ontluchtingsnippel remklauwen (HELP)
ontluchtingsnippel remklauwen (HELP)
Dag iedereen,
Doordat er 'iemand' nieuw remolie geplaatst heeft heb ik het volgende aan de hand.
Op elke nippel staat een rubber hoedje.
MET hoedje lekken de nippels (achterste remklauwen volledig onder de olie) vooraan gewoon vochtig.
ZONDER hoedje blijven ze droog
Iemand al zoiets meegemaakt of ben ik WEER eens de eerste
Grtz
Doordat er 'iemand' nieuw remolie geplaatst heeft heb ik het volgende aan de hand.
Op elke nippel staat een rubber hoedje.
MET hoedje lekken de nippels (achterste remklauwen volledig onder de olie) vooraan gewoon vochtig.
ZONDER hoedje blijven ze droog
Iemand al zoiets meegemaakt of ben ik WEER eens de eerste
Grtz
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Even los van de rubbers, zitten de nippels goed dicht?
Laatst gewijzigd door Smiley op 24 nov 2011 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
ontluchtingsnippel
Wel of geen 'hoedje' heeft geen enkele invloed op de afdichting
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Als ik er een darmpje opzet en blaas komt er via de schroefdraad blaasjes olie boven (zeer miniem).
Als ik er het rubber hoedje op en af en op en.... heeft dit hetzelfde effect.
Tijdens het rijden hangen de remklauwen vol met hoedje en zonder niet.
De nippels zitten echt wel moervast allemaal.
Grtz
Als ik er het rubber hoedje op en af en op en.... heeft dit hetzelfde effect.
Tijdens het rijden hangen de remklauwen vol met hoedje en zonder niet.
De nippels zitten echt wel moervast allemaal.
Grtz
captain slow
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
ieeeuw.... ik hoop niet heel erg veel te hard vastgezet, misschien schroefdraad en afdichting wat kapot ?tibby schreef:Als ik er een darmpje opzet en blaas komt er via de schroefdraad blaasjes olie boven (zeer miniem).
Als ik er het rubber hoedje op en af en op en.... heeft dit hetzelfde effect.
Tijdens het rijden hangen de remklauwen vol met hoedje en zonder niet.
De nippels zitten echt wel moervast allemaal.
Grtz
Als dat echt zo is, dan zijn er overmaat nippels te tappen...
"A je to !" #0047
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
ontluchtingsnippel
Wat je kunt doen is het volgende:
Je zorgt (bijvoorbeeld met een stok, stang of swiffer) dat je rempedaal een klein beetje ingedrukt wordt en blijft! Dus klemzetten tussen stoel en rempedaal! Het rempedaal hoeft maar een klein stukje ingedrukt te blijven, wel of geen 'hard' pedaal is nu niet van belang. Doordat het pedaal iets ingedrukt is wordt het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder afgesloten en dat voorkomt dat je remvloeistofreservoir straks leeg stroomt.
Draai vervolgens een nippel er geheel uit. aan de onderkant is deze conisch, maak dat gedeelte, het schroefdraad en het kanaaltje goed schoon. Daarna weer monteren en dan de volgende nippel op dezelfde manier behandelen. Wanneer je klaar bent de stok bij het rempedaal weghalen. Op rempedaal trappen (onder druk zetten) en controleren op lekkage.
Succes!
Je zorgt (bijvoorbeeld met een stok, stang of swiffer) dat je rempedaal een klein beetje ingedrukt wordt en blijft! Dus klemzetten tussen stoel en rempedaal! Het rempedaal hoeft maar een klein stukje ingedrukt te blijven, wel of geen 'hard' pedaal is nu niet van belang. Doordat het pedaal iets ingedrukt is wordt het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder afgesloten en dat voorkomt dat je remvloeistofreservoir straks leeg stroomt.
Draai vervolgens een nippel er geheel uit. aan de onderkant is deze conisch, maak dat gedeelte, het schroefdraad en het kanaaltje goed schoon. Daarna weer monteren en dan de volgende nippel op dezelfde manier behandelen. Wanneer je klaar bent de stok bij het rempedaal weghalen. Op rempedaal trappen (onder druk zetten) en controleren op lekkage.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Wat je beschrijft is normaal. Er blijft (oude) remolie in de nippels staan na verversen.
Door de rubberen kapjes er op zal door het klotsen en de capillaire werking tussen rubber en metaal deze restant-olie er langzaam uit 'gezogen' worden.
De nippels dichten af aan de onderzijde met een conische zitting, NIET op de schroefdraad. Het vul/ontlucht-kanaal komt vlak boven de zitting uit, dus als je daar druk op zet zal hij lucht/vloeistof tussen het schroefdraad omhoog drukken.
Daarom mag je ook NOOIT zonder afdek-kapjes rijden. Water zal dan tot onderin de ontluchtings-nippel en tussen de nippel en de klauw gaan staan wat tot corrosie leidt en vastgeroeste/gecorrodeerde nippels die dan bij verwijderen waarschijnlijk afbreken en moeten worden uitgeboord.
Dan ben je een stuk verder van huis..
Gewoon effe schoonmaken, dopjes er op en klaar.. Niks aan doen.. Na enige tijd zal er geen remolie meer uit komen.
Bye, Arno.
Door de rubberen kapjes er op zal door het klotsen en de capillaire werking tussen rubber en metaal deze restant-olie er langzaam uit 'gezogen' worden.
De nippels dichten af aan de onderzijde met een conische zitting, NIET op de schroefdraad. Het vul/ontlucht-kanaal komt vlak boven de zitting uit, dus als je daar druk op zet zal hij lucht/vloeistof tussen het schroefdraad omhoog drukken.
Daarom mag je ook NOOIT zonder afdek-kapjes rijden. Water zal dan tot onderin de ontluchtings-nippel en tussen de nippel en de klauw gaan staan wat tot corrosie leidt en vastgeroeste/gecorrodeerde nippels die dan bij verwijderen waarschijnlijk afbreken en moeten worden uitgeboord.
Dan ben je een stuk verder van huis..
Gewoon effe schoonmaken, dopjes er op en klaar.. Niks aan doen.. Na enige tijd zal er geen remolie meer uit komen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Brembo nippel. Gevonden bij Elise parts...
Volledig setje AP en Brembo bestellen bij Elise parts want ze lekken nog altijd
Grtz
Volledig setje AP en Brembo bestellen bij Elise parts want ze lekken nog altijd
Grtz
Laatst gewijzigd door tibby op 29 nov 2011 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Heb mijn setje nippels binnen.
De AP nippels zijn hetzelfde als de Brembo nippels. M10*1MM
Heb ook ineens voor in de toekomst een EEZIBLEED bijgenomen.
Binnenkort dus terug knutselen (met Gonzales zijn handleiding )
Heb nog een setje nippels gevonden maar ik vrees dat deze niet passen.
Grtz
De AP nippels zijn hetzelfde als de Brembo nippels. M10*1MM
Heb ook ineens voor in de toekomst een EEZIBLEED bijgenomen.
Binnenkort dus terug knutselen (met Gonzales zijn handleiding )
Heb nog een setje nippels gevonden maar ik vrees dat deze niet passen.
Grtz
captain slow