Zilverkleurige cover versnellingsbak en deurpaneeltjes

Vragen over bekleding, velgen e.d.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Zilverkleurige cover versnellingsbak en deurpaneeltjes

Bericht door RCduck7 »

Na de jaartjes ziet de zilverkleurige plasticcover rond de versnellingspook en ook wel de deurpaneeltjes er niet meer zo fris uit. De verf gaat er zo gemakkelijk af als het ware nagellak. :shock: Het viel nog mee maar daarnet nog zat mijn zoontje in de auto met zijn (zachte) schoenzool eventjes tegen de cover rond de versnellingspook, verf gaat eraf als boter.
Hebben jullie dit probleem? Wat doen jullie?

1) Retoucheren met een verfstift?
2) Volledig herspuiten?
3) De onderdelen (laten) bekleden?
4) Nieuwe (zwarte) leder/kunststof onderdelen voor rond de versnellingsbak en deuren?

Dit laatste heb ik al eens gezien op interieurfoto's van speedsters. Ik heb gezocht via links op dit forum die naar verschillende shops leiden maar ik vind ze niet te koop. Als de prijs meevalt lijkt me dit wel wat, dan ben je al een stuk geruster dat ze niet zo vlug er lelijk gaan uitzien.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

ik heb de buitenkant van mijn deuren vanwege de osmose laten wrappen, ziet er prima uit en lijkt me ook prima geschikt voor die panelen en middenstuk. de strip op het dashboard heb ik ooit gewoon opgeschuurd en gespoten met een spuitbus. ook niets mis mee, maar wel kwetsbaarder. de oude verf gaat er ook bij mij als boter af als je erover heen gaat :cry:
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Mijn console heb ik laten bekleden bij http://www.vanstraatenenzn.nl/. Kosten ca. € 250,-. Ik heb zelf van multiplex nieuwe dashboardpanelen en deurpanelen gemaakt en deze bekleed met zwart leer. Kosten € 25,-. http://mx5.weblog.nl/category/opel_spee ... aanpassen/

Afbeelding
Afbeelding
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Je kan ook zo'n Carbon console kopen (zie groepsaankopen); momenteel ben ik mn centre console aan het opschuren; maar het gaat niet echt eenvoudig om er alles af te krijgen (P100 waterschuurpapier) en nadien zou ik het laten spuiten.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Van carbon word ik niet warm, wel leuk voor het gewicht. Ik zoek niet een DIY project, ik heb momenteel genoeg werk met het verbouwen van mijn huis. Is dit niet klaar te koop aangeboden? Wat is het nummer (kleur) van de retoucheerstift van de zilverkleurige middenconsole?? Dan kan ik even verder en evalueren of dit (voorlopig) volstaat om alles weer zo goed als nieuw te laten lijken.

PS: ik woon in Belgie, dus projecten in Nederland laten doen (heen en weer rijden) is minder aantrekkelijk (en meestal duurder) voor mij.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Denk niet dat je die kan bijwerken, ik heb serieus moeite gehad om het opnieuw te spuiten .die lak die er op zit is iets heel raar het beste is volledig afschuren en dan spuiten. Elk klein stukje verf dat er nog op zit krakkeleert met de nieuwe verf.
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Mijn middenconsole is bij http://www.arw-styling.be/ (Oosterzele) overtrokken met kunstleder, zeer mooi gedaan met stiksel, en bij de deur :wink:
Kostte in 2009 100€.

De verf van mijn middenconsole was weg nadat het in aanraking kwam met zonnecreme :shock:
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Zoefke schreef:Mijn middenconsole is bij http://www.arw-styling.be/ (Oosterzele) overtrokken met kunstleder, zeer mooi gedaan met stiksel, en bij de deur :wink:
Kostte in 2009 100€.

De verf van mijn middenconsole was weg nadat het in aanraking kwam met zonnecreme :shock:
Zeer goede tip en tegen mijn deur! :idea:
Vooral de middenconsole ziet er niet zo goed uit, ik zal ze binnenkort eens bezoeken. :wink:

PS: Weet er inmiddels iemand de kleurcode van het zilverkleurig deurpaneel? Daar is enkel maar een zeer klein plekje te retoucheren, voor de rest ziet het daar nog goed uit. Dus niet echt de moeite om het volledig te vervangen.
Gebruikersavatar
Nielsvdk
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:57
Locatie: Alkmaar

Bericht door Nielsvdk »

Ik heb de deur panelen, middemconsole en de dashboard covers laten schure/spuiten (schuren is echt K werk dus heb ik uit besteed :) )

Was rond de 300 euro kwijt voor alles, weet het niet precies want had ze ook een buitenspiegel laten meenmen. Dit was bij een redelijk groot bedrijf dus die konden vrij makelijk bijna dezelfde kleuren erop krijgen.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Zoefke schreef:Mijn middenconsole is bij http://www.arw-styling.be/ (Oosterzele) overtrokken met kunstleder, zeer mooi gedaan met stiksel, en bij de deur :wink:
Kostte in 2009 100€.

De verf van mijn middenconsole was weg nadat het in aanraking kwam met zonnecreme :shock:
zal ik eens contacteren dan; dan hoeft de verf er ook niet af?
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Neen de verf moet er niet af :arrow: gewoon demonteren en binnendoen, misschien heeft ze de patronen zelfs nog liggen, want ik was toen al de 2e na 'Kzentekiket' :)
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Binnen een week of 3 zou ik mijn middenconsole terug moeten hebben. :D
Ik zal hier een paar foto's plaatsen. Nogmaals bedankt voor de info. :wink:
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

RCduck7 schreef:Binnen een week of 3 zou ik mijn middenconsole terug moeten hebben. :D
Ik zal hier een paar foto's plaatsen. Nogmaals bedankt voor de info. :wink:
Benieuwd naar het resultaat en wat het kost. Misschien ook interesse.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Sluit ik me bij aan, zeer benieuwd!
Nr.0672
Plaats reactie