Pagina 10 van 13

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 10 dec 2013 22:04
door vauxhall
de zetel bedoel je? Nummer 9 en 19 waren 2 weken geleden nog beschikbaar.
Nummer 50 van 50 gaat deze maand verloot worden.


aKra schreef:Zijn ze nog ergens te koop :$

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 10 dec 2013 22:16
door aKra
Hoeveel kost het als ik mag vragen :bag:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 dec 2013 12:29
door vauxhall
Voor de stoel met steunen 1060euro incl levering

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 dec 2013 13:29
door aKra
Dat vind ik reuze meevallen moet ik zeggen voor wat je krijgt... Waar/wie moet ik aanspreken?

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 dec 2013 19:53
door vauxhall
http://www.corbeau-seats.com/motorsport ... uct_id=145

Keane Pudney

onderaan de pagina kan je chatten met die man of een bericht achterlaten.

Ik zeg er wel bij, deze zetel past nooit in een straatspeedster.
Te breed, passagierszetel moet kleiner zijn dan de standaard.
Middenconsole verplaatsen.
Stuur verplaatsen naar rechts +-5cm

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 dec 2013 21:10
door aKra
Dat veranderd de zaak, ik dacht dat ze pasten :P

Dan sla ik over ;(

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 30 jan 2014 21:49
door vauxhall
tijdje geleden op circuit zolder tijdens opwarmrondes...
beetje koopelingsproblemen/ versnellingen
daarna wiel links achter blokkeert, motor valt uit
start niet meer.
nu versnellingsbak uitgebouwd
starter kop eraf door losgekomen vliegwiel
merk dat er GEEN loctite op de bouten zit
aan de koppeling is wel een huls stuk denk ik
veel speling nu op de afgebroken bouten en vliegwielgaten
iemand idee van oorzaak?

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 30 jan 2014 21:50
door vauxhall
nog fotos

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 30 jan 2014 21:51
door vauxhall
nog

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 30 jan 2014 21:52
door vauxhall
laatste

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 30 jan 2014 22:33
door Herman
Deleted

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 9:17
door Arno
vauxhall schreef: starter kop eraf door losgekomen vliegwiel
merk dat er GEEN loctite op de bouten zit
Dat kan zo horen. Zou je even in TIS oid. moeten kijken wat Opel voorschrijft, maar er zijn genoeg fabrikanten waar de vliegwiel-bouten droog moeten worden gemonteerd en op moment (meestal via een bepaald patroon/volgorde) moeten worden gezet. Daar mag dan geen locktite oid. worden gebruikt. Anderen gebruiken soms speciale dichtingsmiddelen als de boring in de krukas 'door-en-door' is om tegen te gaan dat motorolie via de schroefdraad naar buiten komt.

Was het vliegwiel vervangen recent? Zo ja: Nieuwe bouten gebruikt of de oude her-gebruikt? Ik weet niet of Opel 'rek' bouten gebruikt bij de montage van het vliegwiel op de krukas? Vaak mogen die bijvoorbeeld niet hergebruikt worden..

Lijkt er idd. op dat de bouten van de montage van het vliegwiel op de krukas los gekomen zijn. Toen is het hele zaakje op de bouten (ipv. de frictie tegen de krukas) gaan 'hangen' en wielebelen en uiteindelijk hebben de boutkoppen het opgegeven en is de zaak gaan kantelen/slingeren in de behuizing..

Ik ben bang dat je krukas helaas slachtoffer is. Vermoed niet dat die nog te redden valt :(

Bye, Arno.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 14:47
door tibby
Succes man :(

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 16:48
door hitman
geluk bij ongeluk
den tibby heeft nog blokje voor je aan een prijsje


Flywheel to crankshaft – align the centring
spigot, immobilise the flywheel with KM-652,
use new bolts, use 53 Nm + 25° to tighten the
bolts evenly.
Clutch plate and clutch pressure plate.


en op mijn originele zat van de fabriek uit blauwe locktite

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 17:39
door Neetmans
op al mijn opels waar ik ooit koppeling en vliegwiel van los gehad heb heb ik altijd alles weer met loctite terug geplaatst.
beter het zekere voor het onzekere!!

al teveel horror verhalen gezien/gelezen waarbij de boel los gekomen was.
boutjes van de drukgroep aan het vliegwiel hoeven op bepaalde types zomaar 'net aan' vast te zitten.
Dacht dat het bij de c20xe zo'n 25-30NM is.