Maar 1 of 2 of 3 keer van de baan gegaan
De laatste keer toch een klein scheurtje in de voorclam opgelopen daarbij... Nouja, er zaten er al wel meer in, de eerste is altijd het ergste
Voor de serieuze circuitrijders onder ons, het schijnt toch inderdaad mogelijk te zijn dat je whisbone-wielhub bouten af kunnen breken na verloop van tijd, zelfs bij geupgrade 10.9 bouten. Dat was even een kleine verrassing op de heenweg
Gelukkig werd het opgemerkt door de bestuurder achter me, die tijdens een afrit rook van mijn achterband zag komen.... Bleek dat mijn linkerachterwiel nog maar een halve graad negatief camber had ipv 2,5
Één bout, de achterste, was afgebroken, de andere was krom en had al ruimte, zodat de hele verbinding speling had, het camberplaatje kon ik 5mm heen en weer bewegen...
Gelukkig kon ik bij een garage vlak in de buurt alles los halen en in de buurt kon ik ook nog bij een brommerzaak
2 tweedehands M10 8.8 imbusbouten kopen voor 1 euro
, dat was alweer om half zes 's avonds... Tegen zevenen konden we weer ons pad vervolgen naar het hotel, dus de toerrit in de eiffel en ardennen konden we toen wel op onze buik schrijven
Maar gelukkig kon ik de volgende dag wel gewoon het circuitje op
Binnenkort maar alle bouten weer even vervangen voor nieuwe, dit ga ik vanaf nu maar om de 2 jaar doen.