Speedster koplampen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Speedster koplampen

Bericht door Arno »

Die hoes (onderdeelnummer 4801759 en 60) zijn AFAIK nooit los gemaakt.

Origineel was het ontwerp van de Speedster koplampen zoals op het diagram met een koplampunit en een achter-kap er los overheen geschoven/geklikt.

Ik vermoed dat in de praktijk bleek dat er teveel vocht en troep in de koplampunits kwam, dus toen is Opel/GM deze gaan vast-kitten achterop en hebben ze de gaten voor het wisselen van de lampen er in gemaakt en deze met de grote rubberen doppen afgedicht.

Als je de huidige koplampen goed bekijkt zal je zien dat aan de achterzijde er 2 zwarte 'kappen' op zitten. De ene zit aan het 'glas' aan de voorzijde en heeft de lamp-units er in (dat was altijd de bedoeling als 1 deel) en een tweede 'kap' die daar weer op gekit zit en dat is die oude '4801759' en '4801760'.

Eigenlijk moest die er dus af kunnen (en kon je bij het 'binnenwerk' van de koplampen), maar dat is ergens op het laatste moment in het ontwerp aangepast.

Zoals je hier ook kan zien:

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische documentatie/epc/P Electrical/6 Exterior lighting/7 Headlamps/index.html

Staan deze kappen niet eens meer in de onderdelen catalogus.

Ik vermoed dat de prijs die je voor de kappen/hoezen ziet gewoon weer een complete koplamp is...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Speedster koplampen

Bericht door tibby »

Bericht van Regelin ivm de kappen...

Hi Andre,
no, it is not needed.
This ios just a plastic cover fitted behind the headlights (probably for water protection but not tight at the same time) and is in my opinion a 100% useless item.

Kind regards
Uwe

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Speedster koplampen

Bericht door sooike »

Arno schreef:Zoals je hier ook kan zien:

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische documentatie/epc/P Electrical/6 Exterior lighting/7 Headlamps/index.html

Staan deze kappen niet eens meer in de onderdelen catalogus.

Ik vermoed dat de prijs die je voor de kappen/hoezen ziet gewoon weer een complete koplamp is...

Bye, Arno.
Maar hier staan de kappen (10) wel nog in de onderdelen catalogus.

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Ze worden ook, volgens de tekening althans, achterop de bevestigingsbeugel (7) gemonteerd.

Ik had de info vandaag gekregen van de Opel dealer, en op de site "www.ecat24.com........." die ik op de vorige pagina heb gepost, staan de onderdelen die besteld dienen te worden i.p.v. de vroegere bestelnummers van een koplamp. Hier staan de kappen bij (misschien wel om extra geld los te peuteren...........)

Denk toch dat het een extra beschermkap is. Mochten de kappen/hoezen gewoon weer een complete koplamp zijn, zijn ze plots heel betaalbaar geworden............. :roll:

@tibby, uwe zal ze al wel eens gezien hebben......................
Einfach nur ein nackter Sportler
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Speedster koplampen

Bericht door tibby »

@ Sooike: Wel duur voor een useless item zoals Uwe zei. :lol:

grtz
captain slow
Plaats reactie