Pagina 1 van 2
eibach pro kit
Geplaatst: 03 dec 2012 16:12
door hitman
te koop een setje verlagingsveren van -25 mm
zoals de titel zegt gaat het om de eibach pro kit voor de speedster
Geplaatst: 03 dec 2012 17:44
door gertje
Nu er al terug onderuit?
Geplaatst: 03 dec 2012 20:27
door hitman
neen zijn dubbele
moet gij niet op huwelijks reis mijn vriend
eibach veren
Geplaatst: 04 dec 2012 18:53
door Pipo
Geschikt voor Turbo?
Prijs?
Re: eibach veren
Geplaatst: 04 dec 2012 21:11
door gertje
Pipo schreef:Geschikt voor Turbo?
Prijs?
Denk da er bij de ophanging van turbo en na geen verschil zit wel?
Re: eibach veren
Geplaatst: 04 dec 2012 22:43
door Pipo
gertje schreef:Pipo schreef:Geschikt voor Turbo?
Prijs?
Denk da er bij de ophanging van turbo en na geen verschil zit wel?
De bevestigingspunten zijn identiek van de NA en de Turbo. De veerdempers die er onder zitten zijn verschillend. Ik weet niet of de veerdiameter zelf verschilt
Mijn vraag ontstond uit een observatie van de Eibach-site, waarop zij bij deze veren enkel als Opel-model de Speedster 2.2 vermelden, niet de Turbo.
Geplaatst: 04 dec 2012 22:46
door Smiley
Turbo is 10% zwaarder dan de NA, en was zachter ingesteld dan de NA.
Zeker verschillen dus. Of dat alleen veren of ook dempers was weet ik niet.
Geplaatst: 05 dec 2012 14:40
door Pipo
Smiley schreef:Turbo is 10% zwaarder dan de NA, en was zachter ingesteld dan de NA.
Daar ben ik het niet met eens. Ik heb een persdocument van Opel over de NA en de Turbo opgedoken, en daarin wordt het tegendeel beweerd.
Both NA and supercharged Speedsters use the same suspension with minor improvements for the Turbo. The spring and damper rates have been increased at the front and rear by 7% and 11% respectively to improve body control and high speed stability. The upgraded suspension doesn’t completely sacrifice comfort, though the ride is stiffer.
En bovenstaand komt ook overeen met mijn ervaring. De Turbo lijkt soms zachter afgeveerd in glooiingen of bochten door de inertie van zijn extra gewicht, maar bij potholes of speedbumps blijkt zijn hardere vering. Hij is zeker niet comfortabeler te rijden.
Geplaatst: 05 dec 2012 19:33
door sooike
Volgens de TUV ducumenten die bij de set geleverd worden (Teilegutachten), is de set bestemd voor de Opel Speedster.
Er wordt niet verwezen naar een bepaald motortype, wel staat de max. aslast vermeld,
- vooras max. 450 Kg.
- achteras max. 700 Kg.
Je hebt de Eibach 'Teilegutachten' in je mailbox zitten Ivo

Geplaatst: 05 dec 2012 19:34
door quadrifoglio
Als Pipo zou afhaken, heb ik eventueel wel interesse.
(afhankelijk van de vraagprijs)

Geplaatst: 05 dec 2012 19:56
door Smiley
Pipo schreef:Ik heb een persdocument van Opel over de NA en de Turbo opgedoken.
Daarin is het woord supercharged een fout neem ik aan?
(ie ze bedoelen turbo?)
Geplaatst: 05 dec 2012 20:00
door Roberto-R
zo goed als zeker verkocht aan MOI, toch?

Geplaatst: 05 dec 2012 20:04
door hitman
momenteel bezig met roberto r aan het onderhandelen ivm de prijs en verzending
mocht die afhaken weet ik het te vermelden
eibach veren
Geplaatst: 05 dec 2012 20:25
door Pipo
Hitman,
Ik begrijp niet dat je iets te koop stelt, maar weigert er bij te vermelden hoeveel het moet kosten:?:

Je hebt toch een idee hoeveel je er voor wilt?
Beleefdheidshalve had je tenminste kunnen antwoorden op mijn vraag naar een prijs ipv direct met een ander in onderhandeling te gaan. Wat is dat hier? De markt van Marrakech?
Nou ja, laat maar zitten

Geplaatst: 05 dec 2012 20:27
door Pipo
Smiley schreef:Daarin is het woord supercharged een fout neem ik aan?
(ie ze bedoelen turbo?)
Hey, ik heb het letterlijk overgenomen, hé. Klachten moet je aan de betreffende redactie richten

(maar met supercharged Speedster bedoelen ze inderdaad de Turbo)