klein nummerbord

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Vandaag aan de kant gezet voor een routinecontrole van de politie. Alle auto's werden van de weg geleid een parkeerterrein op.

De vriendelijke agente vroeg mijn papieren. Niets mis mee natuurlijk, en dus mocht ik mijn weg vervolgen met de wens:
"Nog een prettige toertocht in uw mooie auto meneer :wink: ".

Geen boete of opmerking over het "amerikaantje" aan de voorzijde :lol:

Zo zie je maar, als het mooi weer is is iedereen vrolijk en blij ...

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mooi........is toch wel lekker als iedereen vrolijk is van het weer ;)

Dus niet met slecht weer de weg op hahaha
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat is toevallig, Folkert, met de VM77, is van de week ook aangehouden voor een controle. Bij hem werd het amerikaantje wel opgemerkt maar omdat ze opeens opgeroepen werden bleef het bij een waarschuwing! Lucky b*stard.... :roll:

Ik hoop het nog even uit te houden met mijn super-amerikaantje, tot nu toe gaat het goed (waar is een stukkie hout, noknok...).

Weet iemand nu met zekerheid te zeggen wat tegenwoordig de boete is voor zo'n "geintje"? Folkert zei dat hem anders 160 euri had gekost! :shock: Ik dacht iets van 65 euro? Dat is nog leuk om te riskeren (vind ik), maar 160 euro vind ik misschien wel ietsje TE!

M.
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Boete voor "onjuiste" kentekenplaat is inderdaad €65,=



Spreekt uit ervaring :?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De agent die ik trof was wat minder vergevingsgezind. Kwam op de N207 een motoragent tegen, die in het korte ogenblik dat hij mijn auto zag opmerkte dat er een te klein nummerbord opzat, en er direct achteraan kwam.
Na uitleg waarom (erafrijden bij drempels enzo) begreep hij het helemaal. Ook uitgelegd dat je een normaal formaat nummberbord niet op een andere manier kwijt kon. Had ie nog naar gekeken en dat was ie met me eens.

Vervolgens schreef ie inderdaad netjes een boete uit van 65 euro.

Zoals het tegenwoordig zo vaak gaat: volgens de LETTER van de wet. Het gaat er niet om of het gevaar oplevert, zolang er maar een bon voor uitgeschreven kan worden.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:De agent die ik trof was wat minder vergevingsgezind. Kwam op de N207 een motoragent tegen, die in het korte ogenblik dat hij mijn auto zag opmerkte dat er een te klein nummerbord opzat, en er direct achteraan kwam.
Na uitleg waarom (erafrijden bij drempels enzo) begreep hij het helemaal. Ook uitgelegd dat je een normaal formaat nummberbord niet op een andere manier kwijt kon. Had ie nog naar gekeken en dat was ie met me eens.

Vervolgens schreef ie inderdaad netjes een boete uit van 65 euro.

Zoals het tegenwoordig zo vaak gaat: volgens de LETTER van de wet. Het gaat er niet om of het gevaar oplevert, zolang er maar een bon voor uitgeschreven kan worden.

Mark
Ik vraag me toch af hoe ze dan uit kunnen leggen dat ik op mijn trike geen nummerbord voor diende te hebben :?:

99-NX-XT is toch echt een autokenteken :roll:

Collega van mij die met zijn ALfa 156 gepakt was, en idd € 65,- kreeg had bezwaar ingediend, toen hij hem kocht was niet vermeld dat dat nummerbord niet mocht, en rijdens de APK was er ook niks over gezegd, bezwaar is goedgekeurd en hij krijgt zijn geld terug :!:
Plaats reactie