Pagina 1 van 2

EPMA 17-9-11

Geplaatst: 17 sep 2011 18:41
door Super7
Hierbij de link naar mijn foto's.

Ik heb geen Gummen Account dus als iemand 'm daar ook even kan posten graag; met de groeten van de blauwe Speedster.

Was een erg leuk dagje.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BHK73RMJ

Afbeelding
Afbeelding[/img]

Geplaatst: 17 sep 2011 19:58
door sooike
Knappe foto's Toine :D

Hier enkele van mij,
en Maik zoals we hem heel de dag hebben gezien, dwars :lol: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 18 sep 2011 7:30
door Maik
Bedankt voor de foto's!
Dat was weer een mooie dag! Geen regen en af en toe zelfs nog een zonnetje gezien.
Stefan, nog bedankt voor de rondjes in je stofzuiger, en misschien tot woensdag :wink:
Iedereen nog veilig thuisgekomen?

Geplaatst: 18 sep 2011 21:36
door Dominique
Moest wel een paar x denken aan jullie toen het hier met bakken uit de lucht kwam vallen! Goed dat dat jullie bespaard is gebleven.
Heb je nog gras tussen band en velg opgelopen of heeft de auto deze keer alleen asfalt gezien? ? :lol:

Geplaatst: 18 sep 2011 22:11
door Smiley
Dominique schreef:Heb je nog gras tussen band en velg opgelopen of heeft de auto deze keer alleen asfalt gezien? ? :lol:
Afbeelding

Geplaatst: 19 sep 2011 5:17
door Dennizz
Die spiegels maken hem wel af zeg :D

Goed om te zien dat er mee gereden wordt 8) Het gras maakt de foto wel af :wink:

Geplaatst: 19 sep 2011 5:51
door Maik
Maar 1 of 2 of 3 keer van de baan gegaan :)
De laatste keer toch een klein scheurtje in de voorclam opgelopen daarbij... Nouja, er zaten er al wel meer in, de eerste is altijd het ergste :wink:

Voor de serieuze circuitrijders onder ons, het schijnt toch inderdaad mogelijk te zijn dat je whisbone-wielhub bouten af kunnen breken na verloop van tijd, zelfs bij geupgrade 10.9 bouten. Dat was even een kleine verrassing op de heenweg :roll: Gelukkig werd het opgemerkt door de bestuurder achter me, die tijdens een afrit rook van mijn achterband zag komen.... Bleek dat mijn linkerachterwiel nog maar een halve graad negatief camber had ipv 2,5 :shock:
Één bout, de achterste, was afgebroken, de andere was krom en had al ruimte, zodat de hele verbinding speling had, het camberplaatje kon ik 5mm heen en weer bewegen...
Gelukkig kon ik bij een garage vlak in de buurt alles los halen en in de buurt kon ik ook nog bij een brommerzaak :idea: 2 tweedehands M10 8.8 imbusbouten kopen voor 1 euro :) , dat was alweer om half zes 's avonds... Tegen zevenen konden we weer ons pad vervolgen naar het hotel, dus de toerrit in de eiffel en ardennen konden we toen wel op onze buik schrijven :(
Maar gelukkig kon ik de volgende dag wel gewoon het circuitje op :)
Binnenkort maar alle bouten weer even vervangen voor nieuwe, dit ga ik vanaf nu maar om de 2 jaar doen.

Geplaatst: 19 sep 2011 6:08
door Maik
Het gaat dus om de bouten nummer 5:

Afbeelding

2 per wiel dus (er is maar 1 bout te zien in het plaatje).
De bout die daar getekend staat was degene die afgebroken was.
Gelukkig steekt die bout uit achter de hub, zodat ik het einde van de bout nog vast kon pakken met een griptang en zo hem er nog uit kreeg, anders had ik niet verder gekund...

Epma 17-9-11

Geplaatst: 19 sep 2011 7:41
door S. Gonzales
Gelukkig dat het ontdekt is voor het fout ging Maik! Heb je het wel weer gemonteerd met Locktite 243?
Bij mijn auto heb ik ze onlangs preventief vervangen, i.v.m. de aanschaf van R888's, door een setje 10.9 bouten via Yvo: http://www.elise-shop.com/hoge-trekster ... 02240.html
Aan de 8.8.bouten die eruit kwamen was niets te zien, maar die werden minder belast.
En... drift jij met de R888's (koud) of had je er andere banden onder liggen?

Geplaatst: 19 sep 2011 8:40
door Maik
Nee, loctite niet gebruikt. Volgens mij hoeft dat bij deze bouten ook niet?
Anders had ik de afgebroken bout er ook niet uitgekregen denk ik...
En ja, er zitten R888's onder, dus als ik per ongeluk :oops: eens dwars ga, is het met die dingen ja... En dat zal de levensduur van die bouten ook niet ten goede komen ja :wink:

Geplaatst: 19 sep 2011 8:43
door Maik
Ik denk trouwens dat mijn rondjes ring in augustus de bouten het laatste zetje gegeven hebben. Gelukkig pas gebroken daarna (lijkt mij), anders had ik hem niet zo glimmend de baan af gekregen denk ik :?

Geplaatst: 19 sep 2011 8:55
door aKra
Pfoe! Inderdaad erg veel geluk dat het opgevallen is zeg... Je zou zo niet de baan af willen slingeren...

Geplaatst: 19 sep 2011 10:42
door Piet
Blij te lezen dat je zo'n mazel pik bent Maik.

Geplaatst: 19 sep 2011 18:48
door linne150
Was bij mijn Speedster ook gebroken.14 Dagen na die verkocht was :roll:

Epma 17-9-11

Geplaatst: 19 sep 2011 19:25
door S. Gonzales
Maik schreef:Nee, loctite niet gebruikt. Volgens mij hoeft dat bij deze bouten ook niet?
Volgens mij zijn ze 'af fabriek' ook geborgd met Loctite. Kan trouwens sowieso geen kwaad natuurlijk om dat alsnog te doen. :wink: En met Loctite 243 hoef je het niet eerst warm te maken bij demontage.