Extra beveiliging

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
waggel
Actief lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 okt 2011 9:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Extra beveiliging

Bericht door waggel »

Hallo allemaal,

Ondanks dat mijn auto wel in een (geenschappelijke) parkeer garage staat ben ik toch op zoek naar aanvullende maatregelen om de auto te beveiligen. Er zit vanaf de fabriek het standaard alarm ingebouwd, maar ik ben wel benieuwd welke aanvullende maatregelen jullie hebben genomen. Zo af en toe (1x p/j) laat iemand zich insluiten in de garage en breekt dan een paar auto's open.

Ik had ook al iets gelezen over anti diefstal dop voor de banden. Zijn die nog te krijgen en aan te raden?

Marcel
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

welkom hier
even een paar anti diefstal tips

een oud vrouwtje van 104 op de stoel
eddy wally aan boord
een grizzly beertje naast je
speedster ROZE spuiten
:lol:
grasmaaiers..enz
rayz25

Bericht door rayz25 »

Herman is 1 maand bezig om zijn sloten eraf te halen en dan een rondje te kunnen rijden. :lol:

1 Simpele oplossing hiervoor gewoon 1 grote kluis bestellen waar die in past en die als garage gebruiken :lol:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Misschien iets van een fuel cut-off maken waardoor hij niet kan starten ;)

(of snel komt stil te vallen)
Gebruikersavatar
waggel
Actief lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 okt 2011 9:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door waggel »

Zou een schoonmoeder ook werken.....

Zal het haar eens vragen. :oops:

Zijn die anti-diefstal wielmoeren nog te bestellen en zo ja, waar?
Gebruikersavatar
waggel
Actief lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 okt 2011 9:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door waggel »

"Stang tussen stuur en rempedaal"

Zijn daar kant en klare producten voor? Waar kun je die krijgen?

Marcel
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

waggel schreef:Zijn die anti-diefstal wielmoeren nog te bestellen en zo ja, waar?
Opel bestelnummer voor de slotbouten is 9197315 (verwacht wel de hoofdprijs te moeten betalen!)

Maar bij iedere willekeurige garage of velgen-/bandenboer kun je wielbouten en slotbouten kopen. Let alleen even op dat je het juiste type koopt. De velgen van de Speedster vragen om de rechter, als ik me niet vergis:

Afbeelding
Jägertee
Blitz

Bericht door Blitz »

een startonderbreker die er bij mij nog inkomt: ruitewisserhendel van astra G. die heeft nog een functie voor de achterruitewisser, die je eventueel als startonderbreker kan gebruiken ;)
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Snap off stuurtje.....
# 0695
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Blitz schreef:een startonderbreker die er bij mij nog inkomt: ruitewisserhendel van astra G. die heeft nog een functie voor de achterruitewisser, die je eventueel als startonderbreker kan gebruiken ;)
He Blitz we zullen het niet verder vertellen. :wink:
Blitz

Bericht door Blitz »

zou moeten lukken dat diegene die mss intresse zou hebben om mijn speedster te stelen hier op dit forum zit. jullie hebben er allemaal al eentje :lol: daarbij staat hij binnen, is hij op slot, staat het alarm aan en staat er nog een astra voor de garage.
hij/zij die met de speedster weggeraakt zonder dat iemand het gezien of gehoord heeft is een straffe :wink:
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

ik zou oppassen met die wielbouten met een slot op vroeg of laat heb je hier meserie mee en kan ge de bout gaan uitboren. ik heb ze eraf gehaald
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Tja.. De vraag is altijd: wat wil je voorkomen?

De hele auto die 'geleend' wordt of losse onderdelen die verdwijnen?

Of wil je vooral schade voorkomen en interesseert het je niet zo als zo'n malloot 'm leeghaalt?

Een collega van me had hetzelfde probleem in een particuliere parkeergarage (mensen slopen naar binnen en lieten zich insluiten).

Grootste probleem was eigenlijk vooral dat dit soort mensen het gemunt hadden op losse dingen zoals audio apparatuur, navigatiesystemen en gewoon spullen die in auto's achterbleven als laptops en zo.

Probleem was vooral dat er erg veel schade werd aangebracht bij deze acties.

Er werd regelmatig ingebroken in de auto's, maar eigenlijk nooit om de auto zelf te jatten of iets groots als wielen. Veelal zijn dit 1-mans acties en (te) grote dingen zijn weer moeilijk ongezien af te voeren.

Uiteindelijk heeft hij z'n auto altijd open gezet om braak-schade tegen te gaan, wel het alarm er op, gewoon om het 'werk' van deze mannen te bemoeilijken. In een parkeergarage is zo'n auto-alarm best hard ;)

Hij heeft toen ook een sirene *in* het passagiersdeel laten monteren, dus als ze 'm open deden om te doorzoeken liepen ze bijna gegarandeerd gehoorschade op.

Uiteindelijk werd z'n auto nog wel opengemaakt, maar meestal geen schade meer.

Natuurlijk zorgen dat de auto verder vooral leeg is en er niks te jatten valt. Speedster heeft geen handschoenenvak, maar bij een normale auto ook die open zetten en zo.

Tegenwoordig zijn airbags helaas populair bij 'het gilde', maar daar doe je weinig tegen behalve zelf een niet-airbag stuur monteren..

Om stelen van de hele auto tegen te gaan zou ik naast de gewone start-blokkering nog 'taktisch' wat verbindingen onderbreken op een ongewone plaats met een sleutel-schakelaar op een onopvallende plaats oid.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie