Pagina 1 van 1

Dealer top 10

Geplaatst: 10 jun 2005 19:54
door van dijk
Ik was net even aan het kijken bij preludeteamholland op het forum.
Daar hadden ze een top 10 van dealers, en hadden ze het over hun ervaring met hun dealer.
Iets voor ons?
(en Jans de beste was de Bois, dan weet jij genoeg)

Wie trapt af :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

goed idee maar...

Geplaatst: 11 jun 2005 13:41
door Dutch Boy
Op zich een goed idee Martin, maar mijn (ook professionele) ervaring leert mij dat klantentevredenheid voor een (zeer) belangrijk deel afhankelijk is van persoonlijke kontakten. Je eigen gedrag naar verkoper, receptionist, monteur etc. speelt daarbij een belangrijke rol (nb: noem het Respect voor elkaars Kennis & Kunde 8) ).

Blijkbaar ben ik nog al makkelijk in de omgang :shock: zodat ik zelden of nooit te klagen heb over mijn leveranciers (zelfs niet over de supermarkt :twisted: ...... en anders, in die incidentele gevallen, dan ben ik er ook zéér snel klaar mee & meld het nog even :idea: ) M.a.w. Mijn ervaring met leveranciers kan een geheel andere zijn dan de mening van andere klanten, mensen vergeten vaak dat zij er zelf ook veel invloed op hebben......

Maar kort & goed ondanks dat mijn 2e Speedy 'nog al wat' opstart problemen kende :? ben ik zeer tevreden over mijn dealer (nb: waar ik ook mijn 1e kocht) nl. Lathouwers te Den Bosch (www.opeldealer.nl ). Daarnaast heb ik bij Driessen in Eindhoven onze 2e Chevvie gekocht & in onderhoud en dat gaat ook prima, ik twijfel er niet aan of zij hadden een dito resultaat geleverd bij een Speedy (nb: als ze me meer hadden teruggegeven voor mijn MR2 :twisted: )

Geplaatst: 11 jun 2005 14:09
door van dijk
Wat voor een cijfer geef je ze.

Inruil

service

onderhoud

Geplaatst: 11 jun 2005 14:12
door Marcel
Tja, particulier gekocht en één keer naar de opel dealer in oosterhout geweest, om een onderdeel van de deur te vervangen.

Dutchboy heeft gelijk dat als je relatie goed is en je zelf ook de juiste houding hebt ze meer voor je doen, logisch.

Oosterhout heeft voor mij nagekeken of alle updates gedaan zijn, moest ik twee keer voor mailen, geen reaktie, een keer bellen gaf wel resultaat.

Hun hebben mij hun bevindingen ge E-mailed (ze gebruiken het dus wel), hier heb ik weer op gereageerd met de vraag over de raamrubbers en dat ik lekkage heb tijdens regen, wederom al enkele weken verder en geen antwoord.

Als ik ergens ziek van wordt is het tegenwoordig wel dat bedrijven NIET reageren op E-mails van klanten.

Kortom, ik weet nog niet helemaal wat ik nu aan hun heb, behalve dat er één speedster enthousiasteling rondloopt om eraan te sleutelen.

Volgende maand moet hij voor een beurt, eens kijken hoe dat gaat.

Spoormaker hier in Dordrecht is in ieder geval niet mijn dealer, daar lopen een paar arogante kwallen rond pfffffff........in papendrecht opelcentrale wel vriendelijk behandeld, maar die zijn weer geen speedster dealer, dus we zien het wel wie mijn dealer wordt ;)

Geplaatst: 11 jun 2005 19:57
door van dijk
Dat van die e-mail is ook met terug bellen het geval.

Geplaatst: 11 jun 2005 20:06
door markv
Ik heb mijn speedster in Oosterhout gekocht. Verkoop etc ging wat mij betreft prima. Vragen die ik had heb ik geemaild en daar kreeg ik netjes antwoord op.
Technisch vond ik het daar een stuk minder geregeld. Ik heb een lijst meegenomen van recalls die bekend zijn die ik gecontroleerd wilde hebben en uitgevoerd voor zover nodig. Speciaal nog gezegd dat er naar de ABS unit gekeken moest worden. Later bij de dealer hier in Gouda bleek dat er niets aan gedaan was. Afgeleverd sloot ook het raam niet aan op de softtop etc. Niet netjes vind ik.

In Gouda heb ik ernstige problemen gehad met de kwaliteit met het geleverde garantiewerk. Dat ging toen om een tik in het stuur (bleek later stuurhuis te zijn). Dat was zover gegaan dat ik de procedure in de handleiding van de auto heb gevolgd en het geescaleerd heb naar de directie. Na een gesprek met de directeur is orde op zaken gesteld en loopt het nu echt prima. Niets dan lof hoe het werk wordt uitgevoerd en wat men wil doen.

Overigens ben ik het er mee eens dat dit soort dingen wel erg persoonlijk zijn. Ik ben technisch een ontzettende zeikerd dat ik dingen goed gedaan wil hebben. En dan merk je dat de "front-desk" van een garage daar meestal niet mee overweg kan. Zodra je met een goede monteur te maken hebt is er niets aan de hand. Iemand anders zou dit wel eens helemaal niet als een probleem kunnen ervaren..

Mark

Geplaatst: 11 jun 2005 20:23
door van dijk
Ik ben zeker niet makkelijk voor mijn dealer, maar als je een Speedster verkoopt is het toch makkelijk als je er ook iets van af weet.
Ik werk in de chips, en het zou toch gek zijn als ik niet weet dat het van aardappels wordt gemaakt (en zout en een heeeel klein beetje vet)
Ze hebben bij de dealer mijn Gril embleem er af gebroken en de nieuwe op mijn schoefdraad van mijn sleepoog gemonteerd. En de monteur was niet blij met me zei die, omdat ik dat raar vond?????????????????
Ik heb mijn Speedster nu van af maart, en de meeste kilometers heb ik gereden naar de dealer. Als ik jullie vertel wat ik daar heb meegemaakt, dan :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: dat dus. Maar dat is mijn ervaring, misschien is een ander wel dik tevreden over hun.

Geplaatst: 11 jun 2005 20:26
door van dijk
P.S. Dit is NIET de Zam waar wij zijn geweest 4 Juni :!:

top tien

Geplaatst: 11 jun 2005 20:39
door linne150
v.d.Burg Zoetermeer kadelaan . gewoon goed,De SPEEDSTER is er niet gekocht en daar is niets van te merken.Ik ben gewoon een klant met alle service die zij kunnen geven.En ze weten waar zij het over hebben.vr.gr.linne150

raam niet meer dicht

Geplaatst: 17 jun 2005 7:58
door Dutch Boy
Woensdag bracht ik weer een bezoek aan mijn delar, Lathouwers, want het linker portierraam had besloten om, gezien het mooie weer :?: :twisted: , voortaan maar niet meer dicht te gaan................

Op het moment dat ik me meldde zei de werkplaats receptioniste (overigens, een heel leuke meid) dat het probleem waarschijnlijk in de elektra zat, 'resetten' zou al voldoende zijn. Heb maar geantwoord dat ik tot nu toe niet wist waar het knopje zit om de raam omhoog en omlaag te doen 8)

Terwijl het (blijkbaar lastige) probleem werd opgelost, sprak ik met Bas Lathouwers, directeur, en vertelde hem over de poll ook gaf ik hem een advies: zorg dat je auto's op de markt brengt met lichte problemen, de klant komt dan regelmatig terug, je lost het probleem vervolgens naar tevredenheid op, ontvangt de klant in een goede sfeer en voila: je scoort hoog in een populariteitspoll, krijgt vervolgens de 'opsteker' van de Consumentenbond en de warme douche van Tros Radar.

M.a.w.: als ik deze Speedy 2 jaar lang probleemloos had gereden en 'slechts' 1x per jaar langs kwam voor het (groot) onderhoud dan vraag ik mezelf af of dat ik ook zo tevreden zou zijn.......... :roll:

Re: raam niet meer dicht

Geplaatst: 18 jun 2005 18:41
door van dijk
Dutch Boy schreef:Woensdag bracht ik weer een bezoek aan mijn delar, Lathouwers, want het linker portierraam had besloten om, gezien het mooie weer :?: :twisted: , voortaan maar niet meer dicht te gaan................

Op het moment dat ik me meldde zei de werkplaats receptioniste (overigens, een heel leuke meid) dat het probleem waarschijnlijk in de elektra zat, 'resetten' zou al voldoende zijn. Heb maar geantwoord dat ik tot nu toe niet wist waar het knopje zit om de raam omhoog en omlaag te doen 8)

Terwijl het (blijkbaar lastige) probleem werd opgelost, sprak ik met Bas Lathouwers, directeur, en vertelde hem over de poll ook gaf ik hem een advies: zorg dat je auto's op de markt brengt met lichte problemen, de klant komt dan regelmatig terug, je lost het probleem vervolgens naar tevredenheid op, ontvangt de klant in een goede sfeer en voila: je scoort hoog in een populariteitspoll, krijgt vervolgens de 'opsteker' van de Consumentenbond en de warme douche van Tros Radar.

M.a.w.: als ik deze Speedy 2 jaar lang probleemloos had gereden en 'slechts' 1x per jaar langs kwam voor het (groot) onderhoud dan vraag ik mezelf af of dat ik ook zo tevreden zou zijn.......... :roll:
Misschien komt het ten goede voor de Dealer, maar niet voor het merk.
Als ik steeds terug moet met mijn auto, dan koop je de volgende keer een ander merk :idea: