Uitlaat voor SC
Geplaatst: 16 jul 2012 15:43
Nu de SC conversie achter de rug is, ben ik toch aan het denken er een uitlaat onder te zetten met minder restrictie. Ben alleen wat bang voor teveel herrie. De complete NA lijn die er nu op zit (zonder prekat) klinkt eigenlijk heel beschaafd en ik zou het ook zo laten zitten, als het ding maar wat meer diameter had.
Nu begrijp ik uit het Duitse forum dat een Turbo einddemper met bocht probleemloos op een NA past. En ook een Turbo katsectie in een NA schijnt te passen, hoewel ik m'n bedenkingen heb aangezien in de Turbo daar de turbo tussen zit. Weet iemand misschien of de Turbo katsectie ook op een NA standaard manifold past?
En wat restrictie betreft, hoe groter de diameter, hoe beter natuurlijk, maar aangezien de gassen die net uit het blok komen de hoogste temperatuur hebben, hoeveel zin heeft het dan de originele manifold te vervangen? Lees overal dat de originele eigenlijk op de NA al een restrictie is, maar vraag me toch af in hoeverre dit nu werkelijk een verschil maakt.
Nu begrijp ik uit het Duitse forum dat een Turbo einddemper met bocht probleemloos op een NA past. En ook een Turbo katsectie in een NA schijnt te passen, hoewel ik m'n bedenkingen heb aangezien in de Turbo daar de turbo tussen zit. Weet iemand misschien of de Turbo katsectie ook op een NA standaard manifold past?
En wat restrictie betreft, hoe groter de diameter, hoe beter natuurlijk, maar aangezien de gassen die net uit het blok komen de hoogste temperatuur hebben, hoeveel zin heeft het dan de originele manifold te vervangen? Lees overal dat de originele eigenlijk op de NA al een restrictie is, maar vraag me toch af in hoeverre dit nu werkelijk een verschil maakt.