Verwijderd

Algemene zaken omtrent onze auto.
twinair
Actief lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:57

speedster

Bericht door twinair »

nog wat nieuws over je boilide?

FF dit topic actief houden, anders kijkt er niemand meer, nietwaar?

Grt Tw
eryofa
Actief lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Gestolen

Bericht door eryofa »

Super feedback.. laten we hopen dat het wat oplevert...

Ondertussen wel benieuwd hoe je verzekeraar hier mee om gaat.
Volgens die van mij maakt taxeren niet zo veel uit.

Zijn toelichting: Bij schade gaat het er om dat je schadeloos wordt gesteld, en dus een bedrag krijgt waarmee je ongeveer een vergelijkbare auto kunt aanschaffen.

Daar heb ik niet zo'n vertrouwen in en ben ik dus toch tegen taxatiewaarde verzekerd. Erg benieuwd hoe het met jouw auto afloopt.. Succes met zoeken en sterkte...
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Als je auto is verzekerd tegen taxatiewaarde zou je de waarde uit het rapport kunnen krijgen. Dat is meestal bij klassiekers.
Anders hoeft de verzekering zich niet aan een rapport te houden.
Even een beetje kort opgeschreven maar in grote lijnen komt het daarop neer.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Nee, nog niks gehoord... :-(

Dinsdag komt de verzekering langs voor een gesprek, we gaan het zien...laat het zeker weten zodat jullie de verstandige keuze kunnen maken :-)
eryofa
Actief lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Gestolen

Bericht door eryofa »

Bij mij is 22K getaxeerd voor 3 jaar. Bj 2001 50K Km'rs en de verzekering kan hier idd niet omheen bij volledig verlies of total-loss.

Als Dinsdag je adviseur komt zou ik een paar voorbeelden van nette, te koop staande, Speedsters achter de hand houden. Veel succes met je gesprek.
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Yes, dat ga ik ook zeker doen.... ik maak gelukkig vaak foto's dus dat scheelt ook, zelfde als dealer onhouden en altijd netjes onderhoud volgens schema.

De auto staat nu ook op prewarcar.com, een internationale site... wellicht scheelt het :-)

http://www.prewarcar.com/postwar-my-pos ... 17050.html
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

En weer een update van mijn kant, helaas is de auto nog niet terug of ook nog maar enige tip maar de verzekering is langs geweest.

Ik ben erg tevreden hoe de verzekering (Interpolis, via Rabobank) deze zaak heeft opgepakt en aan het afhandelen is, ook al was er geen taxatie rapport aanwezig hebben ze goed gekeken naar de waarde van Speedsters (in dezelfde staat, aantoonbaar met foto's, geschiedenis) en de huidige economische markt en kwamen met een goed aanbod aanzetten conform de markt waar ik blij mee ben.

Uiteraard krijg ik niet mijn Speedster ervoor terug maar ik kan met de afspraak wel op zoek naar een Speedster in ongeveer dezelfde staat zonder te diep in de buidel te moeten tasten.

Als tip voor huidige Speedster eigenaren kan ik zeggen dat het belangrijk is regelmatig foto's te nemen (meestal niet zo'n heel probleem :lol: ) en zoveel mogelijk documentatie van de auto te bewaren; aankoop papieren, rekeningen, apk papieren, etc,etc.....

De schade expert die bij mij is langs gekomen had ook zijn twijfels over de waarde van een officiele taxatie, het kan helpen maar geen enorme impact hebben.

Dus gelukkig een positieve ervaring voor mij, in dit geval kwam de verzekering zeker niet langs met de opdracht zo min mogelijk uit te keren (wat je vaak hoort).

Ik hoop nog steeds dat de Speedster terug komt in goed staat maar ik ben bang dat dit niet meer gaat gebeuren wat ik van de experts heb gehoord :x
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Dat is in ieder geval iets positiefs.
Nu op zoek naar een geschikte Speedster?
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Dat klopt, ik hoop nog steeds dat hij voor half maart terug komt (het 30 dagen termijn voor het ingaan van de getekende afspraak met de verzekering).

Als de auto daarna terug komt is de verzekering de eigenaar en moet ik nog maar kijken hoe het gaat.

Ik weet nog niet of ik voor weer voor een Speedster ga, ook al mis ik nu al het rij plezier was dit geen fijne ervaring! Heb de auto toch 7 jaar enorm goed verzorgt en voor niks omdat hij in 1x weg is :cry:

Genoeg bedenk tijd nog, eerst maar eens afwachten hoe het loopt... en mischien stiekum al een beetje op zoek naar Turbo mischien.
Blitz

Bericht door Blitz »

staat een mooie oranje turbo te koop dacht ik ;) al een geluk dat je verzekerd bent. als ze de mijne komen halen, ben ik hem gewoon kwijt :(
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Ik ben ook net uit verlof en dan lees ik dit hier, ik hoop dat je Speedster alsnog gevonden wordt.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Hele mooie fotoos Zoefke.
Speedokus. :D :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Jongens, ik heb enorm goed nieuws! De auto is gevonden bij Station Uitgeest (15km vanaf mijn huis).

De auto staat momenteel bij een bergingsbedrijf, politie gaat sporen onderzoek doen en hopelijk krijg ik hem daarna terug.... eerst maar even de verzekering bellen.

De eerst indicatie is dat de auto in goede staat is, ik ben heeeeel benieuwd!
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

succes
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Wat een fantastisch nieuws Niels.
Nu wat maatregelen treffen denk ik zo.
Succes.
Grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Plaats reactie