Pagina 1 van 2

Tuning Turbo Klasen versus VX-Performance

Geplaatst: 03 dec 2011 13:29
door Edjes
Deze winter moet het toch echt gebeuren.
Meer PK's voor de Speedster Turbo.

Ik wil ergens rond de 250 PK uitkomen, beetje meer mag natuurlijk ook :)

Alain was erg tevreden over Stephan Klasen, elders ook positief gelezen over VX-performance.

Ik heb er de ballen verstand van, maar de prijsverschillen zijn immens.
Het zit 'm vast ook in de kwaliteit van materialen, maar wie met kennis wil mij helpen beslissen?

Klasen: link

VX: link

Stephan mailde mij dat voor de stage 3 en 4, de prijzen zijn verhoogd tov de website vanwege een betere uitlaat.

Stage 3 250 pk:
for the Stage-3 we now use a Chris Tullet exhaust with repacable silencer
and our large intercooler.
The exhaust is 1899EUR, intercooler is 649EUR, installation of both is one
day of work and 500EUR and the remap on our dyno is 379EUR.
Samen dus 3427 euro.

Stage 4 280 pk:
LEH-Turbo + Injectors + 80mm AFM are another 1200EUR plus 600EUR installation.
Samen dus 5227 euro.

Bij VX:
Stage 2 252 pk: link
799 + dyno 49 + fitting 50 = 898 euro

Stage 2,5 261PK link
1398 + dyno 49 + fitting 350 = 1797 euro

Stage 3 284pk link
3499 + 1500 fitting = 4999

Met name het verschil in de 250-260 pk range is erg groot.

Wie heeft de wijsheid voor mij in huis om me verder te helpen??
Dank!!

Geplaatst: 03 dec 2011 13:48
door tibby
Klasen is zeeeeeeeeeer duur :!: (vind ik toch :roll: )

Afbeelding





Wel tevreden van de mapping en herstelling; Iets minder van enkele schoonheidsfoutjes. (lucht op de remmen wat ik zelf ga oplossen,lekkende ontluchtingsnippels,voorklep die niet meer open ging,...)
Grtz

Geplaatst: 03 dec 2011 14:05
door Smiley
Tuners zitten in de business om onderdelen te vervangen, en uren te maken.
Begin dus met te leren wat er nu in je auto zit, en waar de grenzen van de onderdelen zitten.

Een turbo uitlaat is 2.25", en daarmee makkelijk tot 275, misschien wel 300pk te rekken zonder vervanging voor iets breders.
Je standaard injectoren houden op bij rond de 270pk.

Vergeet ook niet naar de koppel te kijken (die trap in je rug) bij de stages die ze claimen.

VX:

stage 2 = 250 pk/ 443 Nm
stage 2.5 = 261 pk/ 451 Nm
stage 3 = 284 pk/ 457 Nm

Mijn advies zou een stage II van VX zijn.
Je NM gaat van 250 naar 443, en dat voel je. De open cone aanzuiging die je erbij krijgt, zorgt voornamelijk voor geluid tussen je oren, dus van de aanschaf zit de kracht voornamelijk alleen in de remap.

Geplaatst: 03 dec 2011 16:59
door the-duke
Ik zou eens contact opnemen met deze mannen:
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... :7598.html

Ze omschrijven hier een nieuwe turbo inclusief spruitstuk en wat er verder nog moet gebeuren om tot 290 pk te komen, wat me nogal mee lijkt te vallen..
Ik zou ze gewoon laten weten wat je wilt en ze dan een voorstel laten doen en een prijs laten maken. Ze hebben zeer veel ervaring met Speedsters (>50 stuks van NA naar turbo omgebouwd bv)

Gr,
The Duke

Geplaatst: 03 dec 2011 17:37
door Piet
Ed je hebt toch een Speedster Turbo? Kwestie van een andere chip. 250pk moet geen enkel probleem zijn voor weinig.

Geplaatst: 03 dec 2011 20:17
door Exmantaa
Zit eens die rekening van Klasen te bekijken, maar dat is nog een beste prijs geworden voor het verbeteren/afstellen van je reeds geconverteerde (DBilas) NA-tje... :shock:

Geplaatst: 04 dec 2011 9:05
door Joey
He Ed,

ik heb een turbo van 2005 met stage 2,5 van vx-performance,

dus 261 pk en 450 nm.

Ben er erg tevreden mee, vooral met die duw die je in de rug krijgt.

Dit betekent dat je bij lage toeren al zeer veel kracht hebt, en je dus na enge bochten makkelijker weer weg komt.

Niet vergeten dat de originele koppeling te zwak voor het vermogen van 450 nm is, je kunt er mee rijden, maar je moet er rekening mee houden dat je die moet vervangen naar verloop van tijd.

Of nog beter, als je al bezig bent, direkt doen.
Ik heb er een Sachs Rennsport koppeling ingezet.

Geplaatst: 04 dec 2011 11:20
door Edjes
Het antwoord van Klasen op mijn vraag naar de vergelijking van VX:

Bij VX kan gewoon niet wat ze beloven, een stage 2 VX kan geen 250 PK maken. We hebben hun getunede auto's op de dyno gezet en het beloofde aantal PK's werd bijlangena niet gehaald (hij gaf als voorbeeld een 400 PK auto die 320 PK leverde).

Tja, wat is nou waarheid?

Geplaatst: 04 dec 2011 12:10
door Smiley
Wij van wc-eend adviseren wc-eend :yes:

Maar effe serieus, geen enkele dyno laat hetzelfde resultaat zien, en geen enkele tuner zal van de concurrent toegeven dat hij goed bezig is.

Wat wel al jaren duidelijk is voor de turbo, is dat deze onderbemeten is ingesteld, en dat je met alleen een remap er minimaal 40pk bij kunt krijgen. (stage 2, ongeacht welke toko die het verkoopt)
Rayz knalde die eds remaps er zelf in, met het juiste kastje en software.

Omdat hier maar bitter weinig turbo's rondrijden, zou ik je specifieke vraag ook op het duitse forum plaatsen, maar dan meer gericht op ervaringen, dan klasen versus vx.

Geplaatst: 04 dec 2011 15:43
door tibby
Vx performance (UR op het Duits forum) werkt samen met Hitec. (Hit op het Duits forum ) . Zie het verhaal van GAEL op MY SPEEDSTER forum.
Klasen werkt samen met Courtenay sport. Stephan is ook leerjongen bij EDS geweest.
Alle info van hierboven is van het Duits forum.
Grtz

Geplaatst: 04 dec 2011 16:20
door aKra
Die apparaatjes zijn tegenwoordig erg makkelijk te krijgen, de software kan wat lastiger zijn. Maar als je het ergens kan uitlezen is het ook zo gedaan...

Geplaatst: 05 dec 2011 7:39
door tibby
Enkele Dbilas mogenlijkheden.



Afbeelding
Afbeelding




Grtz

Geplaatst: 05 dec 2011 14:30
door Ed
Heb je al gekeken naar je intercooler?
Heb nog een grote intercooler van klasen liggen.
Ik heb er nu een cooler van pro alloy in zitten en dat is echt top.
Veel pk zijn leuk maar als je de boel niet koel kunt houden ben je er zo weer heel veel kwijt.

Geplaatst: 05 dec 2011 17:05
door tibby
Afbeelding

Hebben nog vershillende stage's voor de turbo.
Grtz

Geplaatst: 05 dec 2011 20:09
door Edjes
aaahhhhh, zo word ik allemaal maar weer verward!!
too much information!

:lol: :lol:

wil het graag goed en betrouwbaar.
zal dbilas ook eens aanschrijven.

ziet door bomen het bos niet meer.

:shock:

Iedereen veel dank voor reacties.
Kan iemand niet gewoon zeggen wat ik moet doen? :roll: :lol: