Quadrifoglio stelt zich voor

Stel jezelf en je auto voor.
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Quadrifoglio stelt zich voor

Bericht door quadrifoglio »

Zo, lekker originele titel gekozen... 8)

Ik ben dus Geoffrey, 23 jaar oud, afkomstig uit Limburg en een liefhebber van ondermeer Italiaanse auto's. Vandaar ook de naam 'quadrifoglio', uiteraard als verwijzing naar (het verleden van) Alfa.

Wat koopt een liefhebber van Italiaanse auto's als eerste auto? Een Mazda MX5 natuurlijk! :lol: Omdat mijn voorkeur uitging naar de iets oudere Alfa's (denk: 75, oudere GTV's,...) en minder naar de nieuwere modellen was er eigenlijk geen enkele Alfa die ik het kopen waard vond.
Criteria voor m'n eerste wagen waren simpel: benzine, licht, rijplezier, liefst achterwielaandrijving en goedkoop in aankoop en onderhoud.

Eigenlijk bleef er voor mijn budget slechts 1 wagen over, een eerste generatie MX5 1.6 waar ik nu 2 jaar plezier mee heb gehad en die mij enorm veel dingen heeft bijgeleerd op het vlak van rijden.
Maar na een tijdje wordt 115pk dan toch wat weinig, is de auto net niet direct genoeg, beetje te praktisch ( :twisted: ) en had ik ook gewoon zin in iets anders als dagelijkse auto.

Ooit 1 passagiersritje op circuit Zolder gekregen in een Caterham Superlight, en sindsdien nog feller gebeten door het lightweight-virus. Na veel zoeken en afwegen van mogelijkheden dan toch ingezien dat een 7-achtige niet ideaal was op dit moment... pijnlijke vaststelling wel. :(

Volgende stop: een Elise(-achtige)! Al sinds de lancering van de S1 Elise was ik een fan, mooie styling, veel plezier en toch lage kosten door het al even lage gewicht.
Op Pistonheads en SELOC tonnen informatie opgezocht, even met het idee van een S1 Sport 160 gespeeld maar dan opnieuw ingezien dat een 160 niet ideaal was voor mijn ritten en mijn gebruik.
Een S2 Elise heeft mij altijd wat minder gedaan, dus die hield ik wat op de achtergrond, maar een Speedster/VX220 sprak mij dan wel weer aan.... :)

Dus van de VX220 ook weer zo veel mogelijk info gezocht (op dit forum en uiteraard op VX220.org) en dat klonk over het algemeen zeer interessant... :lol:
Na wat twijfelen tussen een S1 Elise en een VX220 zag ik in België 2 advertenties: 1 RHD Elise en 1 VX220. Naar beiden gebeld, de Elise was al gereserveerd...balen...maar de VX220 was wel nog beschikbaar.

Keertje gaan kijken, getwijfeld, 2de keer gaan kijken, deftige testrit gedaan en plus- en minpunten tegen elkaar afgewogen. Nog wat zeuren over de vraagprijs en de zaak was beklonken! Waarna de verkoper plots nog afkwam met een hardtop waar ik niets van wist, ideaal. :lol:

Sinds begin deze maand rij ik dus rond met m'n eigen VX220. De eerste week bijna 1000km gereden voor m'n plezier, de 2 voorgaande jaren heeft de wagen maar 2500mijl gereden per jaar. :lol: :oops:

Dus: een zilveren 2002 met zwart interieur met ondertussen 44k mijl. De wagen staat nog grotendeels standaard met uitzondering van een sportluchtfilter en een Larini uitlaat die ver-schrik-ke-lijk goed klinkt in mijn oren. 8) :oops:
Bedoeling was om voorlopig terug wat te sparen en niet te veel spullen te kopen... 3 weken later sta ik op het punt om een set Team Dynamics te gaan halen bij een forumlid. Tot zo ver mijn goede voornemens. :lol:

Serieuze lap tekst, dus hoog tijd voor wat foto's. Ik heb het geluk een paar goede fotografen in m'n vriendenkring te hebben dus:

Links m'n MX5, deze blijft nog om in de winter als daily te dienen (en misschien ook een beetje in de sneeuw te spelen :twisted: )
Afbeelding

De VX220:
Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom Geoffrey,

Zwarte TD's zullen wel goed staan onder zilver. :yes:

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Die foto van Dennis had ik al om mn FB tegengekomen; leuk te zien dat je je hier aan komt melden. Mooie VX; veel plezier en veilige kilometers ermee. +bekijk zeker de evenementen op het forum eens (1 september; kasterlee)
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

welkom en vele veilige km gewenst hoop je snel eens tegen te komen
30/08/14 meet and greet.
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Bericht door quadrifoglio »

Bedankt allemaal. :)

Rijplezier zal er niet aan ontbreken, het rondrijden is verslavend en ik vrees dat hetzelfde geldt voor het upgraden.:lol:


1 september zal wel lukken, staat alvast genoteerd. :)
Benieuwd om eens een standaard-uitlaat te horen van een Speedster, ik vermoed dat die 'iets' stiller is dan de Larini. Plofjes² 8)
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

je staat genoteerd op de lijst voor de meet and greet. moest je niet kunnen laat me iets weten dan

groeten
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Smiley schreef:Welkom Geoffrey,

Zwarte TD's zullen wel goed staan onder zilver. :yes:

Afbeelding

Daar sluit ik me helemaal bij aan, sterker nog: Is toch gewoon een "Must"" ?!?! ;)
Nr.0672
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Pw schreef: Daar sluit ik me helemaal bij aan, sterker nog: Is toch gewoon een "Must"" ?!?! ;)
Smaken verschillen gelukkig, anders waren de DTC's niet aan te slepen :lol:

Vorig jaar een zilveren Elise met rode velgen gezien, ook een heel mooie combinatie!

By tha way, welkom. erg mooie foto's hoor! vooral de laatste.
Afbeelding
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Bericht door quadrifoglio »

Zo, tijd voor een update na net geen 2 maanden eigenaar te zijn.

Dennis Noten heeft een tijdje geleden een kort filmpje van het uitlaatgeluid gemaakt. Nog altijd grote fan van de Larini, heerlijk en soms een beetje asociaal 8)
http://youtu.be/CNDYKVi6Kl8

Wat hebben we tijdens die 2 maanden en 5000 km gedaan?
■Nieuw koelvloeistofreservoir: Geen uitleg nodig zeker? Kleine barstjes aan de bovenste aansluiting waarlangs soms wat KVS ontsnapte. 1 van de vorige eigenaars vond dat een beetje silicone voldoende was, ik vond van niet :( 40€ voor een nieuw reservoir, z'n geld waard dus.

■Setje Team Dynamics Pro Race 1.2 van Smiley gekocht: Vooraan 7x16 en achteraan 7,5x17 in plaats van de standaard 5,5x17 en 7x17: geen fietswielen meer vooraan.:party: Donderdag 30 augustus gaan die opgerookt worden tijdens een driftcursus. 8)

■Plastidip: Busje zwarte plastidip gekocht en een paar onderdelen 'gespoten'. Tankdop, logo's achteraan, de "V" in het radiatorrooster, de zilveren dash-plate (en de zilveren radio vervangen door een zwart exemplaar),... Grote verbetering qua looks, velgen passen nu ook beter bij de rest van de auto.:)

■Verwarming: de zilveren dampkapbuis (met verschillende gaten na 10 jaar) helpt weinig om een voorruit te ontwasemen of om warmte in de auto te krijgen. Dan maar vervangen door een uiterst professionele installatie: PVC-afvoerbuizen met een panty om insecten en vuiligheid tegen te houden en wat ducttape om alles wat beter af te dichten:D

5000 kilometer als daily, veel plezier, veel interesse en vreemde blikken van andere mensen,... Absoluut geen spijt van m'n aankoop, al blijft een Elise S1 Sport 160 of een Caterham toch nog in m'n hoofd rondspoken.
Zorgen dat we nog kunnen dromen van iets hè :oops:
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Hoi,
Ik zou wel een afdekkapje kopen, zelf maken eventueel, over het nieuwe reservoir.
De zon hard het plastic uit waardoor deze scheurtjes ontstaan.
Succes
Grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Bericht door quadrifoglio »

Ja, dat afdekplaatje moet ik nog regelen. :)

Man, wat hou ik van deze auto! :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Knappe foto's, knappe wielen, mooie combo zilver-zwart :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

sooike schreef:Knappe foto's, knappe wielen, mooie combo zilver-zwart :lol:
Idem ;)
Nr.0672
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Bericht door quadrifoglio »

Ondertussen staat de vosholl al een tijdje stil, de Mazda doet het perfect als winterwagen :D

Maar als ik dan terugkijk naar de foto's... het mag snel terug lente worden

Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Mooie actie foto.
Plaats reactie