Verwijderd

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
waggel
Actief lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 okt 2011 9:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Succes

Bericht door waggel »

Echt super goed nieuws. Ik ben benieuwd na de afhandelingen...
Groeten
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
speedy 3064
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2011 12:59
Locatie: westerlo

Bericht door speedy 3064 »

wow man!!!
ben ik blij voor u dat je speedster alleen maar op vakantie is geweest en niet eruit getrokken is.
mijn schoonmoeder :twisted: heeft het ooit ook het zelfde mee gemaakt in antwerpen.haar auto gestolen en een week later terug gevonden in de straat naast haar straat.
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Gelukkig dat hij weer terug is. Laat hem maar goed controleren, ook van onderen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

:thumbup:
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Top zeg!!

Hoop voor je dat "de schade" (mocht die er al zijn) meevalt inderdaad.


Grt Paul
Nr.0672
Philip
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 jul 2005 11:23
Locatie: brakel-belgie

Bericht door Philip »

super dit nieuws ...
de lente komt eraan, je kan binnenkort ten volle van je speedy genieten 8)
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »


Heeft iemand ervaring met bestellen hier?
Wil hier evt. iets bestellen voor mn alarm maar weet niet hoe versturen/afhandeling is daar.

Of weet iemand een NL bedrijf waar je " vervangingsdelen" kunt aanschaffen?!

Thanks, Gr. Paul
Nr.0672
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pw schreef: Heeft iemand ervaring met bestellen hier?
Wil hier evt. iets bestellen voor mn alarm maar weet niet hoe versturen/afhandeling is daar.
Persoonlijk prima ervaring mee.

Mijn Elise heeft een iets ander alarm er in als de Speedster (ook een META, maar dan een uitgebreidere), maar daar konden ze ook zonder problemen een vervangende afstandsbediening of zelfs een geheel nieuwe unit leveren voor een zeer schappelijke prijs.

Hier in nederland hebben de meeste autoalarm inbouw-bedrijven de markt qua prijzen redelijk 'klem' staan (in een leuk 1-2-tje met de verzekeringsmaatschappijen wegens de jaarlijkse her-keur als je cat-3 of hoger alarm hebt..) en vragen (wat mij betreft) exorbitante bedragen voor deze zaken.

De meesten waar ik hier in NL had geinformeerd kwamen met minimaal het 3-voudige aan prijs van het onderdeel en de meesten wilden dan nog eens een fiks bedrag voor het 'inleren' (wat een klusje van 15 seconden is op die van mij).. Afzetters...

Volgens mij hebben ook een aantal Speedster rijders bij Abacus een vervangend alarmsysteem gekocht zonder de opel-specifieke aanpassingen. Deze laatste zorgen er namelijk voor dat het alarmsysteem op de speedster nogal 'allergisch' reageert op draadloze deurbellen, iets waar het originele META systeem geen enkele moeite mee heeft en geen vals alarm op geeft.

OK.. Je kan dan geen sleutels meer inleren via de TECH2 van Opel, maar moet het via de normale manier van het alarmsysteem doen. Maar of dat nou een 'nadeel' is...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Dank voor je (Snelle!) reactie.
Ik heb een 999 systeem van Meta,maar de codekaart niet en nog maar 1 functionerende a.b.
Zit er dus al (Een poosje) aan te denken om een nieuwe unit te bestellen met 2 a.b's

Inleren zou ook niet hoeven en zou gewoon een kwestie van " omwisselen" vd unit zijn en klaar.

Dan toch maar bestellen denk ik,voordat het niet meer leverbaar is.

Gr.Paul

(En trouwens: sleutels inleren en alarm/afst.bediening staan volgens mij toch compleet los van elkaar?!)
Nr.0672
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Ik heb ook een nieuw stuurkastje van het alarm besteld bij Abacus. Werd keurig geleverd met alle benodigde (en zelfs extra) onderdelen en duidelijke manual.
Sleutel en alarm zijn los van elkaar. De sleutel inleren doe je voor de startonderbreker in de ECU. Het alarm werkt met een losse afstandsbediening (sleutelhanger).
Jägertee
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pw schreef:Dank voor je (Snelle!) reactie.
(En trouwens: sleutels inleren en alarm/afst.bediening staan volgens mij toch compleet los van elkaar?!)
Klopt.. Ik schreef het verkeerd.. Met het originele alarmsysteem in de Speedster kan een Opel dealer evt. ook afstandsbedieningen met de TECH2 er bij aanmelden en af halen.

Dat verdwijnt met de orginele (on-gemodificeerde) 99T die Abacus verkoopt. Die past er wel verder zonder wijzigingen in..

Sleutels/transponders is iets voor de ECU en de lezer rond het stuurslot en heeft idd. hier niks met het alarm te maken.

Maar goed.. Als jij een 999T hebt, dan is dat een compleet ander beestje en werkte het sowieso al anders als het originele alarmsysteem..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

:toot:
# 0695
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Goed dat je auto terecht is!! En slechts 5km van mijn huis terug gevonden.... :shock:

Persoonlijk denk ik dat deze auto's niet voor de handel gejat worden maar eerder voor joy rides. Er zijn minder opzichtige auto's die veel meer opbrengen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

gestolen 06-rx

Bericht door S. Gonzales »

Alvast voorzichtig gefeliciteerd Niels!
Hopelijk valt de niet direct zichtbare schade ook mee en kun je binnenkort weer lekker door onze regio rijden!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

k woon in Uitgeest en heb deze inderdaad zien staan, was nog van plan em te spotten xD. Heb wel enig idee wie hem gestolen heeft.

vreemde reactie op autogespot=
http://www.autogespot.com/nl/item/13436 ... onden.html
Plaats reactie