EPMA 17-9-11
EPMA 17-9-11
Hierbij de link naar mijn foto's.
Ik heb geen Gummen Account dus als iemand 'm daar ook even kan posten graag; met de groeten van de blauwe Speedster.
Was een erg leuk dagje.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BHK73RMJ
[/img]
Ik heb geen Gummen Account dus als iemand 'm daar ook even kan posten graag; met de groeten van de blauwe Speedster.
Was een erg leuk dagje.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BHK73RMJ
[/img]
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Maar 1 of 2 of 3 keer van de baan gegaan
De laatste keer toch een klein scheurtje in de voorclam opgelopen daarbij... Nouja, er zaten er al wel meer in, de eerste is altijd het ergste
Voor de serieuze circuitrijders onder ons, het schijnt toch inderdaad mogelijk te zijn dat je whisbone-wielhub bouten af kunnen breken na verloop van tijd, zelfs bij geupgrade 10.9 bouten. Dat was even een kleine verrassing op de heenweg Gelukkig werd het opgemerkt door de bestuurder achter me, die tijdens een afrit rook van mijn achterband zag komen.... Bleek dat mijn linkerachterwiel nog maar een halve graad negatief camber had ipv 2,5
Één bout, de achterste, was afgebroken, de andere was krom en had al ruimte, zodat de hele verbinding speling had, het camberplaatje kon ik 5mm heen en weer bewegen...
Gelukkig kon ik bij een garage vlak in de buurt alles los halen en in de buurt kon ik ook nog bij een brommerzaak 2 tweedehands M10 8.8 imbusbouten kopen voor 1 euro , dat was alweer om half zes 's avonds... Tegen zevenen konden we weer ons pad vervolgen naar het hotel, dus de toerrit in de eiffel en ardennen konden we toen wel op onze buik schrijven
Maar gelukkig kon ik de volgende dag wel gewoon het circuitje op
Binnenkort maar alle bouten weer even vervangen voor nieuwe, dit ga ik vanaf nu maar om de 2 jaar doen.
De laatste keer toch een klein scheurtje in de voorclam opgelopen daarbij... Nouja, er zaten er al wel meer in, de eerste is altijd het ergste
Voor de serieuze circuitrijders onder ons, het schijnt toch inderdaad mogelijk te zijn dat je whisbone-wielhub bouten af kunnen breken na verloop van tijd, zelfs bij geupgrade 10.9 bouten. Dat was even een kleine verrassing op de heenweg Gelukkig werd het opgemerkt door de bestuurder achter me, die tijdens een afrit rook van mijn achterband zag komen.... Bleek dat mijn linkerachterwiel nog maar een halve graad negatief camber had ipv 2,5
Één bout, de achterste, was afgebroken, de andere was krom en had al ruimte, zodat de hele verbinding speling had, het camberplaatje kon ik 5mm heen en weer bewegen...
Gelukkig kon ik bij een garage vlak in de buurt alles los halen en in de buurt kon ik ook nog bij een brommerzaak 2 tweedehands M10 8.8 imbusbouten kopen voor 1 euro , dat was alweer om half zes 's avonds... Tegen zevenen konden we weer ons pad vervolgen naar het hotel, dus de toerrit in de eiffel en ardennen konden we toen wel op onze buik schrijven
Maar gelukkig kon ik de volgende dag wel gewoon het circuitje op
Binnenkort maar alle bouten weer even vervangen voor nieuwe, dit ga ik vanaf nu maar om de 2 jaar doen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het gaat dus om de bouten nummer 5:
2 per wiel dus (er is maar 1 bout te zien in het plaatje).
De bout die daar getekend staat was degene die afgebroken was.
Gelukkig steekt die bout uit achter de hub, zodat ik het einde van de bout nog vast kon pakken met een griptang en zo hem er nog uit kreeg, anders had ik niet verder gekund...
2 per wiel dus (er is maar 1 bout te zien in het plaatje).
De bout die daar getekend staat was degene die afgebroken was.
Gelukkig steekt die bout uit achter de hub, zodat ik het einde van de bout nog vast kon pakken met een griptang en zo hem er nog uit kreeg, anders had ik niet verder gekund...
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Epma 17-9-11
Gelukkig dat het ontdekt is voor het fout ging Maik! Heb je het wel weer gemonteerd met Locktite 243?
Bij mijn auto heb ik ze onlangs preventief vervangen, i.v.m. de aanschaf van R888's, door een setje 10.9 bouten via Yvo: http://www.elise-shop.com/hoge-trekster ... 02240.html
Aan de 8.8.bouten die eruit kwamen was niets te zien, maar die werden minder belast.
En... drift jij met de R888's (koud) of had je er andere banden onder liggen?
Bij mijn auto heb ik ze onlangs preventief vervangen, i.v.m. de aanschaf van R888's, door een setje 10.9 bouten via Yvo: http://www.elise-shop.com/hoge-trekster ... 02240.html
Aan de 8.8.bouten die eruit kwamen was niets te zien, maar die werden minder belast.
En... drift jij met de R888's (koud) of had je er andere banden onder liggen?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Nee, loctite niet gebruikt. Volgens mij hoeft dat bij deze bouten ook niet?
Anders had ik de afgebroken bout er ook niet uitgekregen denk ik...
En ja, er zitten R888's onder, dus als ik per ongeluk eens dwars ga, is het met die dingen ja... En dat zal de levensduur van die bouten ook niet ten goede komen ja
Anders had ik de afgebroken bout er ook niet uitgekregen denk ik...
En ja, er zitten R888's onder, dus als ik per ongeluk eens dwars ga, is het met die dingen ja... En dat zal de levensduur van die bouten ook niet ten goede komen ja
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Epma 17-9-11
Volgens mij zijn ze 'af fabriek' ook geborgd met Loctite. Kan trouwens sowieso geen kwaad natuurlijk om dat alsnog te doen. En met Loctite 243 hoef je het niet eerst warm te maken bij demontage.Maik schreef:Nee, loctite niet gebruikt. Volgens mij hoeft dat bij deze bouten ook niet?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!