Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 nov 2012 10:55
door Smiley
De mijne staat binnen s'winters, dus geen idee.
Er zijn wat eigenaren die er het hele jaar mee rijden, die zullen je vast kunnen helpen met je vraag. Wel wat geduld hebben.

Geplaatst: 06 nov 2012 10:59
door Pw
km's geen probleem. Kan het zelfde melden als de rest al gedaan heeft dus dat doe ik niet.

Staat vd auto is belangrijker en hoe er mee omgegaan is.

Veel plezier met je Speedster!!

Gr. Paul.

Geplaatst: 06 nov 2012 14:18
door Hendrik-Jan
timmyboy55 schreef:Maar hoe zit het met Pekel en de auto?
Die vraag had ik 8 jaar geleden ook...
Zie hier: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ight=pekel

Geplaatst: 06 nov 2012 16:19
door timmyboy55
Hoi allemaal!

Ik heb goed en slecht nieuws! De auto was tiptop in orde! Lotus heeft alles nagekeken, ze hebben erin gereden om de motor te testen hoe hij loopt, motor nog helemaal goed.
Het chassis en dergelijke waren nog perfect, lijmnaden goed, de monteur heeft alles maar dan ook echt alles nagekeken!
Voor de rest zag de auto er ook nog erg goed uit.
Het slechte nieuws: de radiator lekt :( die moet dus vervangen worden.
De verkoper die er ook bij was wilt het nog even nakijken hoe hij hem laat vervangen maar gaat dat wel regelen!
Verder bij het rechter portier zit er een scheurtje in de kap maar dat vind ik zo erg nog niet, heb er bij lotus goeie oplossingen voor gekregen.
Het enigste dus de radiator..

Geplaatst: 06 nov 2012 17:09
door Roberto-R
laat dan geen org. exemplaar monteren maar die met de alu steunen....

Geplaatst: 06 nov 2012 18:40
door Sir_Bongiovi
Roberto-R schreef:laat dan geen org. exemplaar monteren maar die met de alu steunen....
klopt

http://www.elise-shop.com/pro-alloy-vol ... p-961.html

Geplaatst: 06 nov 2012 22:36
door speedster1234
timmyboy55 schreef: Verder ben ik pas bijna 19 en eigenlijk mijn echte eerste auto en heb geen zin in extra bijkomende kosten aan problemen aan de auto want daar heb ik het geld niet voor, want wat ik voor de auto zelf al betaal vind ik zelf al behoorlijk voor mijn leeftijd..

Herken de problemen :lol: Gaat het wel lukken met verzekeren?

Geplaatst: 06 nov 2012 23:40
door timmyboy55
De deal is rond! Morgen ben ik officieel eigenaar van de Speedster Nr. 1844!!
Ik kan hem ook gelijk mee naar zijn nieuwe thuis nemen :)
Hartstikke bedankt allemaal voor de hulpvolle info!

En kwa verzekeren inderdaad, volgensmij kan ik hem niet zelf verzekeren, dus hij gaat bij mijn vader de Allrisk verzekering in.

Alleen weet ik nog niet hoe de radiator vervangen moet worden en bij wie ik het kan doen? Lotus zelf rekent er ong. 750 euro arbeidsloon voor!!!!? En de volledig aluminium gaat er in!

Bedankt allemaal!

Geplaatst: 07 nov 2012 1:19
door aKra
De radiator is op zich wel zelf te doen als je twee rechterhanden hebt, er is best veel over te vinden op dit forum en andere internationale forums.

Geplaatst: 07 nov 2012 8:50
door Smiley
timmyboy55 schreef:Lotus zelf rekent er ong. 750 euro arbeidsloon voor!!!!? En de volledig aluminium gaat er in!
Wen maar een beetje aan die prijzen als je vd kooij gebruikt :wink:
Je zou eens bij van sten kunnen informeren als je het niet zelf wilt doen.
http://www.vansten.nl/index.htm

Geplaatst: 07 nov 2012 10:35
door jaydee
timmyboy55 schreef:En kwa verzekeren inderdaad, volgensmij kan ik hem niet zelf verzekeren, dus hij gaat bij mijn vader de Allrisk verzekering in.
Als het kan, laat hem dan taxeren en dan verzekeren tegen taxatiewaarde. De dagwaarde die de verzekeringsmaatschappijen hanteren is absoluut niet toereikend om schades gerepareerd te krijgen.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ht=taxeren

Geplaatst: 08 nov 2012 11:57
door allen
Smiley schreef:Welkom en leuke auto.
De mijne kruipt inmiddels naar de anderhalve ton.
Vorige eigenaar had er 70k in anderhalf jaar opgezet, en mijn aankoopprijs was daar ook naar toendertijd.
Ik ga er vanuit bij jouw ook.
Dat heb je dan niet goed onthouden. Iets meer dan 39.000 kilometer in krap 13 maanden tijd. Regelmatig het circuit mee opgeweest en m'n enige defect was een achterlichtunit die vochtig was. Geloof dat deze door Richard(?) op dit forum is dichtgekit. Iets later alsnog weer lek en daarna heb ik daar dan Sikaflex voor gekocht. Verder nog 1 keer gedacht dat de wagen stuk was, maar dat bleek achteraf de bakolie te zijn die er op het circuit uitgelopen was. Heeft Jan v/d Kooi simpel met een slangetje op de bak opgelost.
Zeker in vergelijking met m'n andere auto's (zelfs BMW's) kan ik niet anders zeggen dat dit een van m'n meest betrouwbare auto's is geweest. Niet verwonderlijk overigens als je weet waar het blok normaal z'n werk in moet doen.

Heb helaas maar plaats voor 1 auto in de garage, anders had ik graag nog weer eens een Speedster ernaast gehad. :thumbup:

Geplaatst: 08 nov 2012 12:06
door Smiley
allen schreef:Heb helaas maar plaats voor 1 auto in de garage, anders had ik graag nog weer eens een Speedster ernaast gehad. :thumbup:
Denk je de caterham volgend jaar rijdend te hebben allen?
Zou wel leuk zijn je weer eens op de track te zien.

Geplaatst: 08 nov 2012 12:38
door allen
Emiel is flink aan het helpen met opbouwen. Hij schat dat we nog ongeveer drie echte klusdagen nodig hebben. Moeten we wel alle twee toevallig tijd hebben. Is overigens echt even alleen de motorconversie. Het jaar daarna moeten we de auto optisch maar weer opfrissen. Daar is helaas geen budget meer voor. :(