collega van me die ook Alfa rijd en aan de voorkant een kleine heeft, heeft van de week een prent gehad, motoragent kwam hem tegemoet rijden, is hem daarna 4 kilometer gevolgd en geen discussie mogelijk, gewoon € 65,- dokken
Klopt. Ik heb het nu ook 1 keer gehad. Kan er niet meer van maken dan dat het gewoon erom gaat om het "bonnen quota" te halen. Heb ook de tijd genomen de beste man uit te leggen waarom ik zo'n nummerbord gebruik. Hij begreep het helemaal, zag ook geen andere oplossing en schreef vervolgens de bon uit.
Opzich wel een beetje triest vind ik. Een verkeerd nummerbord achter lijkt me namelijk veel erger (bijvoorbeeld op een aanhanger). Voor is minder belangrijk, kijk maar naar motorfietsen, die hebben ook alleen achter een nummerbord.
collega van me die ook Alfa rijd en aan de voorkant een kleine heeft, heeft van de week een prent gehad, motoragent kwam hem tegemoet rijden, is hem daarna 4 kilometer gevolgd en geen discussie mogelijk, gewoon € 65,- dokken
Klopt. Ik heb het nu ook 1 keer gehad. Kan er niet meer van maken dan dat het gewoon erom gaat om het "bonnen quota" te halen. Heb ook de tijd genomen de beste man uit te leggen waarom ik zo'n nummerbord gebruik. Hij begreep het helemaal, zag ook geen andere oplossing en schreef vervolgens de bon uit.
Opzich wel een beetje triest vind ik. Een verkeerd nummerbord achter lijkt me namelijk veel erger (bijvoorbeeld op een aanhanger). Voor is minder belangrijk, kijk maar naar motorfietsen, die hebben ook alleen achter een nummerbord.
Mark
Ja, ook hier zal het voornamelijk om het geld gaan, tegenwoordig doen ze steeds meer vanaf de voorkant controleren/flitsen......
Heb over mijn klein bordje ook terug het originele gehangen, enkel en alleen omdat ik achterlijke lui geen 65 eurootje willen betalen.
Het word er allemaal niet beter op, ben eens benieuwd wanneer ze met db metingen gaan beginnen. dit is nog niet aan de orde maar zal toch wel een keertje gaan gebeuren.
Ben het er helemaal mee eens dat er moet worden gecontroleerd of regels worden nageleeft. Waar ik een beetje een probleem mee heb is dat soms volgens de letter en soms volgens de geest van de regel wordt gewerkt. En de laatste tijd steeds meer volgens de letter, mits het makkelijk te controleren. Oftewel, het gaat dan een stuk minder om het doel te bereiken waarvoor de regel is opgesteld (bijvoorbeeld veiligheid of registratiedoeleinden), maar om het halen van een bepaald aantal bekeuringen in een tijdperiode of bedrag aan boetes. Dat is een beetje jammer. Doe het dan gewoon dudielijk en verhoog de belasting.
Mark helemaal mee eens en geloof me....ik weet er echt alles van met mijn ruim 20 jaar ervaring. Als er iets vaak veranderd zijn het wel de methodieken die door de overheid steeds opnieuw worden verzonnen.
Laatst gewijzigd door damnedt op 11 apr 2005 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
damnedt schreef:Mark helemaal mee eens en geloof me....ik weet er echt alles van met mijn ruim 20 jaar ervaring. Als er iets vaak veranderd zijn het wel de methodieken die door de overheid steeds opnieuw worden verzonnen.
Geloof me ook de, met name oudere meer ervaren, politie mensen hebben er soms moeite mee waarom dingen "moeten".
Goede tijden...slechte tijden... laten we het daar maar op houden !
Hee een agent in ons midden
Ja ik heb er ook wat moeite mee soms, regels zijn HEEL BELANGRIJK, maar de manier idd waarop men ermee omgaat.
Het lijkt hier meer op geldklopperij dan om preventief zijn van, dat merk je toch ook aan het feit als ze iets te kort komen ze extra moeten gaan bekeuren pleur er een paar van die rukkers in den haag uit en je hebt je geld ook.........zitten toch alleen maar maatregelen te verzinnen hoe het leven nog duurder kan worden (of zouden ze ook iets nuttigs doen )
Blij te horen dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Vind het erg jammer dat de hele manier van denken die kant op aan het gaat is. Ben bang dat het ook problemen niet gaat oplossen op die manier, maar juist erger maakt. Maarja, het is ook erg lastig om er wat aan te doen, je hebt er gewoon te weinig invloed op..
He, dat krijg je ervan als je twee weken geen Speedster meer gereden hebt, ga je over dit soort problemen nadenken . Ik wil m'n auto terug!
Begrijp ik het goed nog meer "dienders" in een Speedster.
Zo ja, we zijn ook maar gewone mensen zie je wel en houden ook
wel van het echte autorijden.
Overigens, vraag aan de gemiddelde diender iets over zijn auto, motor en je merkt al heel snel dat snelheid ook voor hen een passie kan zijn.
Dus, gasgeven, snel naar de max. toegestane snelheid en dan even nadenken want inderdaad, het kost erg veel geld en je rijbewijs kwijtraken is het al helemaal niet waard !
markv schreef:He, dat krijg je ervan als je twee weken geen Speedster meer gereden hebt, ga je over dit soort problemen nadenken . Ik wil m'n auto terug!
Mark
Schiet het een beetje op Mark? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat jij en je banaantje aanwezig zijn 16 en 17 april!!!
Maik schreef:
Schiet het een beetje op Mark? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat jij en je banaantje aanwezig zijn 16 en 17 april!!!
Zal heel erg de vraag zijn of het lukt. Ik reken er niet op... Maar met een beetje mazzel heb ik een backup. Dus zal er iig wel bij zijn, maar of het met m'n eigen auto is durf ik niet te zeggen..
Maik schreef:[q
Die backup... begint met een E en eindigt op lise?
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen...
Tja, helaas..
Naja, vrijdag poging om het zaakje te reparaeren. Es kijken of we nog meer problemen tegenkomen. Mag er gelukkig bijblijven dus als ik niet al te vieze handen heb zal ik wat foto's nemen.