Mijn nieuw atelier en verzameling
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Als ik zo naar de foto van de krukasflens kijk, krijg ik niet de indruk dat er een vakman aan dat blok gewerkt heeft.k
De carterpan is er zo te zien dus ook af geweest, ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt als je het blok openmaakt.
De carterpan is er zo te zien dus ook af geweest, ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt als je het blok openmaakt.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Het klopt wat hitman zegt, de bouten zijn rekbouten.
Normaal gesproken hoef je daar geen loctite bij te gebruiken, maar in dit geval dient dat om de olie bij de koppeling weg te houden.
Normaal gesproken hoef je daar geen loctite bij te gebruiken, maar in dit geval dient dat om de olie bij de koppeling weg te houden.
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Blok is bij NEXTEK zwitserland gedaan voor 22.000euro
door vorige eigenaar (heb de fakturen)
Speedster ligt nu bij mij thuis uit elkaar.
Geen zin om hem terug ineen te steken en ergens binnen te brengen. Klasen of F. Janssen
Werk kan ik grotendeels zelf. Iemand met ervaring die oorzaak ziet en eventueel raad voor die krukas.
Lees dat er soms pasbussen gedraaid worden rond de bouten van het vliegwiel zodat er niet de minste speling/beweging op komt.
5 boutgaten zijn nog heel goed op de krukas de M10 x1.25
één gat en bout zijn een M11? miss was het een M12 maar denk het niet.
Is dit altijd zo? of was dit al een herstelling geweest? groter geboord en opnieuw getapt?
gewicht kan dan toch niet kloppen? 5 x M10 gewicht met één M11 of 12 ertussen? dat slingert toch
door vorige eigenaar (heb de fakturen)
Speedster ligt nu bij mij thuis uit elkaar.
Geen zin om hem terug ineen te steken en ergens binnen te brengen. Klasen of F. Janssen
Werk kan ik grotendeels zelf. Iemand met ervaring die oorzaak ziet en eventueel raad voor die krukas.
Lees dat er soms pasbussen gedraaid worden rond de bouten van het vliegwiel zodat er niet de minste speling/beweging op komt.
5 boutgaten zijn nog heel goed op de krukas de M10 x1.25
één gat en bout zijn een M11? miss was het een M12 maar denk het niet.
Is dit altijd zo? of was dit al een herstelling geweest? groter geboord en opnieuw getapt?
gewicht kan dan toch niet kloppen? 5 x M10 gewicht met één M11 of 12 ertussen? dat slingert toch
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
6x M10 normaal (Meestal heeft 1 gat een iets nauwere passing ter uitlijning)
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
- speedy1949
- Actief lid
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
- Locatie: waddinxveen
- Contacteer:
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Meteen lichter vliegwiel monteren en niet modderen met tapgaten?[/quote]
was al lichter vliegwiel en sachs race koppeling
was al lichter vliegwiel en sachs race koppeling
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
speedy1949 schreef:Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?
enkel voor de opbouw van de motor. Wil maar zeggen dat er genoeg betaald is dus half werk verwacht je niet aan die prijs.
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Helaas kloppen die prijzen...
Mijn ombouw had de helft bij Regelin gekost (ZONDER MOTORAANPASSINGEN DUS) Ga je voor de full monty kan het inderdaad hoog oplopen....
Denk dat ik na m'n ombouw regelin ombouw+versterken motor nu ook daar ergens ga stranden... (maar TERRY gaat me niet te veel tellen he )
grtz
Mijn ombouw had de helft bij Regelin gekost (ZONDER MOTORAANPASSINGEN DUS) Ga je voor de full monty kan het inderdaad hoog oplopen....
Denk dat ik na m'n ombouw regelin ombouw+versterken motor nu ook daar ergens ga stranden... (maar TERRY gaat me niet te veel tellen he )
grtz
captain slow
- speedy1949
- Actief lid
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
- Locatie: waddinxveen
- Contacteer:
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Ik hoop toch niet voor zulke kosten te komen, was het trouwens niet voordeliger om bv die Speedster van Bas te kopen voor 18000 euro met 300 pk?
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
toen ik die van mij kocht had die 150pk te weinig
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
hier de vermogenskurve, lijkt me heel gelijkmatig voor een turbo
Klasen-motors Garrett GT28RS turbo/ Tial wastegate MVR44
350,14PK 440,29NM
Klasen-motors Garrett GT28RS turbo/ Tial wastegate MVR44
350,14PK 440,29NM
- Bijlagen
-
- Klasen 001 k.jpg (32.7 KiB) 5082 keer bekeken
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Zelf ook met de GT28RS op een 2.0 gereden. Wereldwijd eigenlijk bekroond als ultieme straatturbo.
Een GT28RS op een 2.2 in een Speedster zou perfect zijn in mijn ogen. Voldoende pk's naar keuze en een rechte lijn in de curve.
... jammer dat je je 2.2 blok uit elkaar moet halen om deze turbo leuk te laten draaien.
Een GT28RS op een 2.2 in een Speedster zou perfect zijn in mijn ogen. Voldoende pk's naar keuze en een rechte lijn in de curve.
... jammer dat je je 2.2 blok uit elkaar moet halen om deze turbo leuk te laten draaien.
Opel Speedster 2.2 Turbo