Hergebruiken speedster velgen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Hergebruiken speedster velgen

Bericht door Elnielio »

Nou ben ik opzoek naar leuke nieuwe velgen voor mn speedster en zal daar binnekort wel voor gaan slagen, keuze genoeg! Nou is mijn vraag juist over de standaard 2.2 velgen. Deze zien er eigenlijk nog prima uit en zou ze nog willen gebruiken zo mogelijk. Ik heb weinig verstand van velgen maten en kom niet veel verder dan de inch maat. Zijn deze velgen passend te maken op mijn opel astra wagon uit 2006? Ik zag dat de steek van beide 5x110 zijn maar veel verder kom ik niet.
Iemand enig idee of dit zou kunnen passen?
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Ik heb zelf onlangs de velgen van de Turbo voor mijn speedster gekocht.

De "oude" originele velgen heb ik nu onder mijn Vectra van 2006 gezet. Voor het zicht heb ik er wel spacers van 15mm bij. Anders steken de velgen toch wel veel naar binnen. De bandenmaat van 225/45/17 passen ook perfect onder de vectra. Ik denk dat de astra deze maat ook prima past?

(let wel, ik had 4 brede achtervelgen). De smalle voorvelg kan denk ik echt niet onder de astra.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Bericht door Elnielio »

Dan zou je zeggen dat het toch op een Astra uit 2006 ook moeten kunnen. Waarom zou de voorvelg van de 2.2 niet passen denk je? Die velg is wel smaller maar de rest van de maten zijn gelijk of ziet er gewoon niet uit? ;-)
Blitz

Bericht door Blitz »

passen zal dat volgens mij wel doen, maar dat gaat echt geen zicht zijn hoor.. + te weinig grip ook denk ik
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Elnielio schreef:Die velg is wel smaller maar de rest van de maten zijn gelijk of ziet er gewoon niet uit? ;-)
Let op het maximale draagvermogen van de velg.

Ik dacht dat de voor-velgen van de Speedster iets van 350Kg per stuk mogen hebben. Staat aan de binnenzijde op 1 van de spaken als het goed is.

Met een Astra of zo ga je daar akelig dicht bij of zelfs overheen.

Achter-velgen (in ieder geval de HT versies) zouden meer 'normale' 5 a 600Kg moeten aankunnen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie