Dutch Boy schreef:Ik ben niet zo groot
Maar met mijn Chevvie kan ik in parkeergarages beter niet aan de zijkanten achteruit parkeren want dan zit ik aan tegen luchtroosters e.d. (en die signaleert de parkeersensor niet maar in de VS is daar al een oplossing voor )
O was jij die kleine krullenbol die naast me stond bij de opeldealer
Normale auto's kunnen toch vaak hun 3e / 5e deur nog openen ?
Mij lijkt de in en uitstap een groter probleem, je moet een soort lambada doen volgens mij haha
parkeren in een (parkeer)garage is geen enkel probleem. de hoogte van de auto incl. opengeklapte deuren is +/- 180 cm
bovendien worden de deuren niet rechtstreeks naar boven geopend. gaan eerst +/- 45 cm net als de standaard deuren open. in geval van nood is deze opening voldoende om toch uit de auto te kunnen komen. (als je tenminste niet een al te fors postuur hebt )
er wordt een extra handvat in de deur geplaatst (vrijwel onzichtbaar weggewerkt) om de deur makkelijker te kunnen sluiten. met het orginele handvat zou je teveel kracht moeten zetten. zijn namelijk high pressure gasveren die gebruikt worden om het gewicht van de deur te kunnen ondersteunen.
Marcel schreef:
O was jij die kleine krullenbol die naast me stond bij de opeldealer
Normale auto's kunnen toch vaak hun 3e / 5e deur nog openen ?
Yip, dat ben ik
De Chevvie heeft ook schuifdeuren, ideaal & je kunt er altijd uit, tenminste als ie in de 'P' stand staat want anders zit er een beveiliging op tegen 'car jacking'...........