Vraagje: Schakelpook & Middenconsole, Deurpanelen

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Vraagje: Schakelpook & Middenconsole, Deurpanelen

Bericht door Nielsvdk »

Hoi,

Aangezien ik nu toch met een paar dingetjes bezig ben vroeg ik mij de volgende dingen af. Ik kon niet zo snel een gedetaileerde uitleg vinden via de zoek functie.

- Hoe kan ik de schakel pook (bovenste stuk) demonteren, wil namelijk de stang iets inkorten of iig polijsten.

- Hoe kan ik de middenconsole & deur panelen demonteren zodat ik deze opnieuw kan laten spuiten. Liefst een visuele uitleg, weer ik zeker dat ik de juiste stappen volg :)

Ben zo blij dat ik de auto weer terug heb dat deze wel wat extra aandacht kan gebruiken dus vandaar dat ik weer een paar dingen wil verbeteren. Mijn insteek is de auto zoveel mogelijk orgineel te houden dus alles blijft gewoon grijs :lol:

Alvast bedankt!

Niels[/list]
Gebruikersavatar
jaco
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 okt 2011 15:04

Bericht door jaco »

ik heb zelf de deuren er uit gehad
en dat valt best nog wel tegen om te doen
ik heb hier alleen geen foto's van

en de pook knop is simpel een handoek met een tang (ivm schade)
en naar links draaien
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Bedankt Jaco, het is ondertussen gelukt! :)

Ik heb de rest van de onderdelen er ook af, weet iemand toevallig waar ik de plastic pinnen kan bestellen waarmee de deurpanelen vast zitten? Ze zijn allemaal nog heel maar will graag paar reserve hebben mocht het met monteren verkeerd gaan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij een geauthoriseerd opel dealer.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Okidoki, bedankt. Morgen even bellen :-)
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Ze zijn besteld, plastic onderdelen liggen bij de spuiter... ben benieuwd.

Ik ben weer klaar voor de zomer zometeen :D
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Nielsvdk schreef:Ze zijn besteld, plastic onderdelen liggen bij de spuiter... ben benieuwd.

Ik ben weer klaar voor de zomer zometeen :D
welke kleur krijgen de onderdelen?
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Ze krijgen weer dezelfde kleur, ik heb een paar foto's gezien van de delen in donkerder grijs of in kleur van de auto maar vind dat niet mooi dus het blijft gewoon origineel alleen met betere lak erop :)
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

eerst goed laten afschuren is de boodschap de lak die erop zit is iets raar waarop ander lak niet hecht
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Klopt, dat is het eerste wat de beste man ook zei.... die vond het ook maar raar spul! Ik rij deze ochtend even langs om te kijken hoever ze zijn.

Heb gister mijn alarm terug gekregen van Abacus met nieuwe remotes en rode kaart dus gisteravond het dashboard er weer in gezet :-)
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Nou ze zijn flink bezig geweest en alle verf is eraf en ziet er goed uit in de primer! Morgen krijgen ze de verf binnen dus hopelijk kan ik het vrijdag ophalen :)

Kan ik van het weekend weer lekker opbouwen
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

gertje schreef:eerst goed laten afschuren is de boodschap de lak die erop zit is iets raar waarop ander lak niet hecht

jij hebt deze al aangepakt zeker? gewoon met fijn waterschuurpapier afschuren? Nadien nog ontvetten?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Sir_Bongiovi schreef:
gertje schreef:eerst goed laten afschuren is de boodschap de lak die erop zit is iets raar waarop ander lak niet hecht

jij hebt deze al aangepakt zeker? gewoon met fijn waterschuurpapier afschuren? Nadien nog ontvetten?
jep de vorige eigenaar had deze met een helm spray gespoten lelijk als de nacht maar had daardoor extra kunnen afbieden op de auto.
de orginele verf moet je afschuren tot op de plastiek en dan met grondlaag terug opbouwen.
had het eerst geprobeert met beetje afschuren en dan spuiten maar na een paar pogingen bleef hij maar krakeleren (of hoe je het zegt)
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Ken dat probleem, had precies hetzelfde. Schuren tot het zwarte naar voren komt, had een hele lamme arm.
# 0695
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

nog een vraagje over de middenconsole; kheb deze verwijderd maar onderaan de console zit nog een plastic lipje rondom. Hebben jullie deze eraf gedaan en terug opgezet of gewoon aflaten na het herspuiten?

+ kun je de middenconsole en drankenhouder zonder problemen terugplaatsen wanneer de zetels er terug instaan?
Plaats reactie