Iemand in de buurt van Den Haag met Larini demper?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Iemand in de buurt van Den Haag met Larini demper?

Bericht door speedster2008 »

Hey allemaal,

Even een vraagje, of eigenlijk 2 ...

Ik wil voor de MM 2012 rit het liefst wat meer geluid omdat dat gewoon leuker is voor de mensen die meerijden. Uiteraard voor mijzelf ook natuurlijk ;).

Nu twijfel ik omdat het kort dag is en 'even' beslissen over een uitlaat systeem voor mij heel wat is.

Optie 1: K&N luchtfilter, als dit genoeg geluid geeft naar mijn idee dan kan de uitlaat later.

Optie 2: Larini demper ...

Mijn vraag is dus eigenlijk of er iemand in de buurt van Den Haag bij wie ik even mag komen luisteren en/of stukje meerijden met 1 van beide opties ...

Alvast bedankt,
Jason
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Op YouTube al zo vaak filmpjes gekeken, maar tenzij het erbij staat weet je nooit of ze een heel systeem hebben of alleen demper, misschien is er wat meer aan gedaan ...

Niet echt een goede graadmeter dus. + dat geluid erg verschillend klinkt afhankelijk waarop je het filmpje bekijkt natuurlijk ...
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Een OpelCup/VSE is van Opel/Vauxhall en past als einddemper zonder problemen en geeft je meteen een sportief geluid. Soms voor weinig tweede hands te vinden.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Manta79 schreef:Soms voor weinig tweede hands te vinden.
:yes:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0720495591
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Je ziet het :-)

Al zou ie oplopen tot 300 euro, dan heb je hem nog voor weinig en gegarandeerd meer "herrie". Nieuw waren ze reteduur.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Thanx Manta79 en Smiley !

De Opel cup uitlaat was als enige van de meest gebruikte merken dempers/systemen niet 'road legal' toch ... Of was dat alleen een compleet Opel cup systeem?

Waar rijden jullie zelf mee?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De cup demper was een optie op de NA.
Staat wel "track use only" ingestanst ja.
Zover ik weet is er geen "compleet" cup systeem.

Ik heb een 2.5" tullet downpipe en cat, en een janspeed demper. (de tullett demper was te luid)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Smiley schreef:De cup demper was een optie op de NA.
Staat wel "track use only" ingestanst ja.
Zover ik weet is er geen "compleet" cup systeem.

Ik heb een 2.5" tullet downpipe en cat, en een janspeed demper. (de tullett demper was te luid)
Ok, wist niet dat het optie was ... Maar nu ik er voor het eerst over nadenk:
"Opel" cup demper LOL :wink: Ik dacht ook alleen demper idd.

Voor het MM moet je auto road legal zijn ... is vast te luid denk ik.

Ik ben heel erg benieuwd naar je geluid Smiley, klinkt vast Super!
2 Augustus zie ik je daar iig hè :D ?!

Op Ebay.nl komt ik behalve een Duitse demper met pittige prijs niks tegen, marktplaats ook niet ... Nog even bij andere EBay kijken.
Laatst gewijzigd door speedster2008 op 26 jun 2012 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Voor meer geluid in de auto kun je beter (in elk geval makkelijker) het luchtfilter aanpakken. Een andere uitlaat geeft meer herrie buiten de auto.

Bij heeft een vorige eigenaar de onderkant van het luchtfilterhuis tot Zwitserse kaas gemaakt. Dat vind ik zelf te luid als ik vol gas geef.

http://www.youtube.com/watch?v=vC0pWh1RE9s
Jägertee
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedster2008 schreef:Voor het MM moet je auto road legal zijn ... is vast te luid denk ik.
Welnee.
http://www.youtube.com/watch?v=hwWrn2gMe9Y
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

jaydee schreef:Voor meer geluid in de auto kun je beter (in elk geval makkelijker) het luchtfilter aanpakken. Een andere uitlaat geeft meer herrie buiten de auto.

Bij heeft een vorige eigenaar de onderkant van het luchtfilterhuis tot Zwitserse kaas gemaakt. Dat vind ik zelf te luid als ik vol gas geef.

http://www.youtube.com/watch?v=vC0pWh1RE9s
Leuke video, ik vind het geluid wel erg mooi maar als je in de auto rijdt kan ik me voorstellen dat het hard is ... ik vind dat wel mooi ;)!

Tja, lastig: voor nu is het luchtfilter misschien toch de beste optie idd. Met ander luchtfilter (ik denk dat ik dan toch K&N kies) blijft stationair en gas loslaten wel standaard Speedster'achtig' toch? Bij gas geven geeft heftiger geluid ...

Ik ben er nog niet uit ...

@Smiley: OMG, loving it :D ... en daarmee komt hij door de APK?
Ehmmm, je hebt gelijk: een cup demper is dan zeker niet te luid ... Als ik maar niet achter die TVR rij lol, of juist wel .... gratis sound track ;)!
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

@ Smiley: voor die dag is die uitlaat van jou link misschien dan wel erg leuk ... Goedkoop! zelfs als de prijs aardig stijgt. K&N is toch ook niet goedkoop

Ik vertrouw bij die alleen niet helemaal wat er onder het gespoten zwart zit ... Zo te zien wel erg veel roest ... , en juist bij de aansluiting :roll:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedster2008 schreef:K&N is toch ook niet goedkoop
Je kunt er ook gewoon een open cone van een tientje op schroeven.
Als je hem beu bent, zet je je standaard airbox weer terug.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1057268225
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Is wel een goedkope optie idd haha.

Bedoelde eigenlijk K&N vs. Larini demper ... ong. €230 ex compleet tegen ong. €680 ex, vind ik best lastig. Ok, het is bijna 3x de prijs maar je krijgt er met een demper wel meer voor terug, iig naar mijn smaak denk ik.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedster2008 schreef:Is wel een goedkope optie idd haha.
Ik heb zo'n cone op mijn supercharger conversie zitten, dus zo gek is het niet hoor.

Als je er eenmaal aan begint, is er vaak geen ophouden aan :wink:
Eind van dit jaar heb jij een andere demper en andere aanzuiging.

En volgend jaar een sportcat. En dan een 2.4 inlaat spruitstuk, en een fatsoenlijke remap.

:toot:

Maar even serieus; ga maar voor de larini, want als je eerst de aanzuiging doet, en daarna een larini, hoor je je aanzuiggeluid niet meer, en das zonde van het geld.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie