Mijn nieuw atelier en verzameling

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door S. Gonzales »

Als ik zo naar de foto van de krukasflens kijk, krijg ik niet de indruk dat er een vakman aan dat blok gewerkt heeft.k :shock:
De carterpan is er zo te zien dus ook af geweest, ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt als je het blok openmaakt.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door Dominique »

Het klopt wat hitman zegt, de bouten zijn rekbouten.
Normaal gesproken hoef je daar geen loctite bij te gebruiken, maar in dit geval dient dat om de olie bij de koppeling weg te houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door vauxhall »

Blok is bij NEXTEK zwitserland gedaan voor 22.000euro
door vorige eigenaar (heb de fakturen)
Speedster ligt nu bij mij thuis uit elkaar.
Geen zin om hem terug ineen te steken en ergens binnen te brengen. Klasen of F. Janssen
Werk kan ik grotendeels zelf. Iemand met ervaring die oorzaak ziet en eventueel raad voor die krukas.

Lees dat er soms pasbussen gedraaid worden rond de bouten van het vliegwiel zodat er niet de minste speling/beweging op komt.
5 boutgaten zijn nog heel goed op de krukas de M10 x1.25
één gat en bout zijn een M11? miss was het een M12 maar denk het niet.
Is dit altijd zo? of was dit al een herstelling geweest? groter geboord en opnieuw getapt?
gewicht kan dan toch niet kloppen? 5 x M10 gewicht met één M11 of 12 ertussen? dat slingert toch
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door Exmantaa »

6x M10 normaal (Meestal heeft 1 gat een iets nauwere passing ter uitlijning)

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door tibby »

M'n blok is de deur uit....

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door speedy1949 »

Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door vauxhall »

Meteen lichter vliegwiel monteren en niet modderen met tapgaten?[/quote]


was al lichter vliegwiel en sachs race koppeling
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door vauxhall »

speedy1949 schreef:Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?

enkel voor de opbouw van de motor. Wil maar zeggen dat er genoeg betaald is dus half werk verwacht je niet aan die prijs.
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door tibby »

Helaas kloppen die prijzen...
Mijn ombouw had de helft bij Regelin gekost (ZONDER MOTORAANPASSINGEN DUS) Ga je voor de full monty kan het inderdaad hoog oplopen....
Denk dat ik na m'n ombouw regelin ombouw+versterken motor nu ook daar ergens ga stranden... (maar TERRY gaat me niet te veel tellen he :D :D :D )

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door speedy1949 »

Ik hoop toch niet voor zulke kosten te komen, was het trouwens niet voordeliger om bv die Speedster van Bas te kopen voor 18000 euro met 300 pk?
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door tibby »

Had 20 pk te weinig :mrgreen:
captain slow
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door vauxhall »

toen ik die van mij kocht had die 150pk te weinig :mrgreen:
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door vauxhall »

hier de vermogenskurve, lijkt me heel gelijkmatig voor een turbo
Klasen-motors Garrett GT28RS turbo/ Tial wastegate MVR44
350,14PK 440,29NM
Bijlagen
Klasen 001 k.jpg
Klasen 001 k.jpg (32.7 KiB) 4723 keer bekeken
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Bericht door Daan »

Zelf ook met de GT28RS op een 2.0 gereden. Wereldwijd eigenlijk bekroond als ultieme straatturbo.
Een GT28RS op een 2.2 in een Speedster zou perfect zijn in mijn ogen. Voldoende pk's naar keuze en een rechte lijn in de curve.
... jammer dat je je 2.2 blok uit elkaar moet halen om deze turbo leuk te laten draaien.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie