alternator
Geplaatst: 04 nov 2012 19:31
Heb nog iets wat enorm op mijn systeem werkt misschien weten jullie wel raad met mijn probleem
Soms heb ik een gezoem dat ik hoor in de cabine (hoor het niet bij de motor zelf of bij de alternator) enkel in de cabine.
Het gezoem komt niet altijd voor zoals gisteren wel en vandaag weer niet.
Heb de poly v riem al eens ingespoten met product om te zien of dit beter was maar het is nog voorgevallen sindsdien.
Soms lukt het met de motor even uit te zetten en 30 min wachten en opnieuw starten en weg geluid.
Had dus al gedacht richting alternator, als ik dus stationair draai en je hoort het en ik steek de lichten aan dan veranderd duidelijk de frequentie van het geluid.
Maar als ik ga rijden kan ik niet zeggen dat het geluid mee de hoogte in gaat naargelang het toerental.
Moet wel zeggen dat ik denk dat het nog altijd de eerste riem is die erop licht maar zie echt niks aan de riem.
Wat denken jullie?
Al voor gehad dat jullie alternator stuk was of de spanrol of de riem zelf die dit veroorzaakt
en ja na de ombouw naar 2.4 inlaat is de condensator op de alternator aangesloten gebleven.
Soms heb ik een gezoem dat ik hoor in de cabine (hoor het niet bij de motor zelf of bij de alternator) enkel in de cabine.
Het gezoem komt niet altijd voor zoals gisteren wel en vandaag weer niet.
Heb de poly v riem al eens ingespoten met product om te zien of dit beter was maar het is nog voorgevallen sindsdien.
Soms lukt het met de motor even uit te zetten en 30 min wachten en opnieuw starten en weg geluid.
Had dus al gedacht richting alternator, als ik dus stationair draai en je hoort het en ik steek de lichten aan dan veranderd duidelijk de frequentie van het geluid.
Maar als ik ga rijden kan ik niet zeggen dat het geluid mee de hoogte in gaat naargelang het toerental.
Moet wel zeggen dat ik denk dat het nog altijd de eerste riem is die erop licht maar zie echt niks aan de riem.
Wat denken jullie?
Al voor gehad dat jullie alternator stuk was of de spanrol of de riem zelf die dit veroorzaakt
en ja na de ombouw naar 2.4 inlaat is de condensator op de alternator aangesloten gebleven.