Garage
Garage
Ik was benieuwd waar de forumleden in de provincie Utrecht hun speedsters naar toe brengen voor onderhoud. Ik ben bij Kooi in Lochem geweest voor een aankoop inspectie en weet dat er ook een filiaal in Amsterdam zit, maar zijn er nog andere specifieke adressen bekend waar vertrouwt aan de autos wordt gesleuteld?
Marcel
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Ik kan best een aantal zaken zelf doen, maar dit is toch weer een nieuw autootje en zou toch een aantal dingen willen laten doen en een aantal zaken willen laten uitzoeken...
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
garage speedster
Waar ze ook verstand van opel speedster hebben is Auto Centrale Uitgeest
Mijn speedster is daar in onderhoud en geen klachten en verstand van zaken
Fasteddie
Mijn speedster is daar in onderhoud en geen klachten en verstand van zaken
Fasteddie
Autocentrale Uitgeest is een goed adres voor de Speedster. Een vriend van mij had zijn Speedster hier in onderhoud en heeft daar nu zijn Lotus Elise in onderhoud. Sjaak (de eigenaar) heeft goed verstand van Speedsters en is zelf ook een liefhebber.
Maar omdat het om een garage in de provincie Utrecht gaat : onderhoud aan mijn Speedster gebeurt al een paar jaar in een kleine garage in Harmelen (Kroonsberg). Ze hebben hier ook een Speedster Turbo in onderhoud. Pas met de eigenaar hiervan staan praten en hij is (net als ik) goed te spreken over deze garage. Ook de prijs is hier beter als de Opel garage in Woerden waar je van Opel naar toe zou moeten voor onderhoud.
Maar omdat het om een garage in de provincie Utrecht gaat : onderhoud aan mijn Speedster gebeurt al een paar jaar in een kleine garage in Harmelen (Kroonsberg). Ze hebben hier ook een Speedster Turbo in onderhoud. Pas met de eigenaar hiervan staan praten en hij is (net als ik) goed te spreken over deze garage. Ook de prijs is hier beter als de Opel garage in Woerden waar je van Opel naar toe zou moeten voor onderhoud.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Bedankt,
zal binnenkort eens bij harmelen langs rijden. Auto heeft net een beurt gehad. Alleen de remvloeistof moet binnenkort vervangen worden. Dat is de laatste keer niet meegenomen.
Marcel
zal binnenkort eens bij harmelen langs rijden. Auto heeft net een beurt gehad. Alleen de remvloeistof moet binnenkort vervangen worden. Dat is de laatste keer niet meegenomen.
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Ik ben vandaag nog langs de garage in Harmelen gelopen (ik werk daar vlakbij) en zag dat de groene Speedster Turbo er weer stond. Deze is al aan alle kanten verbouwd. Er stond ook een mooie zilvergrijze Corvette. Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar van de garage, hij heeft regelmatig aparte auto's in onderhoud (o.a. een Ferrari) en is daar erg trots op.
Ik loop hier regelmatig langs in mijn lunchpauze; misschien zie ik jouw Speedster hier binnenkort wel staan.
Ik loop hier regelmatig langs in mijn lunchpauze; misschien zie ik jouw Speedster hier binnenkort wel staan.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
onderhoud
zelf doen, geen discussie.
Is toch je eigen karretje, en een ander heeft daar geen boodschap aan.
Bij gedonder, kun je jezelf de schuld geven.
Maar da s mijn mening.. Komt geen ander aan.... of diegene moet m kopen.
Is toch je eigen karretje, en een ander heeft daar geen boodschap aan.
Bij gedonder, kun je jezelf de schuld geven.
Maar da s mijn mening.. Komt geen ander aan.... of diegene moet m kopen.
heb nu de remvloeistof even bij Kooi in Amsterdam laten vervangen. Rij binnenkort eens langs in Harmelen om kennis te maken met de garage.k ben vandaag nog langs de garage in Harmelen gelopen (ik werk daar vlakbij) en zag dat de groene Speedster Turbo er weer stond. Deze is al aan alle kanten verbouwd. Er stond ook een mooie zilvergrijze Corvette. Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar van de garage, hij heeft regelmatig aparte auto's in onderhoud (o.a. een Ferrari) en is daar erg trots op.
Wat ik mij afvroeg of hier ook een topic bestaat waar mensen de rekeningen van onderhoud opzetten zodat ook duidelijk wordt welke garages teveel vragen etc..etc..?
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Wat is teveel?
Ik ben met mijn TVR in onderhoud bij Nimag. Daarvan hoor je ook dat ze duur zijn. Echter weet ik wel dat ze erg goed zijn en veel ervaring hebben. Ik betaal liever iets meer met de wetenschap dat het goed is.
En wat krijg je bij een laag uurtarief? Een leerlingmonteur? Of betaal je wat meer en je krijgt een ervaren monteur?
Ik ben met mijn TVR in onderhoud bij Nimag. Daarvan hoor je ook dat ze duur zijn. Echter weet ik wel dat ze erg goed zijn en veel ervaring hebben. Ik betaal liever iets meer met de wetenschap dat het goed is.
En wat krijg je bij een laag uurtarief? Een leerlingmonteur? Of betaal je wat meer en je krijgt een ervaren monteur?
Lotus Elise S2
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Wat HJ zegt.
Goedbedoeld amateurisme van de lokale sleutelaar, kan nogal duur uitpakken, omdat ze de auto niet kennen, en met extreem lullig kleine dingen, gruwelijke schades kunnen maken.
Op de brug, en alleen het voorwiel eraf halen:
Net naast het krikpunt zitten:
Nog een lijst met bekenden zijn:
- Voet op de sill (scheur)
- Voorkapontgrendeling naar rechts ipv naar links duwen (breekt af)
- Opliften aan de draagarmen, omdat er geen fatsoenlijk krikpunt te vinden is.
- Eindje rijden met dat gave dingetje wat ze anders nooit binnen krijgen, en dan ontdekken wat een middenmotor met achterwielaandrijving doet op nat.
De meeste elise/exige/speedster eigenaren gaan alleen naar de specialist, vanwege dit soort horror verhalen.
Als je hem naar een lokale brengt, zorgt dan dat je ze de auto goed uitlegt, en dan is het nog hoop van zege.
Goedbedoeld amateurisme van de lokale sleutelaar, kan nogal duur uitpakken, omdat ze de auto niet kennen, en met extreem lullig kleine dingen, gruwelijke schades kunnen maken.
Op de brug, en alleen het voorwiel eraf halen:
Net naast het krikpunt zitten:
Nog een lijst met bekenden zijn:
- Voet op de sill (scheur)
- Voorkapontgrendeling naar rechts ipv naar links duwen (breekt af)
- Opliften aan de draagarmen, omdat er geen fatsoenlijk krikpunt te vinden is.
- Eindje rijden met dat gave dingetje wat ze anders nooit binnen krijgen, en dan ontdekken wat een middenmotor met achterwielaandrijving doet op nat.
De meeste elise/exige/speedster eigenaren gaan alleen naar de specialist, vanwege dit soort horror verhalen.
Als je hem naar een lokale brengt, zorgt dan dat je ze de auto goed uitlegt, en dan is het nog hoop van zege.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Ach, zelfs de Opel dealer die Speedsters verkocht heeft snapt er niks van... Voor een APK binnen gebracht, voorgesteld hem zelf op de brug te rijden, dat hoefde niet, en ik maar wachten en wachten... "Meneer, er lijkt meer aan de hand te zijn... De auto start niet meer, en volgens het boekje heeft u geen startonderbreker..."... Ach, de APK moest gebeuren dus laat ik het maar over het hoofd zien, ben er bij blijven staan, ze krikken hem op aan het middenpunt en ik waarschuw ze dat dit niet slim is en voorzichtig moet gebeuren... Ra-ra-ra wat er gebeurde (niet voor niks bij de voorwielen gaan staan om de auto vast te pakken toen hij begon te wankelen).
Niks hoeven te betalen voor de APK omdat ze zich zo schaamde, maar geeft wel weer wat zelfs de 'professionals' (in hun ogen dan) alsnog voor een fouten maken.
Niks hoeven te betalen voor de APK omdat ze zich zo schaamde, maar geeft wel weer wat zelfs de 'professionals' (in hun ogen dan) alsnog voor een fouten maken.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Die training is toendertijd maar aan 1 of 2 monteurs van die garage gegeven.aKra schreef:Ach, zelfs de Opel dealer die Speedsters verkocht heeft snapt er niks van...
Als die intussen weg zijn, is ook de kennis weg.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.