me een originele aan kan leveren die je een tijd kan missen kan ik wel gaan "experimenteren"
Nou moet ik wel zeggen dat N/A voor mij redelijk nieuw is (4-2-1) Systemen. Dat is met Turbo auto's toch wat makkelijker, Dan is de meeste winst uit het systeem na de turbo te halen.
Nou moet ik wel zeggen dat N/A voor mij redelijk nieuw is (4-2-1) Systemen. Dat is met Turbo auto's toch wat makkelijker, Dan is de meeste winst uit het systeem na de turbo te halen.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Hoi Steff,
Ik weet niet hoe zo’n evo rijdt, ik had hiervoor zelf een Impreza en nog moment spijt gehad dat ik over gestapt ben. De rij beleving in de Speedster is veel groter dan in de Impreza het enigste min puntje dat je wel een paar pk te kort komt. Ik hoop dat in de toekomst te kunnen opheffen. Ik denk/hoop dat 40 pk meer een wereld van verschil is. Zoals ik zei is dit slechts een minpuntje het gaat tenslotte om de beleving.
Ik weet niet hoe zo’n evo rijdt, ik had hiervoor zelf een Impreza en nog moment spijt gehad dat ik over gestapt ben. De rij beleving in de Speedster is veel groter dan in de Impreza het enigste min puntje dat je wel een paar pk te kort komt. Ik hoop dat in de toekomst te kunnen opheffen. Ik denk/hoop dat 40 pk meer een wereld van verschil is. Zoals ik zei is dit slechts een minpuntje het gaat tenslotte om de beleving.