Pagina 1 van 1
kettingspanner
Geplaatst: 20 okt 2012 20:47
door hitman
hier een foto van uit het forum
waarbij mijn vraag welke is nu de oude en de nieuwe kettingspanner
Geplaatst: 20 okt 2012 20:59
door Manta79
De bovenste is de nieuwe spanner.
p.s. deze vervangt alleen de versie die eronder ligt met de streepjes en kan niet op de plek van een spanner zonder die streepjes... (andere geleiderail)
gr. Rieske
Geplaatst: 21 okt 2012 7:40
door hitman
volgens opel en het motor nummer heb ik al een vernieuwde kit van fabriek uit
maar volgens mij zit daar die bovenste kettingspanner in ipv zo'n nieuwe
met zo'n platte kop waar je de sleutel op moet zetten de nieuwe heeft daar een uitsteeksel
of bedoelen ze bij opel dat ze gewoon een grotere sproeier hebben gemonteerd in de fabriek
Geplaatst: 21 okt 2012 9:03
door Manta79
Hi,
Het kan dat je vanuit de fabriek de versie hebt met de streepjes dwars op de hoekje (de onderste op de foto en wat Opel bij jou de vernieuwde set noemt), maar ook heb ik van anderen gehoord en gezien dat daar niet automatisch een grotere sproeier bij hoeft te zitten.
Van Opel werd ik niet wijzer, ik heb zelf een van de oudste Speedsters en die viel ook nergens onder een regeling wanneer er iets met de kettingset zou zijn (het is geen recall). Ik heb daar een officieel bericht van.. Welke Speedster dan wel, vroeg ik me af en is er wel of niet aan het blok gesleuteld. Nee was het antwoord, niet bij de Opel.
De enige manier om er zeker van te zijn is alles te vervangen door de laatste kettingenset (waar de bolle spanner in zit). Ik heb dit ook gedaan, had echt de eerste spanner (zonder streepjes) en kleine sproeier. Ik kon het ook niet alleen af met een nieuwere spanner. Alles was brandschoon en het liep als een zonnetje voor ik begon. Alleen nu heb ik zekerheid, wat wel een fijner gevoel is.
Voor jouw de keuze, "doe ik alleen de nieuwe spanner (die keuze heb jij wel !) en/of ga ik ook onderzoeken of mijn sproeier de grotere versie is".
Succes
gr