Speedster Turbo #4446

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ik wil hem nog steeds de deur uit hebben stom genoeg, maar dat wilt niet zeggen dat ik het normale onderhoud gewoon door moet laten gaan en bepaalde kansen niet kan laten liggen :lol:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Gisteren begonnen met de distributie, bij het verwijderen van de bobine en de bougies toch maar besloten beiden te vervangen...

Nog even aan het wachten op een doppenset omdat ik één torx bout niet loskreeg :roll:
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

aKra schreef:.., bij het verwijderen van de bobine en de bougies toch maar besloten beiden te vervangen... :roll:
waarom eigenlijk?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Standaard probleem bij de Turbo (of misschien ook bij de 2.2?) dat er vocht de bobine/bougie's bereikt waardoor ze roesten :)
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Nou, de distributieriem is gedaan... Zat allemaal even tegen, maar ik gok dat de kou er ook wel een beetje aandeel in heeft gehad :bag:

Ook meteen Powerflex engine mount inserts aangeschaft :lol:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Nieuwe bougies geplaatst met 0.7mm gap (standaard 1.1mm en dat waren ook de oude die er uit kwamen :bangin: ), ook meteen de motor gestart (direct zonder problemen en ging mooi rond) zodat de olie kon opwarmen en ik rustig de koelvloeistof kon bijvullen. Daarna de oude carterplug er uit met nauwelijks slijpsel op de magneet, helaas heeft de nieuwe plug geen magneetje maar is ook niet echt nodig dus blijkbaar.

Helaas kon ik niet meteen de engine mount inserts plaatsen, deze zaten relatief dichtbij de uitlaat welke natuurlijk flink warm was geworden :wallbash: . Dat dus voor morgen, en dan hopelijk ook meteen alle schokbrekers wat hoger zetten...
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

De inserts zijn geplaatst, alleen is het erg lastig om de schokbrekers te veranderen van hoogte... Op een of andere manier lijken deze niet "strakker" te kunnen gezien de druk van de veer tegen zit, dus even veerspanners aanschaffen zodat ik makkelijk kan schroeven. Wel vreemd dat de auto niet eens op 14cm standaard makkelijk geschroefd kan worden, alleen lager is makkelijker... :bangin:
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door Arno »

aKra schreef: Wel vreemd dat de auto niet eens op 14cm standaard makkelijk geschroefd kan worden, alleen lager is makkelijker... :bangin:
Misschien omdat z'n beetje alle instelbare schokbrekers op de markt voor de Speedster zijn ontworpen om de auto lager te rijden en niet op de 'standaard' hoogte?

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Ik wil hem op 12 cm achter, en dat is zelfs onmogelijk ;)
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door Arno »

aKra schreef:Ik wil hem op 12 cm achter, en dat is zelfs onmogelijk ;)
Vreemd.. 120 is meestal wel te doen..

Gemeten met 75Kg ballast in iedere stoel, 1/2 tank brandstof en gemeten bij het uiteinde van de chassis-balk onder de sluit-lijn van de deur (net voor de undertray)?

De originele waardes van de Speedster met de normale Bilstein vering is ook in 'mid laden' toestand gegeven..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Ik heb 6 zakken zand gekocht en gemeten, en ik zit nu op 95mm achter ;-)... Moet je nagaan hoe de voorkant is door de Turbo spoilertjes :bangin:

Hij lag heerlijk op het circuit, maar dat is ook niet meer dan logisch.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door SteV6 »

Wat zijn je bandenmaten? Want de stap van 225/45R17 naar 235/40R17 "kost" je achter bijvoorbeeld al +/- 8mm rijhoogte, zelfde met 175/55R17 naar 205/45R17 voor, scheelt toch ook +/- 5mm.
S4 Avant
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Achter nog steeds 225/45/R17 en voor 205/45/R16 :)
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

En hij kan er weer één jaar tegenaan, de APK is hij weer glansrijk doorheen gekomen... Enige punt wat wat aandacht nodig heeft zijn de remleidingen, hij zag wat slijtplekjes (niet gevaarlijk of APK afkeur) dus ik ben nu van plan om braided hoses te plaatsen :)
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Speedster Turbo #4446

Bericht door Pipo »

aKra schreef:Achter nog steeds 225/45/R17 en voor 205/45/R16 :)
En krijg jij met die bandenmaten geen probleem op de APK? :roll: Bij de autokeuring in Sint-Niklaas waar ik altijd ga, vlieg je gelijk terug met die wielen omdat ze te veel afwijken van de maten die Opel op het gelijkvormigheidsattest zet. Of zet je er voor de keuring even de standaard wielen onder?
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie