Speedster Turbo #4446
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
Nou, de distributieriem is gedaan... Zat allemaal even tegen, maar ik gok dat de kou er ook wel een beetje aandeel in heeft gehad
Ook meteen Powerflex engine mount inserts aangeschaft
Ook meteen Powerflex engine mount inserts aangeschaft
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
Nieuwe bougies geplaatst met 0.7mm gap (standaard 1.1mm en dat waren ook de oude die er uit kwamen ), ook meteen de motor gestart (direct zonder problemen en ging mooi rond) zodat de olie kon opwarmen en ik rustig de koelvloeistof kon bijvullen. Daarna de oude carterplug er uit met nauwelijks slijpsel op de magneet, helaas heeft de nieuwe plug geen magneetje maar is ook niet echt nodig dus blijkbaar.
Helaas kon ik niet meteen de engine mount inserts plaatsen, deze zaten relatief dichtbij de uitlaat welke natuurlijk flink warm was geworden . Dat dus voor morgen, en dan hopelijk ook meteen alle schokbrekers wat hoger zetten...
Helaas kon ik niet meteen de engine mount inserts plaatsen, deze zaten relatief dichtbij de uitlaat welke natuurlijk flink warm was geworden . Dat dus voor morgen, en dan hopelijk ook meteen alle schokbrekers wat hoger zetten...
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
De inserts zijn geplaatst, alleen is het erg lastig om de schokbrekers te veranderen van hoogte... Op een of andere manier lijken deze niet "strakker" te kunnen gezien de druk van de veer tegen zit, dus even veerspanners aanschaffen zodat ik makkelijk kan schroeven. Wel vreemd dat de auto niet eens op 14cm standaard makkelijk geschroefd kan worden, alleen lager is makkelijker...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Speedster Turbo #4446
Misschien omdat z'n beetje alle instelbare schokbrekers op de markt voor de Speedster zijn ontworpen om de auto lager te rijden en niet op de 'standaard' hoogte?aKra schreef: Wel vreemd dat de auto niet eens op 14cm standaard makkelijk geschroefd kan worden, alleen lager is makkelijker...
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
Ik wil hem op 12 cm achter, en dat is zelfs onmogelijk
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Speedster Turbo #4446
Vreemd.. 120 is meestal wel te doen..aKra schreef:Ik wil hem op 12 cm achter, en dat is zelfs onmogelijk
Gemeten met 75Kg ballast in iedere stoel, 1/2 tank brandstof en gemeten bij het uiteinde van de chassis-balk onder de sluit-lijn van de deur (net voor de undertray)?
De originele waardes van de Speedster met de normale Bilstein vering is ook in 'mid laden' toestand gegeven..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
Ik heb 6 zakken zand gekocht en gemeten, en ik zit nu op 95mm achter ... Moet je nagaan hoe de voorkant is door de Turbo spoilertjes
Hij lag heerlijk op het circuit, maar dat is ook niet meer dan logisch.
Hij lag heerlijk op het circuit, maar dat is ook niet meer dan logisch.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Re: Speedster Turbo #4446
Wat zijn je bandenmaten? Want de stap van 225/45R17 naar 235/40R17 "kost" je achter bijvoorbeeld al +/- 8mm rijhoogte, zelfde met 175/55R17 naar 205/45R17 voor, scheelt toch ook +/- 5mm.
S4 Avant
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
Achter nog steeds 225/45/R17 en voor 205/45/R16
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4446
En hij kan er weer één jaar tegenaan, de APK is hij weer glansrijk doorheen gekomen... Enige punt wat wat aandacht nodig heeft zijn de remleidingen, hij zag wat slijtplekjes (niet gevaarlijk of APK afkeur) dus ik ben nu van plan om braided hoses te plaatsen
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Speedster Turbo #4446
En krijg jij met die bandenmaten geen probleem op de APK? Bij de autokeuring in Sint-Niklaas waar ik altijd ga, vlieg je gelijk terug met die wielen omdat ze te veel afwijken van de maten die Opel op het gelijkvormigheidsattest zet. Of zet je er voor de keuring even de standaard wielen onder?aKra schreef:Achter nog steeds 225/45/R17 en voor 205/45/R16
A thing of beauty is a joy forever!