Morgen gaan we de remvloeistof verversen.
In de manual staat dat je hiervoor een tech2 nodig hebt?
Moet je daarvoor nr de dealer of lukt het zonder ook?
Algemene tips om het systeem goed te ontluchten??
Grtn, Frederik
remvloeistof verversen
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
De TECH2 gebruiken ze om ook het beetje vloeistof wat 'opgesloten' zit in de ABS unit te verversen door de kleppen open te zetten en evt. de pomp te activeren in een diag mode.
Op zich is dat niet verplicht. Met 'gewoon' verversen heb je het meeste vloeistof in het hele systeem al vervangen.
Eventueel kan je na een eerste verversing de auto even de weg op nemen en 'm een paar keer flink in de ABS hangen en dan nog een keer doorspoelen. Dan is ook het hydralusche circuit van de ABS unit redelijk ververst.
Verversen doe ik zelf het liefste met een druk systeem waarbij je een voorraadvat en luchtdruk op het reservoir aansluit en dan alleen maar de ontluchtings-nippels open hoeft te draaien.
Ouderwets met 2 man werken (1 in de auto bedient pedaal, andere gaat de remklauwen langs) werkt ook prima, maar is wat langduriger..
Let in dat geval alleen beetje op dat het rempedaal niet helemaal tot de vloer getrapt wordt. De hoofd remcylinder kan aan het eind (waar je normaal gesproken niet komt) wat oxidatie of aanslag in de boring hebben wat de dichting van de zuiger kan beschadigen als hij daar overheen schraapt.
Bye, Arno.
Op zich is dat niet verplicht. Met 'gewoon' verversen heb je het meeste vloeistof in het hele systeem al vervangen.
Eventueel kan je na een eerste verversing de auto even de weg op nemen en 'm een paar keer flink in de ABS hangen en dan nog een keer doorspoelen. Dan is ook het hydralusche circuit van de ABS unit redelijk ververst.
Verversen doe ik zelf het liefste met een druk systeem waarbij je een voorraadvat en luchtdruk op het reservoir aansluit en dan alleen maar de ontluchtings-nippels open hoeft te draaien.
Ouderwets met 2 man werken (1 in de auto bedient pedaal, andere gaat de remklauwen langs) werkt ook prima, maar is wat langduriger..
Let in dat geval alleen beetje op dat het rempedaal niet helemaal tot de vloer getrapt wordt. De hoofd remcylinder kan aan het eind (waar je normaal gesproken niet komt) wat oxidatie of aanslag in de boring hebben wat de dichting van de zuiger kan beschadigen als hij daar overheen schraapt.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België