Kilometerteller telt in mijlen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

robertsabee schreef:Jongens, ben ik nu gek of niet? Als je bij een OPELDEALER een nieuwe unit laat plaatsen, die niet goed blijkt te werken, laat je toch dit probleem door die echt-niet-goedkope-OPELDEALER oplossen?!!
Wij waren iig al lang blij dat we konden rijden na talloze ritjes naar belgie omdat het probleem maar bleef en steeds niet opgelost werd ( geloof me: elke keer heen en weer naar belgie om steeds je auto op te halen die goed zou zijn maar het niet is ... Dat ben je snel behoorlijk zat hoor!) er een nieuwe set in kwam. Ik vraag me af of ze in ons geval wel wisten dat de tellers de mijlen stand weergeven aangezien de snelheidsmeter wel in km is.

Wij kwamen er ook pas achter na 1 tank en zien dat er iets niet klopt. Voor ons was het niet de moeite waard meer om WEER terug te gaan, we zijn hem maandennnn kwijt geweest de eerste 2 jaar.

Vreemd blijft het wel, als deze set in de UK verkocht wordt als vervanger klopt het bij hun andersom niet meer ... vaag.
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

ik snap je wel hoor, maar het blijft een allerbelabbertste service van OPEL
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

robertsabee schreef:ik snap je wel hoor, maar het blijft een allerbelabbertste service van OPEL
Ja, het gaat echt nergens over. Je rijdt in een Opel maar bij elke dealer die we in het begin geprobeerd hebben wisten ze eigenlijk nul over de auto.

Gelukkig dat we terecht kunnen bij mensen die er wel verstand van hebben maar eigenlijk is het te gek voor woorden toch?! ...
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

speedster2008 schreef: Gelukkig dat we terecht kunnen bij mensen die er wel verstand van hebben maar eigenlijk is het te gek voor woorden toch?! ...
dàt bedoel ik
Jan C
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:54

Bericht door Jan C »

Bedankt voor jullie reacties; heb ze met vertraging nu pas gezien.
Jason (speedster2008) lijkt inderdaad net hetzelfde probleem te hebben. Buiten het feit dat de teller in mijlen telt, is de snelheidsmeter inderdaad heel onprecies: hij overdrijft altijd zo'n 10 à 15 km/u.
Zoals Jason aanraadde, heb ik net met Van der Kooi gebeld. Daar waren ze inderdaad op de hoogte van het probleem. Er schijnt een hele serie van die slechte tellers geproduceerd te zijn (maandagochtend exemplaren waarschijnlijk...). Maar de laatste serie zou wel een goeie zijn. Zo heeft Van der Kooi eens 3 of 4 keer een unit moeten vervangen voor het een goed exemplaar was. Bij Opel Nederland zou men op de hoogte zijn van het probleem.
Die informatie heb ik nu net doorgegeven aan mijn dealer. Hopelijk zijn er nu nog units van de goede serie in voorraad...
Het is inderdaad wel straf dat wij die informatie aan de dealer moeten geven. Als de dealers van zulke problemen niet op de hoogte gebracht worden, dan loopt er organisatorisch en qua interne communicatie het een en ander verkeerd bij Opel...
Maar ik wil dat het probleem opgelost geraakt en liefst snel. Dan heeft het geen zin om de dealer onder druk te zetten. Door zelf mee te zoeken naar een oplossing en hem deze informatie te geven gaat het hopelijk wat sneller...
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Op zich leuk toch, een Speedster waar je veel rijplezier aan beleeft en waar de kilometers traag tellen, beter voor de herverkoopwaarde :lol:

Minder leuk natuurlijk als je alles netjes correct wil, tenslotte betaal je er ook voor bij je Opeldealer.

Indien dit probleem niet opgelost geraakt, zou ik de dealer of Opel zelf verantwoordelijk stellen voor het frauderen met de Km-stand van je Speedster, wat bij wet verboden en dus strafbaar is :!:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Jägertee
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie