Beschermhoes Speedster

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Beschermhoes Speedster

Bericht door Oblivion »

Mijn speedster staat sinds een tijdje buiten (wegens verbouwingen) en moet nu dagelijks de regen en zon trotseren. De katten bespringen de softtop ook maar al te graag tegen mijn grote ergernis.
Ik zoek nu een beschermhoes die vochtvrij is, tegen de hevige regen kan en ook tegen krassen beschermd. In de winter komt hij wel in de schuur te staan maar daar is veel stof. Een soort van all-around beschermhoes. Het mag zo rond de 100 euro kosten.

Iemand ervaringen met een goede beschermhoes?
Speedster 75
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Weggegooid geld naar mijn mening...

Hoes over ongewassen auto geeft gegarandeerd krassen.
En als het regent, denk je de auto dan helemaal af te drogen voor je je hoes eroverheen gooit?

Je gebruikt de Speedster dagelijks, dus blootstellen aan de elementen doe je toch al. Tegen katten zou je zo'n ultrasoon kastje kunnen overwegen.

Als je toch iets afdekken wilt, neem dan een showercap: afdoende tegen lekkende ramen, makkelijk te plaatsen en te verwijderen, beschermt toch in elk geval de softtop (tegen vogelpoep en kattenharen, zand van kattenpootjes etc)..
Jägertee
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

beschermhoes

Bericht door speedy1949 »

Ik heb een beschermhoes liggen van mijn Alfa spider die ik af en toe over mijn speedster heb gedaan maar deze gebruik ik niet meer. Hij is speciaal voor buiten met een zachte binnenkant voor 50 euro mag je hem hebben.

mvgr Frank
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

jaydee schreef:
Tegen katten zou je zo'n ultrasoon kastje kunnen overwegen.
Heb ik ook, werkt perfect!!! Kl**te katten :twisted:
# 0695
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Ik sluit me aan bij Jelle, of ga jij elke keer je wagen wassen en drogen voordat je de hoes er helemaal overheen trekt ;) !
Nr.0672
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

jaydee schreef:Weggegooid geld naar mijn mening...

Hoes over ongewassen auto geeft gegarandeerd krassen.
En als het regent, denk je de auto dan helemaal af te drogen voor je je hoes eroverheen gooit?

Je gebruikt de Speedster dagelijks, dus blootstellen aan de elementen doe je toch al. Tegen katten zou je zo'n ultrasoon kastje kunnen overwegen.

Als je toch iets afdekken wilt, neem dan een showercap: afdoende tegen lekkende ramen, makkelijk te plaatsen en te verwijderen, beschermt toch in elk geval de softtop (tegen vogelpoep en kattenharen, zand van kattenpootjes etc)..
:thumbsup:

Of eventueel een long shower cap, die ook over het motorgedeelte gaat. Heb deze wel eens gezien, kan er alleen geen linkje meer van terug vinden.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

jaydee schreef:Als je toch iets afdekken wilt, neem dan een showercap: afdoende tegen lekkende ramen, makkelijk te plaatsen en te verwijderen, beschermt toch in elk geval de softtop (tegen vogelpoep en kattenharen, zand van kattenpootjes etc)..
http://www.shower-cap.com/html/index.php
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Ik woon op een boerderij met 6 katten en een hond. Een ultrasoon kastje is geen optie.
Het is de bedoeling om de katten bij mijn wagen weg te houden, niet om ze allemaal uit te roeien :p Ik heb die beestjes graag maar ze moeten van mijn wagen af blijven :). Als ze er al niet op springen ben ik blij. Helaas deelt speedster territorium.

Ze zijn helaas gewoon aan de speedster. Zelfs als ik de poort snel binnen rijdt wijken ze niet meer. Ik heb al verschillende keren "schrikmiddel" rond de auto gespoten maar dat houdt hun ook niet tegen. S`ochtends is dat een hel al die haren op het dak en pootsporen van over de ruit naar achteren toe. Het viel me vandaag zelfs op dat de softtop een beetje was ingezakt. Ik hoop dat dit zichzelf corrigeert. Het motorgedeelte zitten ze ook maar al te graag op wegens de warmte.

Ik wil niet te lang wachten met die cover ze zitten blijkbaar hoe langer hoe liever op de auto. En ik wil ze niet al schrikkend wegjagen want dan zetten ze zeker klauwsporen achter bij het wegspringen. Katten ... begin er nooit aan zeg ik je :p
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Katten hebben een hekel aan van dat zilveren kreukelplastic.
(waar drenkelingen in warm gehouden worden)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Bericht door Dreamster »

Ik heb de "Stormforce" van teamtorquesteer.
http://www.teamtorquesteer.co.uk/vauxha ... -2005.html
Is wel een stukje boven je budget.
Ik ben er zeer over te spreken. Is goed waterdicht, en blijft door de twee sjorbanden onderlangs ook goed zitten bij harde wind. Biedt natuurlijk niet de bescherming die een garage biedt, maar m.i. beter dan niets. Heb ook nog niets gemerkt dat ie zou krassen, maar als de auto stoffig/smerig is zou ik hem er niet omheen trekken.

Inderdaad ook niet gebruiken als de auto al nat is.
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Smiley schreef:Katten hebben een hekel aan van dat zilveren kreukelplastic.
(waar drenkelingen in warm gehouden worden)
Alu folie... :wink:
# 0695
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Kasper schreef:Alu folie... :wink:
Ja, maar dan niet die van de huishoudrol, maar het stevige spul.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie