Speedster koplampen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Speedster koplampen

Bericht door YvoTuk »

Laatst meldde een gewaardeerd forumlid dat er problemen zijn met de leverbaarheid maar vooral ook prijsstelling van de koplampen voor de Speedster.

Ik ben nu in discussie met wat mensen binnen GM om te kijken of we iets van een deal kunnen maken, maar om eerlijk te zijn heb ik geen richtingsgevoel bij de prijzen van de lampen.

Kunnen jullie eens aangeven waar ik bij nieuwe lampen aan moet denken? Wat vraagt de dealer voor zo'n lampje?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

1400 voor een koplamp, en 550 voor een achterlamp.
(stukprijs, incl btw, GEEN setprijs)

Mocht je in de toekomst van andere onderdelen willen weten wat ze kosten.
Hier kun je de onderdeelnummes opzoeken:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

En hier de richtprijzen (onderdelen nummers van bovenstaand gebruiken)
http://opelnet.at/page.asp?id=io_opel_spareparts
Laatst gewijzigd door Smiley op 15 okt 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

Elke prijsverlaging van de achter/koplampen is meegenomen, maar zelfs halvering van de prijzen maakt ze nog steeds erg duur.

Het grootste probleem van onze koplampen zijn de lenzen. Die zijn van kunstof en door de jaren heen zit op de meeste wel aardige wat putjes en krasjes.

Het zou mooi zijn als je het voor elkaar kan krijgen om de Lenzen (origineel of goede immitaties) voor een schappelijke prijs te kunnen verkopen, vooral die van de koplampen.
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

Het kost de fabriek amper 25 euro voor het maken van een koplampen of achterlicht.

En dan 1400 euro vragen ja dan blijven ze gewoon in de schappen liggen.

En prijs van 100,- Euro per koplamp is meer dan voldoende.
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

Prachtig initiatief...

En "Nee" heb je, een "Ja" kan je krijgen... !

Zou super zijn mocht GM zich openstellen tot een prijsaanpassing 8)
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

Kunnen we die lenzen niet ergens in Azië laten namaken of zo. Dit is toch te zot voor woorden. Voor die 1400 euro kan je ze nog zelf gaan ophalen ook!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Hier heb je wat leesvoer Yvo. (namen en rugnummes enzo van de originele tooling)
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/93 ... ht-lenses/
Die lampies hebben al aardig wat opstartpogingen gehad in europa, maar er is nog niemand de lucht ingekomen.

Ook ik denk dat alleen de lensen al interesant is.
Ik heb nog een linker liggen, en een rechter is ook wel te ritselen, mocht het daadwerkelijk tot tooling komen :thumbup:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Bericht door TissiRS »

Zou erg fijn zijn als hier verandering in komt. Mocht je de prijsstelling kunnen veranderen dan ben ik graag de eerste afnemer, voor de prijs die nu gevraagd wordt kan ik heel wat uurtjes zelf knutselen om mijn lampen om te bouwen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Nieuwe lenzen, dat zou denk ik al mooi zijn.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Ik heb ook eens geinformeerd bij m'n Opeldealer en betaal de koplamp net geen 1000 euro, achterlicht net geen 400 euro. Prijzen incl. BTW en korting!

Prijzen 2.2 uitvoering en turbouitvoering zijn identiek.
Enkel de linkse turbokoplamp is 20 euro duurder.

Nog veel geld natuurlijk maar wel een fikse korting :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Lenzen zouden op zich wel gemaakt kunnen worden maar daarvoor zou nieuwe tooling moeten komen en dat maakt het dan weer duur.

Om een indruk te geven, ik heb tooling laten maken voor de Elise S1 koplampkappen (in aluminium). Dat grapje heeft me 2500 Euro gekost(!)

Ik kan niet beloven dat we echt iets voor elkaar kunnen krijgen en ik heb zeker geen invloed op de productie prijzen van GM, maar als we een dealtje kunnen maken met de mannen lijkt me dat altijd meegenomen :)

Overigens, met de informatie die ik tot noch toe heb gekregen zitten we nu op 980 Euro incl BTW.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat de koplampen van een Lotus 340R op waren. Dan heb je toch een probleem, je mag de weg niet op.. Wil je niet meemaken...
Vroeg of laat raken ze op. Je ziet nu al mensen die een extra setje hebben liggen voor de Speedster voor het geval dat. En wanneer ze op zijn zullen de prijzen voor die laatste koplampen nog hoger worden...
Goede actie dat er iemand is die dit wil oplossen..
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het is altijd wel op te lossen.
(Op de speedster past aftermarket setje van een 307 met een custom adapter. Past wel, maar ziet er niet uit)
De auto blijft dan wel op de weg.
Laatst gewijzigd door Smiley op 18 okt 2012 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

340R koplampen zijn inderdaad op en worden niet meer gemaakt. Ik heb daar al wat vreemde creaties gezien ;)

Probleem is dat er maar 340 van die dingen gemaakt zijn dus om daar iets speciaals voor te ontwikkelen is helemaal een probleem..
Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Speedster koplampen

Bericht door sooike »

Hier een update van de Speedsterkoplampen.

Het betreft de turbo-exemplaren.

Er zijn 2 versies van koplampen, versie 1 gebruikt tot chassisnummer 007328 (onderdeelnummer 48011442 en 43) en versie 2 vanaf 007328 (onderdeelnummer 4801770 en 71).

Beide versies voor officiele prijs van 1694 euro/koplamp, maar bij versie 2 dient er een hoes (onderdeelnummer 4801759 en 60) bij besteld te worden, aan 590 euro/koplamp.

Niets nieuws dus, maar versie 1 is niet meer leverbaar en definitief vervangen door versie 2 wat een setje turbo lampen dus meteen 1180 euro duurder maakt! Zo kost een nieuw setje dus 4568 euro, zonder schuimrubberdichting van 96 euro/koplamp en enkele dichtingstopjes voor de hoes :shock:

De vervanging van versie 1 is ook op deze site duidelijk, handige site trouwens........

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/3 ... 5309,5303/

In hoeverre de hoes noodzakelijk is weet ik niet, misschien zijn de koplampen versie 2 achteraan minder beschermd..............

Iemand hier ervaring mee?

(Vermelde prijzen excl. korting)
Laatst gewijzigd door sooike op 27 feb 2013 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie