2 sensors aan luchtinlaat

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
bram
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2005 16:24

2 sensors aan luchtinlaat

Bericht door bram »

2 klein vraagje waarvoor dienen de 2 sensors op de luchtinlaat

hoe kan ik een lampje in het voorlicht vervangen

alvast bedankt om me verder te helpen
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 2 sensors aan luchtinlaat

Bericht door markv »

Hi Bram,
bram schreef:2 klein vraagje waarvoor dienen de 2 sensors op de luchtinlaat
Op de luchtinlaat pijp die van het luchtfilter naar de gasklep gaat zit 1 sensor, namelijk de temperatuur sensor. Verder zitten er nog twee pijpjes aan, een voor de carterventilatie en nog een andere (weet ff niet meer waarvoor).

Na de gasklep zit nog een luchtdrukmeter.
hoe kan ik een lampje in het voorlicht vervangen
Neem een ringsleutel 13 (zo'n ratel ding) of een dop 13 met een verlening. Achterop de lamp unit zit een moer die je eraf moet draaien. Daarna zit de koplamp alleen nog vast aan de bedrading maar kan je hem er ver genoeg uithalen om de lampjes te wisselen.

Als je slim bent vervang je de moer gelijk door een vleugelmoer, dan is het veel makkelijker om de unit er de volgende keer uit te krijgen.

Succes,

Mark
C30-94@0.55bar
bram
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2005 16:24

Bericht door bram »

is het mogelijk om een andere buis te gebruiken en de sensors daar in te plaatsen

sorry voor de moeilijkheden met het plaatsen van de vraag maar alvast bedankt mark voor de uitleg :!:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Bram,
bram schreef:is het mogelijk om een andere buis te gebruiken en de sensors daar in te plaatsen
Yup, dat is inderdaad mogelijk, heb ik zelf ook gedaan. Het lastigst is de aansluitingen maken voor de twee slangetjes. De aansluiting voor de temperatuursensor is simpel, gewoon een gat boren.

Ik hoop binnenkort nog even tijd te hebben om een kleine webpage te maken met wat foto's hoe die van mij eruit ziet.
sorry voor de moeilijkheden met het plaatsen van de vraag maar alvast bedankt mark voor de uitleg :!:
Geen probleem, daar is het forum voor.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

markv schreef:Hi Bram,
bram schreef:is het mogelijk om een andere buis te gebruiken en de sensors daar in te plaatsen
Yup, dat is inderdaad mogelijk, heb ik zelf ook gedaan. Het lastigst is de aansluitingen maken voor de twee slangetjes. De aansluiting voor de temperatuursensor is simpel, gewoon een gat boren.
Mee eens
markv schreef: Ik hoop binnenkort nog even tijd te hebben om een kleine webpage te maken met wat foto's hoe die van mij eruit ziet.
Niet mee eens, dat moet zijn: ik GA HEEL binnenkort een kleine webpage maken blablabla...
markv schreef:
bram schreef: sorry voor de moeilijkheden met het plaatsen van de vraag maar alvast bedankt mark voor de uitleg :!:
Geen probleem, daar is het forum voor.

Mark
Inderdaad, mee eens!


:lol:

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

markv schreef: Ik hoop binnenkort nog even tijd te hebben om een kleine webpage te maken met wat foto's hoe die van mij eruit ziet.
Niet mee eens, dat moet zijn: ik GA HEEL binnenkort een kleine webpage maken blablabla...
Jajaja, eerst auto in orde hebben voor vakantie. Gister eerst wielen erop gezet enzo. Trust me, staat op m'n todo lijst..

Mark
C30-94@0.55bar
bram
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2005 16:24

Bericht door bram »

dat zou super zijn want ik zou graag volgende week mijn inlaat vervangen

die twee buisjes zijn die noodzakelijk om aan te sluiten of gaat het ook zonder

neem je tijd maar Mark sta toch heel de week te werken nu
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

bram schreef:dat zou super zijn want ik zou graag volgende week mijn inlaat vervangen

die twee buisjes zijn die noodzakelijk om aan te sluiten of gaat het ook zonder

neem je tijd maar Mark sta toch heel de week te werken nu
Waarschijnlijk zou het wel zonder die buisjes gaan, alleen zit dan je carterventilatie aan de buitenlucht. Dat levert iig bij APK een probleem op. Het andere buisje durf ik niet te zeggen..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie