Pagina 11 van 15

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 18 dec 2013 12:43
door aKra
Lijkt me leuk ;)

Eerst motor veranderen :wink:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 18 dec 2013 13:28
door tibby
Welke turbo steekt er onder?

grtz

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 18 dec 2013 16:43
door aKra
Nog steeds de standaard turbo :)

Het was de slang van het intercooler traject naar de inlaat van de motor, de slangklem was alleen losgekomen. Dus met paar minuten opgelost :lol:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 18 dec 2013 18:02
door robertsabee
Hey Nander, hoe rijdt ie nu? Je hebt er toch het nodige aan laten doen?

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 15:30
door aKra
Zo, vandaag de eerste dingen laten doen... Eindelijk...

De turbo zit er op, de balansassen zijn er uit, meerdere verstevigde APR bouten her en der en er is een begin gemaakt aan het uitlaatsysteem en de nieuwe oliekoeler.

Een thread is "worthless without pics"... Dusseh :bag:

Downpipe & laswerk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 15:42
door tibby
Ga je een volledig eigenbouw (3)inch systeem maken?
grtz

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 16:07
door aKra
Yup :mrgreen:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 16:21
door Smiley
Wordt dat een decat systeempje? (ie vlammerspuger?) :mrgreen:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 16:22
door tibby
knap!

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 03 apr 2014 16:47
door aKra
Smiley schreef:Wordt dat een decat systeempje? (ie vlammerspuger?) :mrgreen:
Welke cat? :bag:

We gaan experimenteren met een 100 cells racekatalysator en als ik daar de APK mee door kan komen blijft die er onder. Anders wordt het wisselen geblazen eens per jaar :|

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 04 apr 2014 12:09
door aKra
Vandaag nog even langs gegaan, de siliconen slangen van de turbo worden vervangen door op maat gemaakte/gelaste/bewerkte/aangepaste/etc. RVS buizen. Volgens hem vele malen beter, dus ik laat hem lekker zijn gang gaan :)

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 04 apr 2014 12:13
door tibby
Aan je aansluiting te zien van de downpipe komt de NG1 charger erin ipv de Garret? :thumbup:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 04 apr 2014 12:17
door aKra
Jep, de kosten voor de Garrett lagen dusdanig hoog dat ik maar eerst jouw NG1 wilde gaan monteren. Gezien de doorverkoop van de NG1 lastig zou worden heb ik maar de Garrett verkocht. En die was dan ook binnen 4 dagen weg.

Kijk het even aan, en gaan na het seizoen weer verder. Anders kan ik nooit met m'n Speedster rijden :wink:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 04 apr 2014 12:23
door tibby
Je gaat er geen spijt van krijgen. :thumbsup:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 04 apr 2014 12:28
door tibby
Nochtans is de ng1 de ultieme stap voor het maximum uit een oem blok te halen. Wil je nog verder,inlaatnok van eds plaatsen. Volgens Regelin (nagevraagd gehad) draait hij dan op dikke 335pk (volgens zijn dynobank). Maarja, dan zit je net over het maximum voor je internals. Kan goed aflopen of niet....
grtz