Pagina 1 van 3
Remkracht te laag
Geplaatst: 10 jul 2012 15:45
door eryofa
Zo'n 2 jaar terug verving ik de versleten remblokken voor Ferrodo. (type me even niet bekend). Daarna heb ik eigenlijk altijd al het gevoel gehad dat de remkracht nooit meer zo bijterig was als voorheen. (hoopte dat het na enig inrijden weer beter zou worden, hetgeen niet echt gebeurt).
Vandaag APK gehad en goedgekeurd. De keurmeester had echter wel een advies:
- De remkracht voor is gelijk aan die van achter.
Hij controleerde:
- Het ABS lampje gaat netjes uit na opstarten. Daar zou het dan dus niet aan liggen.
Toch heeft hij het idee dat er iets niet klopt.
Iemand een idee?
Geplaatst: 10 jul 2012 17:34
door aKra
Carbon Lorraine RC5+

Geplaatst: 10 jul 2012 19:06
door Piet
Je gevoel klopt. Er is al heel wat over geschreven. Goede remblokken helpen het meest. Vervang je remblokken door iets beters.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3057
Geplaatst: 10 jul 2012 20:44
door Manta79
aKra schreef:Carbon Lorraine RC5+

mee eens
Geplaatst: 10 jul 2012 22:56
door tibby
remolie=niet goed meer (zwart)?
niet goed ontlucht?
grtz
Geplaatst: 11 jul 2012 5:02
door eryofa
Remvloeistof word jaarlijks vervangen en is prima ontlucht.
Ik twijfel nog even of de ABS unit (in 2007 heeft men deze gewisseld of nw software, dat weet ik niet zeker en dealer Puma Winschoten is Failliet) dit zou kunnen veroorzaken..
Als de oorzaak niet in ABS kan liggen zal ik de CL5 blokken gaan monteren.
Remkracht te laag
Geplaatst: 27 jul 2012 19:05
door eryofa
Vandaag de remblokken voor CL RC5 vervangen. Nog op de oprit was al duidelijk dat jullie advies klopte.. Bijtkracht an ABS werk nu zoals je mag verwachten.
Zondag voor een week naar de Ardennen, grenzen verleggen

Geplaatst: 28 jul 2012 11:17
door aKra
Fijn dat we je hebben kunnen helpen

Geplaatst: 28 jul 2012 19:44
door gertje
Zijn deze remblokken ook geschikt voor dagelijks gebruik ?
Geplaatst: 29 jul 2012 7:21
door stefan
gert OMP comp remblokken kosten rondom niets en remmen voor dagelijks gebruik super. lees maar even topic van mark verboom
is een hemelsbreed verschil in combinatie met de turboschijven
grtzzzz
Geplaatst: 29 jul 2012 20:35
door eryofa
Hoi, op de verpakking staat dat de remblokken niet geschikt zijn voor straatgebruik...
Maar goed, in hoeverre gebruiken wij onze auto's alsof we op straat rijden? Op circuits kom ik nooit, maar ik rijd (binnen de regels) wel bovengemiddeld sportief....
De ultieme test komt nu in de Ardennen

maar dit weekend al prima ervaring opgedaan op de openbare weg.
Grtz E
Geplaatst: 30 jul 2012 17:50
door S. Gonzales
eryofa schreef:Hoi, op de verpakking staat dat de remblokken niet geschikt zijn voor straatgebruik...
Hahahaha.... dat zouden ze op de verpakking van de originele remblokken moeten zetten!
Heeft te maken met de warmte die er eerst in moeten zitten voordat de remvertraging optimaal is. En op de openbare weg blijven je remmen bij normaal gebruik relatief koud en vind je het best wel prettig als ze het na een stuk snelweg goed doen wanneer je plotseling die iets te scherpe afrit voor je op ziet doemen.
Maar de OMP competitie remblokken doen het bijvoorbeeld 'koud' al stukken beter dan de originele remblokken ooit halen. Dat zal met de CL niet veel anders zijn schat ik.
Geplaatst: 30 jul 2012 18:16
door Manta79
inderdaad Joop, ik heb de originele blokken zo goed als nieuw de container in gelazerd.. Wat een troep...
Geplaatst: 31 jul 2012 18:54
door eryofa
Vanuit de Ardennen: prima stoppers hoor die cl,s...
Alleen nog wat vinden op dat piepen (vooral bij lagere snelheden). Het komt te pas en te onpas voor, met name bij lage snelheden en rem pedaal los.
Iemand een idee?
Geplaatst: 31 jul 2012 21:17
door Manta79
er aan wennen ?
