Speedster Turbo #4446
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Speedster Turbo #4446
Gezien ik niet eens een "Wie is Wie" topic had aangemaakt en ik de neiging had om wat informatie te plaatsen na de meeting even verkort een stukje over mij
Sinds december 2010 heb ik een Speedster Turbo (origineel Nederlandse) in mijn bezit met productienummer 4446. Hij was volledig standaard toen ik hem kocht (behalve de Van den Beek racing stage 2 chiptuning).
Foto's voor aanschaf:
Als eerste heb ik een ITG inlegfilter (voor wat meer geluid voornamelijk) geplaatst (& de bekende mods aan het luchtfilterhuis):
Daarna is er een Chrisvx220 diffuser opgekomen:
En daarna Team Dynamics 1.2 velgen:
En dan vandaag omdat ik het gewoonweg niet kon laten heb ik de eerste Bilstein demper vervangen voor de GAZ Monotube dempers!
Morgen/overmorgen nog even nieuwe 10.9 bouten & nieuwe borgmoeren kopen om de 8.8 bouten te vervangen.
Sinds december 2010 heb ik een Speedster Turbo (origineel Nederlandse) in mijn bezit met productienummer 4446. Hij was volledig standaard toen ik hem kocht (behalve de Van den Beek racing stage 2 chiptuning).
Foto's voor aanschaf:
Als eerste heb ik een ITG inlegfilter (voor wat meer geluid voornamelijk) geplaatst (& de bekende mods aan het luchtfilterhuis):
Daarna is er een Chrisvx220 diffuser opgekomen:
En daarna Team Dynamics 1.2 velgen:
En dan vandaag omdat ik het gewoonweg niet kon laten heb ik de eerste Bilstein demper vervangen voor de GAZ Monotube dempers!
Morgen/overmorgen nog even nieuwe 10.9 bouten & nieuwe borgmoeren kopen om de 8.8 bouten te vervangen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
In de portomonee van de eerste eigenaar in de vorm van 500 euri voor het niet aanvinken van de geperforeerde remschijven optie.Weazle schreef:Een turbo heeft geventileerde remschijven waar zijn die van jouw ???
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Vandaag het geheel af kunnen maken. Overal nieuwe bouten & moeren gebruikt, gewoon in de 8.8 sterkte. De 10.8 sterkte is alleen voor in de hub echt nodig naar het schijnt.
Ook even mee gereden, voelt echt heel anders aan. Zeer zeker stabieler en aanrader! Rij nu met -8 kliks voor en -10 kliks achter. Daar moet ik nog wel even mee experimenteren uiteraard. Stuitert een beetje, maar niet oncomfortabel vreemd genoeg (niet veel anders dan voorheen). Dus daar kan ik positief over uiten. En m'n piepje in de ophanging is weg .
Ook meteen even het hitteschild verwijderd achter het motorblok om te kijken of ik nou wel of niet een pre-kat had (welke ik dus niet heb).
Binnenkort nog even terug naar de uitlijner om de "Exige S1" geo setup in te stellen.
En niet te vergeten voordat ik terug ga voor de uitlijning te controleren of ik nou wel/niet een verhoogd steering rack heb (las op het vx220.org.uk forum dat deze bij de Turbo standaard anders zijn).
Ook even mee gereden, voelt echt heel anders aan. Zeer zeker stabieler en aanrader! Rij nu met -8 kliks voor en -10 kliks achter. Daar moet ik nog wel even mee experimenteren uiteraard. Stuitert een beetje, maar niet oncomfortabel vreemd genoeg (niet veel anders dan voorheen). Dus daar kan ik positief over uiten. En m'n piepje in de ophanging is weg .
Ook meteen even het hitteschild verwijderd achter het motorblok om te kijken of ik nou wel of niet een pre-kat had (welke ik dus niet heb).
Binnenkort nog even terug naar de uitlijner om de "Exige S1" geo setup in te stellen.
En niet te vergeten voordat ik terug ga voor de uitlijning te controleren of ik nou wel/niet een verhoogd steering rack heb (las op het vx220.org.uk forum dat deze bij de Turbo standaard anders zijn).
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
speedster turbo 4446
En...misschien voor het uitlijnen nog een setje versterkte toe links monteren?
De GAZ dempers zien er erg netjes uit! Bij mij zit de stalen uitvoering van GAZ eronder en dat gaat al uitstekend, dit zal waarschijnlijk nog beter bevallen.
Goed bezig Akra
De GAZ dempers zien er erg netjes uit! Bij mij zit de stalen uitvoering van GAZ eronder en dat gaat al uitstekend, dit zal waarschijnlijk nog beter bevallen.
Goed bezig Akra
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
Ha Nander,
Mijn GAZ Pro's zitten er nu ook onder. Het nadeinen is godzijdank volledig weg, maar bij de eerste keer over een richel dacht ik dat de voortrein eruit zou breken!! Die heb ik dus maar een paar klikken zachter gezet. Voor staat nu op -12 en achter -8 ). De achterkant vind ik vrij laag hangen, terwijl ik de veer toch tot over de helft van het schroefdraad heb opgedraaid. Hoe hoog staan jouw spatbordranden (voor/achter) gemeten van de grond?
Mijn GAZ Pro's zitten er nu ook onder. Het nadeinen is godzijdank volledig weg, maar bij de eerste keer over een richel dacht ik dat de voortrein eruit zou breken!! Die heb ik dus maar een paar klikken zachter gezet. Voor staat nu op -12 en achter -8 ). De achterkant vind ik vrij laag hangen, terwijl ik de veer toch tot over de helft van het schroefdraad heb opgedraaid. Hoe hoog staan jouw spatbordranden (voor/achter) gemeten van de grond?