Pagina 12 van 15

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 07 apr 2014 9:27
door aKra
Achteraf wel spijt van de aanschaf, maar ik doe het er wel mee hoor.

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 16 apr 2014 21:08
door aKra
Vandaag even wat carbon onderdelen geplaatst :yes:

En die Samco slang moet ik nog wel even zwart intapen :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 17 apr 2014 7:26
door S. Gonzales
:thumbsup: Ziet er netjes uit! Wanneer ben je klaar voor Zandvoort?

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 17 apr 2014 8:30
door aKra
Zometeen, zit nu bij Klasen ;)

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 17 apr 2014 14:34
door aKra
Nou, kan toch nog even gaan duren... Er lijkt iets mis te zijn met de NG1 turbo waardoor ik uit kom op 249 pony's. Ben nu in overleg om alsnog een Gerritje er bij te halen en hem harder te laten blazen in de cilinder.

Bij 6300 toeren beginnen de kleppen zelfs te zweven, volgens Klasen heeft dit te maken met het kleine spruitstuk van de turbo?!?! Uitlaatsysteem is 3" met een 100 cells katalysator omdat ik anders niet de APK doorkwam ( :bag: ) maar misschien die nog eens weghalen om te kijken of die niet teveel tegendruk geeft (wat me sterk lijkt maar okay).

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 17 apr 2014 15:10
door Neetmans
Is een Garrett GT35 niets voor je? ;-)

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 17 apr 2014 17:01
door aKra
Nee niet echt denk je ook niet? :P

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 06 jun 2014 22:46
door timmyboy55
Leuk om dit te lezen man :)
ik zal je er binnenkort ff uit scheuren met een 0 - 100 testje :lol:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 23 jun 2014 14:31
door aKra
Voordat de slang van de turbo er afschoot dit filmpje nog gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=KQpdF3J0vYw

(Ondanks alle powerflex bussen vind ik dat er nog veel beweging in het blok zit!)

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 25 apr 2015 19:07
door Weazle
aKra schreef:Nou, kan toch nog even gaan duren... Er lijkt iets mis te zijn met de NG1 turbo waardoor ik uit kom op 249 pony's. Ben nu in overleg om alsnog een Gerritje er bij te halen en hem harder te laten blazen in de cilinder.

Bij 6300 toeren beginnen de kleppen zelfs te zweven, volgens Klasen heeft dit te maken met het kleine spruitstuk van de turbo?!?! Uitlaatsysteem is 3" met een 100 cells katalysator omdat ik anders niet de APK doorkwam ( :bag: ) maar misschien die nog eens weghalen om te kijken of die niet teveel tegendruk geeft (wat me sterk lijkt maar okay).
260 pk haal je toch nog met je orginele turbo :bangin:

en 300 met een leh

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 25 apr 2015 19:38
door aKra
Tja... Dat zou je zeggen, de turbo komt van Tibby af en die heeft er wel een hoger vermogen mee gedraaid gaf hij aan. Klasen komt ook niet met een concreet voorstel waar het probleem in zou zitten. Maar no worries, ik ben er al wel mee bezig maar de progressie is erg traag. Op het moment op zoek naar een ander blok tegen de juiste prijs ;)

Hybride turbo's gewoon niet doen, meteen de stap doen naar een low-boost turbo wat mij betreft.

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 30 apr 2015 6:38
door speedokus
hier zit een jaloers man Nander.
grt Speedokus.

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 07 mei 2015 19:23
door aKra
Vandaag de jaarlijkse oliebeurt uitgevoerd en de voering van de achterblokken gecontroleerd. Ik heb 5mm frictiemateriaal over van de 10mm (?) nieuw, dat lijkt mij toch nog wel in orde voor één seizoen? Of preventief maar nieuwe remblokken & remschijven er op doen?

Nog even belangrijk voor de Turbo bezitters onder ons, controleer even de carter ontluchting slang!!! Zag bij mij namelijk op de onderplaat een paar oliedruppels zitten, en deze was terug te leiden tot een volledig poreus stuk rubber. Zag op het VX220 forum dat dit een bekend probleem is. Vervanging is al besteld: http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/ ... 25-mm.html

Plaatje van het VX220 forum:
Afbeelding

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 09 mei 2015 9:40
door S. Gonzales
aKra schreef:Vandaag de jaarlijkse oliebeurt uitgevoerd en de voering van de achterblokken gecontroleerd. Ik heb 5mm frictiemateriaal over van de 10mm (?) nieuw, dat lijkt mij toch nog wel in orde voor één seizoen? Of preventief maar nieuwe remblokken & remschijven er op doen?
Wanneer je ze het hele seizoen niet meer controleert zou ik ze preventief vervangen. Achter willen ze nog wel eens een beetje scheef afslijten, dus houd daar ook rekening mee. En....worden het 'weg' kilometers of trackday's? Al maakt dat voor sommigen niet heel veel uit. :wink:

Re: Speedster Turbo #4446

Geplaatst: 09 mei 2015 10:00
door aKra
Voor LoT wilde ik ze preventief vervangen, maar dat is nu nog niet nodig. Nog genoeg voering, ook op de binnenpads! Ondertussen na 5 jaar Speedsterbezit weet ik ook wel waar ik op moeten letten ;)