Pagina 1 van 1

alternator

Geplaatst: 04 nov 2012 19:31
door hitman
Heb nog iets wat enorm op mijn systeem werkt misschien weten jullie wel raad met mijn probleem

Soms heb ik een gezoem dat ik hoor in de cabine (hoor het niet bij de motor zelf of bij de alternator) enkel in de cabine.
Het gezoem komt niet altijd voor zoals gisteren wel en vandaag weer niet.
Heb de poly v riem al eens ingespoten met product om te zien of dit beter was maar het is nog voorgevallen sindsdien.
Soms lukt het met de motor even uit te zetten en 30 min wachten en opnieuw starten en weg geluid.
Had dus al gedacht richting alternator, als ik dus stationair draai en je hoort het en ik steek de lichten aan dan veranderd duidelijk de frequentie van het geluid.
Maar als ik ga rijden kan ik niet zeggen dat het geluid mee de hoogte in gaat naargelang het toerental.

Moet wel zeggen dat ik denk dat het nog altijd de eerste riem is die erop licht maar zie echt niks aan de riem.

Wat denken jullie?
Al voor gehad dat jullie alternator stuk was of de spanrol of de riem zelf die dit veroorzaakt

en ja na de ombouw naar 2.4 inlaat is de condensator op de alternator aangesloten gebleven.

Geplaatst: 04 nov 2012 21:56
door gertje
Kan de frequentie zijn die door de boxen een geluid voortbrengt. Maar dan zou je bij meer gas de toon ook veranderen

Geplaatst: 05 nov 2012 6:54
door frederic
was bij mij het zelvde, ik zo toch even die condensator controleren.

zet even de radio uit en luister dan nog eens :wink:

Geplaatst: 05 nov 2012 7:36
door speedokus
kan ook de brandstofpomp zijn,die zit achter het rugschot.

Geplaatst: 05 nov 2012 7:50
door Manta79
Ik had een spanrollager helemaal droog staan en jankte steeds harder naarmate je meer gas gaf... en ik zag in dezelfde week een spanrol die lam was (geen spanning op de snaar)..

Snaar eraf halen en bekijk het loopvlak van de rol op sporen van inslijten en of de spanner nog spant. De spanner moet met best veel kracht dmv een ratel met 3/8 bitje ontspannen worden door hem naar boven te trekken/duwen. De rol zelf moet helemaal geen spelling hebben en aanvoelen dat het lager soepel in het vet staat en niet in droge kogeltjes.

Wie weet is dit het..

Geplaatst: 05 nov 2012 16:41
door hitman
Heb vandaag de wielkasten eruit beide kanten de volledige onderkant er onderuit en ik heb schaamte

wat heb ik gevonden de condensator heeft maar 1 draad gekregen ipv 2
en zo verbonden met de alternator dus die doet geen dienst
maar hoe kan ik dit het gemakkelijkst oplossen

foto van hoe het eruit ziet

Geplaatst: 05 nov 2012 16:46
door hitman
foto's uit de dummy guide
de draad met het gele kopje is bij mij ok

mag ik vb de andere gelijk waar als massa bevestigen of heb ik het mis

Geplaatst: 05 nov 2012 20:48
door hitman
mag ik nu de massa kabel van de condensator aan de bevestigingsbout van de alternator bevestigen
of moet het als op de foto uit de dummy guide
anders moet de dynamo eruit hiervoor